Citat:
Ursprungligen postat av
endumbonde
Opps, bara öka med 6-10%? Jag har börjat fantisera om att uppnå 75% under förutsättning att sjuklövern fortsätter med sin politik.
75 skulle vara världshistoriens största skräll. Men man får förstås fantisera utan att jag ska sitta här och vara dryg
Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Att nå 30 procent börjar kännas alltmer realistiskt.
För 1 år sedan kändes det som ganska osannolikt, men med tanke på det senaste årets makalösa uppgång så börjar det alltmer kännas som något oundvikligt. Frågan är bara när?
Japp, 30% är inte alls orealistiskt, snarare troligt. Men jag tror det kommer bli trögt sen. Om man räknar med att uppgången fortsätter i samma takt kommer SD ha 150%-nånting 2018 vilket förstås är omöjligt. Det är många som aldrig ens kan tänka tanken att rösta SD. Sedan har S, och till viss del MP, en stor andel röstboskap som slentrianröstar. S för "att man alltid har gjort det", och MP för att "miljö är ju bra, hihi". Är faktiskt rätt säker på att en majoritet av MP-röstarna tillhör det sistnämnda.
Jag gissar helt friskt, men 29-32% i valet 2018 kan man nog räkna med. Om de sanna kostnaderna för migration skulle komma ut till Svensson på ett trovärdigt sätt så kan det bli mer.