Citat:
Ursprungligen postat av
Maya35
Det begriper väl vem som helst att det alltid är lättare när gärningsmannen erkänner under första förhöret.
Ibland kan det vara så att anledningen till att man har en bra stark bevisning och får den misstänkte erkänna beror på att han är skyldig.
I fallet Ida så binds gärningsmannen till själva brottet genom DNA, och i fallet Lisa så finns bara indicier, ingen DNA på själva kroppen.
Thomas Quick blev vist dömd, blad annat, på grund av en skvätt blod på en tröskel.
Om jag blev tvungen att sitta frihetsberövad så länge så vete tusan om inte jag skulle kunna tänka mig att erkänna vara sig jag är skyldig eller ej.
Det är tortyr som polis och åklagare ägnar sig åt just nu.