Citat:
Ursprungligen postat av
apjävel
Jag anar en äpple- och pärondiskussion eller så missförstår jag något. Pratar vi om kommunikation på typ knullkontakt.se eller mer reguljära dejtingsidor? Avser det att träffas bara för sex eller något mer långvarigt som innehåller mer än sex?
Jag är med på äpplen och pärondiskussionen, jag tycker inte skillnaden är så jättestor men givetivis blir det annorlunda hur man närmar sig sex på en sexsite och på en datesite, även om alltför många män på datesiterna också bara vill ha sex. Det är också skillnad på pojkvänssex och sex med mindre känslor inblandade för mig.
Vad jag undrar över i tråden är om det är sättet att prata om sex som skiljer sig över generationer, eller om det är skillnad i preferenser.
Frågan är alltså sprungen ur mina funderingar efter att haft annat sex efter min partner. Jag ser att jag kanske hade svårt att formulera mig. Men i korthet så var sexet med min partner rätt enahanda. Jag har efter separationen haft ett par älskare, och slutsatsen jag dragit då att det är mer lättsamt och varierat och naturligt med en yngre älskare, det verkar mer avslappad och lekfullt och upptäckande, medan jag upplever de jämnårigas sätt att sälja in sig, väldigt konstlat.
Jag har också svårt att prata om ämnet och vill inte fläka ut mig trots anonymitet men om jag får komma med en metafor för problemet?
Jag är som en sportbil, absolut inte senaste årsmodellen, tvärtom, men jag är startsnabb och har en stark motor och axar bra. Problemet är att många män är inställda på att det behövs motorvärmarare, kupévärmare, startkablar, startgas, och en djävla massa choke, samt att man dessutom måste hålla i dörren, och varva motorn vid färd annars lossnar dörren eller bilen tjuvstannar.Jag upplever att männen säljer in sig som väldigt bilkunnig, och särskilt mekaniskt, medan jag bara vill varva motorn och ut och åka.
Kanske är det fel på mig, men jag fungerar så att jag vill känna mig trygg med mannen, uppskattad, samt att man genuint gillar varandra. Därför tycker jag en middag är bra där man i lugn och ro får känna på varandra. Dvs se om det finns kemi, om mannen är receptiv, försöker förstå vad jag säger och kommer med ett gensvar. Detta sammanfattar det bra vad jag vill ha sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av Jehovas fittslem
Jag tror man kan sammanfatta det med att finns de tre K:na, kåthet, kemi och kommunikation så kommer det att funka.
Gillar jag mannen är jag kåt och våt, och kyss mig så startar motorn så åker vi tillsammans på en åktur. Men denna min inställning verkar mer skrämma en locka jämnåriga?
Med yngre har det dock varit väldigt uppskattat, men de söker sig ju också till en för erfarenhet. De behöver inte vara i överläge.
Citat:
Det är möjligt att man kan generalisera olika generationen och sätta dem i en mall, men samtidigt tror jag ditt statistiska underlag är alltför litet för att dra några växlar.
Ja absolut, därför startade jag tråden.
Citat:
Generellt för män tror jag är att de uppskattar en kvinna som visar lust och gillar sex.
Ja det trodde jag för så verkar ju kulturen beskriva det. Men här finns jag

Okomplicerad och pigg på äventyr, men har svårt att hitta en jämnårig med samma öppna inställning.
Jag är sådan om något inte fungerar så felsöker jag, först mera kunskap, och sedan så får jag modifiera mitt sätt att kommunicera. För som det är nu, om jag säger, njae jag gillar inte långa förspel, jag gillar inte alltför mycket gulligull, och att bli slickad är nog inte min grej. (detta var den korta versionen på nätet mer inlindad) Då är det som de inte vet vad de ska göra.
Kanske svara jag på min egen fråga (med hjälp av trådens deltagare). Men som bara kört tvåtaktare bli kanske förvirrade? Kanske är det de man finner på en sexsite.
Citat:
Du efterfrågar vad män gillar, jag tror män gillar lustfyllda kvinnor. Ställningar och dylikt är underordnat, det ger sig om man funkar ihop. Det behövs ju en viss kemi även för bara sexkontakt...
Något gör jag fel då i min kommunikation. Eller letar på fel ställe.
De flesta vanliga datingsidor tycker jag är värre, jag tycker jag blir sämre bemött där. För där låtsas men vara intresserade av relation, men senare blir de ofta plumpa. Jag tror många som saknar social kompetens samlas på nätet. Tyvärr bor jag som sagt på en liten ort, och har svårt att komma i kontakt med andra via yrke, och krogen är inte något för mig.