2015-09-11, 17:05
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyltran
Förlåt jag gjorde ett misstag och skrev en punkt istället för ett frågetecken i slutet på min fråga och jag missade att skriva ut ordet "väll" vad jag menade att skriva var.

I fallet Ida så binds gärningsmannen till själva brottet genom DNA, och i fallet Lisa så finns väll bara indicier, ingen DNA på själva kroppen?

Du skrev:
Citat:
I Lisa fallet finns väll bara lite av den misstänktes blod på Lisas mobiltelefon, samt på en handske som han själv har hittat.

Därav frågan; sitter du med i utredningen? Du gissar ju bara.
2015-09-11, 17:09
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
De har säkert rätt person i Ida-fallet. Men GW har sjunkit som sitter och är orolig över något han inte har insyn i. Han vet inte hur bevisningen i Lisa-fallet ser ut. Det är möjligt att han kommer att få anledning att oroa sig men nu är han bara patetisk.

Håller helt med, GW liknar mer och mer än trött gammal professor. I det här fallet med Lisa Holm så verkar det som att GW, inte har någon vidare insyn i utredningen överhuvudtaget. Så lite som har kommit fram i det här fallet, gör att han drar till med statistiska antaganden, utan egentligen så mycket att gå på. Det kan såklart vara helt rätt det han säger, men det är inte så jag minns den gamla GW. Förr i tiden hade han haft mycket mer på fötterna innan han uttalade sig. Det är bara att konstatera att GW inte är lika pricksäker i sina analyser längre.
2015-09-11, 17:14
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Det är tortyr som polis och åklagare ägnar sig åt just nu.

Men om det nu mot förmodan skulle visa sig att MGM faktiskt är skyldig; är då hans tid i häktet fortfarande att anse som tortyrliknande eller är tortyraspekten bara applicerbar på den som senare bevisas vara oskyldig?
2015-09-11, 17:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Nej, berätta.
Ett axplock.
Citat:
Ursprungligen postat av rasifieradhen
Snubben ser gravt efterbliven ut. Alltid etniskt svenska gärningsmän som inte får fitta som utför dessa mord.
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Han ser ut som en rultig nörd, tönt, mobboffer. Tror han försökte tvinga Ida att ta hand oskuld.
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Datornörd som inte fått fitta?

Den jäveln ska hängas i kuken och sedan fistas med nitbekläd handske.
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Ser ju lagom autistiskt störd ut
Sedan startar en diskussion om mobbning och autism kan göra folk till mördare.
2015-09-11, 17:15
Medlem
Hyltrans avatar
Citat:
Du skrev:

Därav frågan; sitter du med i utredningen? Du gissar ju bara.

Jag gissar bara, men om det fanns bra DNA bevisning på själva kroppen så gissar jag att åklagaren hade gått ut med det.

Om han berättar att det finns blod på en mobiltelefon så gissar jag att han även skulle berätta om de skulle hitta mer bra bevisning och/eller mer bättre och bevisning.
2015-09-11, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Håller helt med, GW liknar mer och mer än trött gammal professor. I det här fallet med Lisa Holm så verkar det som att GW, inte har någon vidare insyn i utredningen överhuvudtaget. Så lite som har kommit fram i det här fallet, gör att han drar till med statistiska antaganden, utan egentligen så mycket att gå på. Det kan såklart vara helt rätt det han säger, men det är inte så jag minns den gamla GW. Förr i tiden hade han haft mycket mer på fötterna innan han uttalade sig. Det är bara att konstatera att GW inte är lika pricksäker i sina analyser längre.

GW är tydlig med själv att han inte har någon som helst insyn i Lisa-fallet. Han är helt enkelt besviken över att de misstänkta är över 30.
2015-09-11, 17:20
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess

Jag tror det finns en annan aspekt på det här också. Och då inräknar jag bland annat även Jerzy Sarnecki, Oisin Cantwell och Hasse Aro. Nu är MGM litauer, det vill säga utlänning. Då har dessa "mediepersonligheter" ett ansvar mot sina arbetsgivare att inte spä på rasismen i samhället. Därav ska det sås små frön bland oss i allmänheten att det här fallet minsann inte är klart på något sätt. Jag tror inte samma typ av kommentarer fällts av ovan nämnda personer om MGM varit svensk.

Vad är dom rädda för?
Vi svenskar är inte kända för att jämna litauiska byar med marken direkt.
Senast redigerad av katw 2015-09-11 kl. 17:27.
2015-09-11, 17:23
Medlem
Intressant att spekulera i om det är så att han (NB) fallit offer för skulden men vet vem gärningsmannen är, borde han inte vid detta laget ha "golat" ? Ur den synvinkeln så är NB en trolig gärningsman i mina ögon, inte fan nånsin hade jag frivilligt hållt käften i en sådan situation, makes no sense.
2015-09-11, 17:25
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coatmeal
Intressant att spekulera i om det är så att han (NB) fallit offer för skulden men vet vem gärningsmannen är, borde han inte vid detta laget ha "golat" ? Ur den synvinkeln så är NB en trolig gärningsman i mina ögon, inte fan nånsin hade jag frivilligt hållt käften i en sådan situation, makes no sense.
Det är inte försent att börja prata, om han är inblandad. Rättegången har inte börjat ännu.
2015-09-11, 17:26
Medlem
katws avatar
Citat:
Om han berättar att det finns blod på en mobiltelefon så gissar jag att han även skulle berätta om de skulle hitta mer bra bevisning och/eller mer bättre och bevisning.

Han har inte berättat om blod på någon mobiltelefon. Länka detta i så fall.
Han har heller ingen anledning att berätta mer än han finner anledning för.
2015-09-11, 17:33
Medlem
GW, har varit en duktig professor, o det är som han själv säger. JAG KAN HA FEL!
Han har ingen insyn i LH utredning, lika lite som vi, utan alla gissar!
Ev han. jag tror ju att han kan en hel del. En är inte 35-åringen dömd!

Vi får väl vänta o se, vad som händer i detta fall?

Ida fallet, klarade polisen rätt snappt, vilket det verkar gå rätt trögt i LH fallet!
2015-09-11, 17:42
Medlem
Hyltrans avatar
Citat:
Han har inte berättat om blod på någon mobiltelefon. Länka detta i så fall.

Var kommer de uppgifterna ifrån i så fall? Är det kanske inte ens sant?

Citat:
Han har heller ingen anledning att berätta mer än han finner anledning för.

Han berättar vad som tjänar hans syfte, på så sätt att det passar honom tror jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in