2015-09-11, 19:43
Medlem
Edit

Citat:
Ursprungligen postat av system
Fair enough. Men jag tänkte på att MGM enligt inlägget garanterat har både konto här och garanterat följt tråden. Garanten är alltså helt säker. Det är just dessa garantier jag undrar över.

ta det med en nypa salt, finns andra saker du kan gnälla på i denna tråden med mindre trovärdighet

Vi möts på mitten, jag garanterar ej, men anser det som väldigt trovärdigt
Senast redigerad av 13stryket 2015-09-11 kl. 19:44. Anledning: ..
Citera
2015-09-11, 19:44
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
ta det med en nypa salt, finns andra saker du kan gnälla på i denna tråden med mindre trovärdighet
Jag ställde en fråga. Jag gnällde inte.

Edit: Efter din edit, okej. Då förstår jag. Det var allt.
Citera
2015-09-11, 19:46
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maaae
Några exempel? Inte för att jag tvivar, jag är bara nyfiken.
Vet att jag har läst flera. Kommer inte på några konkreta exempel just nu annat än killen som mördade sin granne på övervåningen för ett par år sedan. Men det finns många exempel, det vill jag påstå.
Citera
2015-09-11, 19:46
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Har du möjlighet att få mer konkret information nu?

Kenny! Kan du länka Bepost inlägg? Snälla?
Citera
2015-09-11, 19:48
Medlem
Fallet är löst genom idogt arbeta av länsman trots kritik från LGW, de har fortsatt och funnit GM. Man tar en ny vända och där finner man strå som man redan förmodligen haft men nu är bekräftat.
Citera
2015-09-11, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Det här får du nog lämna källa på. Varför skulle det inte gå att lära psykopater att förhålla sig till sin sjukdom likväl som aspergare?

Därför att psykopater inte lider av sin psykopati, de har inget som helst incitament att förändra sig. Kom ihåg att lindrig psykopati finns hos många ledare/chefer.
Citera
2015-09-11, 19:49
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Fallet är löst genom idogt arbeta av länsman trots kritik från LGW, de har fortsatt och funnit GM. Man tar en ny vända och där finner man strå som man redan förmodligen haft men nu är bekräftat.
Fallet är löst tack vare ett tips till polisen. GW har aldrig kritiserat utredningen, tvärtom.
Utan tipset hade det tagit kanske en vecka eller två innan GM hade ringats in, enligt polis.
Citera
2015-09-11, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon

Dom har följt boken, inte mer än så, behöver inte hylla polisen, dom har topsat 800 pers i desperation
Citera
2015-09-11, 19:51
Medlem
45-70s avatar
Nån som har bilder på GM?
Citera
2015-09-11, 19:51
Medlem
hippykillers avatar
Har han hängt på forum vilket jag inte vet så tror jag han hållt till i spel-delar. Kanske någon av de mindre seriösa trådar som pratar mycket om vänner och andra saker vi "socialt begåvade" pratar om privat med andra människor.

Har ni några kompisar? Är jag ful? Hur mycket är ni på Facebook osv. Typ liknande laidback på Flashback.

Bara min gissning
Citera
2015-09-11, 19:52
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Dom har följt boken, inte mer än så, behöver inte hylla polisen, dom har topsat 800 pers i desperation
Vad skulle de annars göra, trolla fram gärningsmannen?
Citera
2015-09-11, 19:54
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Det här får du nog lämna källa på. Varför skulle det inte gå att lära psykopater att förhålla sig till sin sjukdom likväl som aspergare?
Det är helt off topic verkligen, men inom psykiatri anses inte personlighetsstörningar kunna botas.

Benämningen "psykopat" används inte inom psykiatrin längre (motsvarar enl DSM-5 närmast antisocial personlighetsstörning eller narcissistisk personlighetsstörning vg se https://en.wikipedia.org/wiki/Personality_disorder#American_Psychiatric_Associat ion).

Det hade varit lättare att gissa om GM var sjuk eller inte om man fått reda på hur BO bragts om livet. Är hon skjuten tippar jag på någon form av autismspektrumstörning. Det var ju ett par år sen en annan stackars ung tjej blev ihjälskjuten på en tågstation av en person med Aspberger som var intresserad av skjutvapen och inte förstod bättre. Det är ovanligt men de verkar vara överrepresenterade när det gäller detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in