2015-09-10, 22:24
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Det är många inlägg att hålla reda på. Nån som vill dela med sig av en länk till Facebookinnehållet som diskuteras nu? Jag har svårt att tro att NB skulle skylta med ett perverst intresse för klippdockor, men jag vill gärna se det själv innan jag drar några slutsatser.
https://www.youtube.com/user/28nerux
https://www.youtube.com/user/28nerux/feed?activity_view=1
Det förtjänar tilläggas att NB har en namne samt att han registrerade sig på youtube den 15 okt 2009. Vidare kan noteras att hans prenumerationer (dockorna + en rysk TV-serie) är gjorda för ett år sedan.
2015-09-10, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Tack rotesau för dina två länkar från ett didigt skede, publicerade den 11 och 12 juni

Viktiga detaljer som framgår men som skapar frågetecken:

1, Så sent som kl 16 på em samma dag som Lisa hittades hade polisen fortfarande ingen misstänkt. Vad hände egentligen mellan trion och Missing People, det kan ju vara sant att de faktiskt letade efter sin katt som antadligen var vettskrämd p g a all uppståndelse.

2, Vid ovan tidpunk hade man hittat mobilskal och andra mobildelar men ingen mobil. Utan mobilen går det inte att bekräfta att mobildelarna hör ihop med Lisas mobil oavsett vad det finns för dna eller annat spår på mobildelarna.

1. Intressant då att polisen som en efterhandskonstruktion redan på tisdagen efter försvinnandet fattat misstankar mot mgm.

2. Konstigt att inget har framkommit om vad hände efter 1823 dvs om mobilen rörde sig söderut.
2015-09-10, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tycker media skulle snappat upp detta då de var frikostiga med informationen de första dagarna.
Det enda som omtalats i kontakter är sms till pappan. Men det finns ju annat att surfa runt och kolla så det är väl inte omöjligt hon kollat av den innan avfärd.
På de flesta jobb är det inte ok att ha mobilen igång, ser inte bra ut att kolla av den på arbetstid förutom på rast.

Vet du att sms:et var till pappan?
2015-09-10, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
De skildes 18:15.

Därför:

Den svarta SUV:en kan ha varit AJ:s men i så fall borde han ha berättat under sökarbetet att han såg Lisa efter att kaféet stängde.

Just det.
2015-09-10, 22:47
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Vad oklarheten i hennes klädsel ligger vet jag inte,
(...)
Rebecka.

Nope, det var inte Rebecka som såg Lisa klä på sig. Hon var ju en av dem i paret som gick till bilen. Det är därför det blir oklart f.ö.

Citat:
Ett par försvinner mot en väntande bil. En tar moppen. Lisa blir kvar, hon tar på sig lager på lager av kläder, svarta byxor, en rosa-vit Henri Lloyd-jacka. Det är en blåsig kväll.
2015-09-10, 22:52
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nope, det var inte Rebecka som såg Lisa klä på sig. Hon var ju en av dem i paret som gick till bilen. Det är därför det blir oklart f.ö.
Okej, jag tar med stycket före.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20993337.ab
Citat:
– Jag har fått som vana att kolla av lite hur det ser ut här när jag åker, bara för att kolla om det är någon som hänger kvar, säger *Rebecka.
Men hon ser inget speciellt *utanför Café på klostret. Det är ju en helt vanlig söndag. Så tjejerna åker hemåt. Ett par försvinner mot en väntande bil. En tar moppen. Lisa blir kvar, hon tar på sig lager på lager av kläder, svarta byxor, en rosa-vit Henri Lloyd-jacka. Det är en blåsig kväll.
Vem ser Lisa klä på sig? Journalisten har författat texten efter Rebeckas uttalande.
2015-09-10, 22:59
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Okej, jag tar med stycket före.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20993337.ab

Vem ser Lisa klä på sig? Journalisten har författat texten efter Rebeckas uttalande.

Ingen ser när hon sätter på sig överdragsbyxorna varje fall. Berättelsen är en blandning av vad kollegorna sett och egna antaganden om hennes påklädsel, kanske för att addidasbyxorna var borta. Det är därför polisen går ut med signalementet "jeans eller addidasbyxor".
2015-09-10, 22:59
Medlem
delta2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Vad är det som säger att GM inte kan ha haft någon typ av diskussion av något slag med LH i x antal min, innan allt går åt helvetet?

Så LH skulle ha stått och diskuterat i 8 minuter med en person som tjejerna känt sig iakttagna av från taket mittemot cafét ?? Så obehaget av tittandet släppte hux flux när MGM kom fram och ville charma henne ??? Det talar ju i så fall tvärt emot vad vi vet om hur LH var enligt hennes familj . En person som är lite blyg i främmande situationer ställer sig näppeligen och kallpratar med en som tidigare suttit och stirrat på henne vilket hon och de andra tjejerna har tyckt varit obehagligt om det nu stämmer att så varit fallet . Då borde hon ju ha skickat iväg sms:et tidigare än kl 18,23 om hon kände sig illa till mods och velat avsluta samtalet och inte väntat i 8 minuter . Och att hon var bekant med MGM sen tidigare är väl ungefär lika troligt som att det finns gröna elefanter på Kinnekulle ...
2015-09-10, 23:03
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delta2
Så LH skulle ha stått och diskuterat i 8 minuter med en person som tjejerna känt sig iakttagna av från taket mittemot cafét ?? Så obehaget av tittandet släppte hux flux när MGM kom fram och ville charma henne ??? Det talar ju i så fall tvärt emot vad vi vet om hur LH var enligt hennes familj . En person som är lite blyg i främmande situationer ställer sig näppeligen och kallpratar med en som tidigare suttit och stirrat på henne vilket hon och de andra tjejerna har tyckt varit obehagligt om det nu stämmer att så varit fallet . Då borde hon ju ha skickat iväg sms:et tidigare än kl 18,23 om hon kände sig illa till mods och velat avsluta samtalet och inte väntat i 8 minuter . Och att hon var bekant med MGM sen tidigare är väl ungefär lika troligt som att det finns gröna elefanter på Kinnekulle ...
Var säger #Qwart att GM skulle vara NB?
2015-09-10, 23:04
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ingenting, men Lisa och GM bör rimligen ha varit bekanta i så fall.
Det kan ha varit det GM började "jobba på", att bli bekant.
2015-09-10, 23:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Det kan ha varit det GM började "jobba på", att bli bekant.
En 35-åring med fläckfritt förflutet stöter på en 17-åring och blir galen av att få nobben, och mördar henne?

GMP-gruppen måste ha tappat hakan när NB greps. Han passar inte alls in i profilen.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-09-10 kl. 23:12.
2015-09-10, 23:14
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Så LH skulle ha stått och diskuterat i 8 minuter med en person som tjejerna känt sig iakttagna av från taket mittemot cafét ?

Det där vet vi inget om. Bara ytterst lösa rykten.

Citat:
Och att hon var bekant med MGM sen tidigare är väl ungefär lika troligt som att det finns gröna elefanter på Kinnekulle ...

Varför inte?

Jag skickade en fråga till erotikforumet ikväll, om tjejer tycker att NB är en "snygg kille". Ganska många anser det hittills.
Bilden jag lade upp snodde jag från en av #letsdoits snusklänkar f.ö.
Inte omöjligt att de kände varandra lite grann.

(FB) Tjejer - är det här en "snygg kille" ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in