2015-09-10, 19:51
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Lätt för alla i tråden att vara självsäkra nu, och skriva att detta kunde vi förutse.

Men jag tror jag talar för oss alla när jag skriver att man aldrig kan vara RIKTIGT säker på att något ska hända innan Powergirl besökt tråden och skrivit motsatsen.

Alla tecken tydde visserligen på en ökning, men frånvaron av Powergirl som förutspådde ett SD-ras gjorde i vart fall mig lite nervös.

Jag var en av de många tvivlarna tills Crispy Cream och Enoch Thulin kom och bitchslappade till oss. Därefter växte moralen och tja, de fick ju rätt till slut, med eller utan Powergirls hjälp!
2015-09-10, 19:55
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Beror nog dock lite på vilka gator man går på, men visst, rent generellt så...

Frågan är vad SD:s motståndare ska göra nu. Tiga ihjäl SD gick inte, debattera med dem gick inte heller, vaska fram "skandaler" hade ingen effekt, massiv flyktingpropaganda fungerade inget vidare, osv. osv.

Jag börjar tro att den framtida utvecklingen kommer innebära att vissa av de övriga sju partierna tvingar bort sina egna ledare för att sedan med kommunalt stöd lägga om politiken. Kanske inte för att de vill rent politiskt men för att rädda sina maktpositioner. Frågan är dock om de hinner innan hela förtroendet är förbrukat.
Jag gissar att du tänker på ett koalition betongsossar-gammelmoderater, där Batramoderater, och flumsossar jagats bort? I sak skulle det kanske inte vara så tokigt, men jag tvivlar på att det kommer att kunna funka. I så fall måste nog både folkpartiet och miljöpartiet falla ur riksdagen först.
2015-09-10, 19:56
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LameBull
Kul med rekord på rekord, men kommer SD att göra Sverige svenskt igen? Fattar inte folk att SD är endast en "controlled oppistion" ?

Nä Sverige kommer inte att vara svenskt Á la 50-talet igen.
Men för att få samhället så nära de svenska värderingar som jag har vuxit upp med, så ser jag inga alternativ.
Vore förstås jättetrevligt att få kunna välja igen i svensk politik. Det är långt kvar tills ett parti förutom SD presenterar en vettig lösning.
Men hoppet är det sista som överger människan..
2015-09-10, 20:03
Medlem
LameBulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Nä Sverige kommer inte att vara svenskt Á la 50-talet igen.
Men för att få samhället så nära de svenska värderingar som jag har vuxit upp med, så ser jag inga alternativ.
Vore förstås jättetrevligt att få kunna välja igen i svensk politik. Det är långt kvar tills ett parti förutom SD presenterar en vettig lösning.
Men hoppet är det sista som överger människan..
Ja bristen på alternativ är sorglig, men för att återgå till tråden, har något annat parti har haft samma utveckling som SD ?
2015-09-10, 20:08
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jag gissar att du tänker på ett koalition betongsossar-gammelmoderater, där Batramoderater, och flumsossar jagats bort? I sak skulle det kanske inte vara så tokigt, men jag tvivlar på att det kommer att kunna funka. I så fall måste nog både folkpartiet och miljöpartiet falla ur riksdagen först.

Jag tänker nog att de bredare lagren främst hos S och M mer eller mindre "störtar" sina ledande representanter på riksnivå för att de inser att dessa håller på att köra partierna i botten. Med de gamla ledarna borta minskar även den prestigeförlust som en kursändring innebär. Något som i sin tur skulle kunna locka tillbaka vissa väljare eller till och med öppna för ett inofficiellt samarbete med SD.
2015-09-10, 20:09
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en1krona
Mer än var fjärde är det.

Helt fel min vän!

Mer än var femte person sympatiserar för tillfälligt med Sverigedemokraterna!

Härliga tider, strålande tider!

Tiden rinner uppenbarligen ut för S-vetsaren...
2015-09-10, 20:10
Medlem
Tyckera att vi verkar ha nått den punkt där SD är så stora att folk faktiskt börjar prata mer öppet och därmed överyga andra om deras politik. Tror vi är inne i stora ketchup-effekten. SD kommer att bli framtidens S. En folkrörelse utan pk-skolade politiker som vill representera folket och arbeta för folket istället för att försöka "stå över folkets" vilja. Tids nog kommer även SD bestå av ett gäng karriärspolitiker och då byts de ut mot en ny, av folket bildat, alternativ. Historiens vingslag.
2015-09-10, 20:12
Medlem
Kuvalautas avatar
Har gammelmedia överhuvudtaget skrivit någonting om Sentiomätningen?

När SD gick om M i Sentio Juli månad så skrev ju faktiskt Per Gudmundson en artikel på SvD som låg ganska högt upp på löpsedeln.
2015-09-10, 20:17
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellania

Helt fel min vän!

Mer än var femte person sympatiserar för tillfälligt med Sverigedemokraterna!

Härliga tider, strålande tider!

Tiden rinner uppenbarligen ut för S-vetsaren...

Skall naturligtvis vara var fjärde person...
2015-09-10, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellania

Skall naturligtvis vara var fjärde person...
Mycket skratt, du rättade till det hela innan jag hann få fram länken

Efter asylkaoset – SD får 26,5 procent i ny rekordmätning
http://www.friatider.se/nya-rekordsiffran-sd
2015-09-10, 20:25
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvalauta
Har gammelmedia överhuvudtaget skrivit någonting om Sentiomätningen?

När SD gick om M i Sentio Juli månad så skrev ju faktiskt Per Gudmundson en artikel på SvD som låg ganska högt upp på löpsedeln.

Njä, AB skrev väl om sin "egen" mätning, men resten har nog fullt upp med att skriva om den väpnade konflikten som uppenbarligen pågår i Danmark.
2015-09-10, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av artid
Efter asylkaoset – SD får 26,5 procent i ny rekordmätning
http://www.friatider.se/nya-rekordsiffran-sd
Ja, jävlar... Vad hände med "nu har äntligen opinionen vänt'-uttalandena från marxisterna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in