2015-09-10, 22:05
Medlem
Även om SD får 98% i nästa val så är det TRE ÅR kvar! Fatta att 7K kör all in nu med flyktingarna i 3 år till. Hur i helvete skall vi klara av detta? Jag är helt sjukt orolig. Finns inte en chans att få bostäder/sjukvård/jobb/barnomsorg/skola till 100.000 tals nyanlända. Kanske över miljonen?!!
Integrationen har ju havereat för länge sedan, jävligt smart att bara öppna gränserna då. Detta kommer bli nationell katatstrof, vänta ni bara.....
2015-09-10, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
vad blev resultatet, SD ökar sakta men säkert.

Inte sakta men säkert. Tvärt om, de ökar i raketfart. 3.1 procentenheter på 21 dagar. 13.6 procentenheter på ett år. En utveckling som saknar motstycke.
2015-09-10, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Nu ska alla kommuner tvingas att ta emot flyktingar. Tror många kommunpolitiker runt om i landet kommer att konvertera till SD.

Ja, men än viktigare är att deras väljare byter parti.
2015-09-10, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hur efterblivet mongoloid-dreglande utvecklingsstörd måste man vara för att inte begripa att det inte är trots flyktingkrisen utan istället tack vare flyktingkrisen & den svenska hanteringen av densamma. Är dom verkligen så här jävla imbecilla på riktigt? Är det ens möjligt? Kan dom överhuvudtaget knyta sina egna skor & dessutom snyta sig själv? Idioter. 30% innan jul känns som öppet mål i dagsläget.
Jag hade kanske valt att formulera mig en smula annorlunda, men på det hela taget får jag väl instämma i budskapets kärna: Ja, de är faktiskt så svagbegåvade att de envisas med kontraproduktiv propaganda. De tror själva på den, tror att de själva är högbegåvade och tror att andra också låter sig övertygas. Sorgligt egentligen.
2015-09-10, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Nu ska alla kommuner tvingas att ta emot flyktingar. Tror många kommunpolitiker runt om i landet kommer att konvertera till SD.

Tror detta är bra. Alla allians-väljare i överklass-kommuner behöver känna på den politik dom röstar på.
2015-09-10, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Sd fick precis lite fler röster efter att Löfven proklamerat "ordning och reda" och att "alla länder måste ta sitt ansvar" 23 gånger vardera i Aktuellt.
Bla nämndes att 40% av de som fick avslag på sin asylsökandan förra året är spårlöst försvunna. På frågan om vad herr Löfven skulle göra åt detta svarade han att de jobbades på en gemensamma lösning inom EU. Men vad i helvete är detta, vadå jobbas med.
Förövrigt ställde reportern enbart frågor riktade i humanitär riktigt, oerhört ospännande intervju och gav inte ett skit.

Man blir mörkrädd på riktigt.

Dessutom vill Löfven att danskarna inte ska släppa igenom flyktingarna hit.........trots att han berömmer danska regeringen för detta!!!

Vill han ha "ordning och reda" eller inte??
2015-09-10, 22:13
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Hmm wow..

Trodde SD skulle stå still under den här tiden men media körde nog FÖR hårt med asylnyheterna så det gav nog motsatt effekt.

Det här kommer nog ge en extrem bump i SDs siffror.

Det krävs inga analytiska färdigheter för att förstå att folk blir mer kritiska när medias flyktingrapporter skjuter i höjden, vilket de givetvis vet på redaktionerna. SD:s opinionsresultat är således inte förvånande. Läget är visserligen kritiskt men flyktingvågen i sig är inget nytt och visst är det märkligt hur hela världen plötsligt bryr sig om flyktingarna (något de inte gjorde för några veckor sedan) och EU:s invandringspolitik kan förändras över natten. Att detta är utstuderat och planerat av en viss grupp för att Europa ska tvingas öppna dörren framkommer mer tydligt.
2015-09-10, 22:15
Medlem
slutaletas avatar
"Från och med dag byter vi namn på Aftonbladets väljarbarometrar och övriga opinionsmätningar till Aftonbladet/Inizio.
Det innebär en anpassning till omvärlden. Det vanligaste beteckningen på opinionsmätningar är beställarens namn och det företag som utför undersökningen. Aftonbladets undersökningar utförs av Inizio och bygger på intervjuer av personer som ingår i Schibsted/Inizios webbpanel.
Från valet förra året till idag har Aftonbladets opinionsmätningar publicerats under namnet Aftonbladet/Sverige tycker."

Kanske skulle döpa om till "Sverige tycker fel" ?
2015-09-10, 22:17
Medlem
Citat:
Hur efterblivet mongoloid-dreglande utvecklingsstörd måste man vara för att inte begripa att det inte är trots flyktingkrisen utan istället tack vare flyktingkrisen & den svenska hanteringen av densamma. Är dom verkligen så här jävla imbecilla på riktigt? Är det ens möjligt? Kan dom överhuvudtaget knyta sina egna skor & dessutom snyta sig själv? Idioter. 30% innan jul känns som öppet mål i dagsläget.

Ja du....jag har för det mesta trott att PK-politikerna innerst inne fattat......ty, om de är proffs skulle de göra det. Men......jag börjar tvivla.........ibland känns det som de är helt tagna på sängen och inte har en susning......
2015-09-10, 22:17
Medlem
Clownsanitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Sjuklövern och PK media och alla snyftande blattekramare har genomfört en formidabel propagandaoffensiv mot SD för att "vinden skall vända", "ögonen öppnas", "humanitet och godhet skall vinna" .....vad blev resultatet, SD ökar sakta men säkert.

Sjuklövern kommer börja fatta under nästa år att det är kört, den nuvarande taktiken är kontraproduktiv.
Samtidigt så kommer problemen växa och växa, för varje insmugglad blatte så kommer SD´s stöd öka.
När sjuklövern börjar omfamna SD´s tankar sent omsider så kommer det bara legitimera SD ännu mer och fortsätta fräta på sjuklöverns trovärdighet.

Folk tycker invandringen står dem upp i halsen och att det är nog, sjuklöverns tondövhet och kamikazepolitik skrämmer och äcklar allt fler.

SD kommer nå 30 % under nästa år, 35 % under 2017 och vem vet, kanske 40 % i valet.

Får vi se Schyffert, Pascaslisko, Ernman mfl begå kolletivt självmord under valvakan månne?

Du skriver om en kontraproduktiv sjuklöver samtidigt som du slänger dig med fraser som "blatte" och "insmugglade blattar". Det om något är vad jag skulle vilja kalla för kontraproduktivt om du är Sverigedemokrat. Ditt inlägg får nog många att rygga tillbaka och fundera på om det verkligen är värt att lägga en röst på partiet. Ingen, eller åtminstone väldigt få, vill bli förknippad med din retorik. Ge fan i att avhumanisera människor på det sättet.

Lär dig att vara en god vinnare istället för att räcka lång näsa åt människor som inte ser ut att sitta i det vinnande laget. Det kanske ger ett ökat stöd för Sverigedemokraterna i framtiden, vad vet jag...
2015-09-10, 22:19
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:

Exakt den raden reagerade jag starkt på! Hur kan man vara så enfaldiga att tro att opinionen vänt trots all snyftkampanjande brustna dammluckor? Det är precis som du, och andra förut skrivit, pga. - hur kan detta vara så svårt att ta in? Men, det är väl bara att tacka och ta emot, för ju längre det tar för dem att inse att de är helt fel ute, desto fler röster för SD - synd bara att Sverige går mot sin undergång i allt snabbare takt, under denna tid.

Men, det är väl sant att hellre ett kvickt avslut än ett utdraget självmord...
2015-09-10, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag hade kanske valt att formulera mig en smula annorlunda, men på det hela taget får jag väl instämma i budskapets kärna: Ja, de är faktiskt så svagbegåvade att de envisas med kontraproduktiv propaganda. De tror själva på den, tror att de själva är högbegåvade och tror att andra också låter sig övertygas. Sorgligt egentligen.

Men.....hur fan kan ett stort antal elitpolitiker och toppjournalister felbedöma svensk opinion på detta vis???? det är egentligen ohyggligt. Fr a borde de själva bli ordentligt chockerade över sin egen inkompetens.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in