2015-09-10, 16:45
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
V går på flyktingkatastrofsteroider

S ser lite tröstlöst ut att landets regeringsparti har mindre än en fjärdedel av rösterna. Men det går bra ändå tack vare DÖ.

Röd-Gröna Mp 4,4%? Lite förvånade faktisk men jag tror att utöver vänsterpartiet-kommunisterna så har många gått till det Blå-Gröna centerpartiet. Underligt med tanke på att de har blivit Natoförespråkare.

Moderaterna 21,1% Jag är säker på att de därmed skulle hamna runt 18% om det verkligen vore val idag. Ett av de notoriskt överskattade partierna.

Kd över spärren gud utlovar hopp till de troende.

Såg att redigerarna på Aftonbladet rättat till det "hjärtat" hade ställt till med. De ska inte vara 9% utan 6,2%.
2015-09-10, 17:21
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det skulle förvåna mig om man överger DÖ redan, men KD sitter i klistret och är kanske desperata nog att göra något oväntat och det krävs nog att någon annan tar ledningen om M skall våga agera.Tveksamt, men inte omöjligt, således. KD skulle nog vinna mest.
Nej, varken KD eller M kommer att göra någonting alls. De varken vill eller kan göra någonting. Det är dags att folk börjar fatta det nu och sluta hoppas på sina egna hittepåfantasier. KD siktar på 1%, M siktar på 10% och de är på god väg att förverkliga det såsom det är idag. Inget av de partierna kommer någonsin att ha någonting alls att säga till om i svensk rikspolitik, varje röst på dem är totalt bortkastad. M och KD samarbetade intimt med MP framförallt angående att införa dagens invandringspolitik. MP som i valrörelsen lovade bli större än SD är nu bara en fjärdedel så stora som SD. De har inte reagerat överhuvudtaget på detta faktum, och kommer heller inte att göra det. De varken vill eller kan.
Senast redigerad av Fri 2015-09-10 kl. 17:25.
2015-09-10, 17:23
Medlem
fernebos avatar
Nåt har ju uppenbarligen havererat i den här mediakampanjen för flyktingarna.

Man kan ju hålla på och sprida hur mycket propaganda som helst, men sanningen är ju den att även i Nazityskland 1945 så förstod folk var det barkade hän. Sverige går inte längre att jämföra med normala demokratier med en fri debatt och fri press och just det gör att SD kommer att fortsätta att öka snabbare än vad som egentligen borde vara möjligt och jag menar de är på väg mot makten i Sverige. Inget kommer att kunna stoppa dem förrän de sitter i en regering.

Det är både skrämmande och fascinerande, men det är oundvikligt.

Ska bli intressant att se om andra mätningar bekräftar dessa två, men det borde de göra. Hur var det nu med Yougovs oseriösa mätmetoder?
2015-09-10, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Sentio

http://nyheteridag.se/efter-flyktingkrisen-sd-storsta-parti-med-hogsta-noteringen-nagonsin/

(..)
Folkpartiet 4,1 (4,6)
Kristdemokraterna 2,6 (2,0)
(..)
Är det inte rätt sannolikt att något av dessa partier tappar så mycket till SD att de själva åker ur Riksdagen 2018? Båda är knähundar i Alliansen och samtidigt SD light i många frågor.

Skulle detta isf kunna öppna upp för ett samarbete mellan SD, M & C?
Senast redigerad av petzor 2015-09-10 kl. 17:37.
2015-09-10, 18:05
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petzor
Är det inte rätt sannolikt att något av dessa partier tappar så mycket till SD att de själva åker ur Riksdagen 2018? Båda är knähundar i Alliansen och samtidigt SD light i många frågor.

Skulle detta isf kunna öppna upp för ett samarbete mellan SD, M & C?
Jag tror, och hoppas att KD kommer att öka då EBT är tillbaka på riktigt, FP är ett sorgebarn, men kamrat fyra procent är stark inom alliansen så jag tror det ordnar sig.
2015-09-10, 18:17
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Som väntat av vänstervridna SVT/SVT-text så tiger dom om väljarundersökningen.
Det är uppenbart vad deras agenda är.
2015-09-10, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jag tror, och hoppas att KD kommer att öka då EBT är tillbaka på riktigt, FP är ett sorgebarn, men kamrat fyra procent är stark inom alliansen så jag tror det ordnar sig.

Jo, det brukar ordna sig, och Allahiansen får ihop 32% vid valet 2018. Det tär på Moderaterna att ha 2-3 kamrat-4% partier att ta hand om. Du förstår, kannibalröster ger inget tillskott i den total potten.

Du verkar verkligen längta tillbaka till den regering som orsakade Sveriges värsta flyktingkatastrof genom tiderna. Sverige och Tyskland (och framförallt Imam Reinfeldt) har orsakat den katastrofala flyktingströmmen till Europa. Ryktet om landet av honung i norr har spridit sig.
2015-09-10, 18:30
Medlem
madchances avatar
Om FP röstar för tvingande flyktingmottagande som idioten säger kommer partiet att utplånas.

Varför försöker Sjupartiet förinta sig självt? Hur mutade är dom egentligen?
2015-09-10, 18:36
Medlem
Ibiza80s avatar
Senaste noteringen.
Centerpartiet: +1.
2015-09-10, 18:54
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Nej, varken KD eller M kommer att göra någonting alls. De varken vill eller kan göra någonting. Det är dags att folk börjar fatta det nu och sluta hoppas på sina egna hittepåfantasier. KD siktar på 1%, M siktar på 10% och de är på god väg att förverkliga det såsom det är idag. Inget av de partierna kommer någonsin att ha någonting alls att säga till om i svensk rikspolitik, varje röst på dem är totalt bortkastad. M och KD samarbetade intimt med MP framförallt angående att införa dagens invandringspolitik. MP som i valrörelsen lovade bli större än SD är nu bara en fjärdedel så stora som SD. De har inte reagerat överhuvudtaget på detta faktum, och kommer heller inte att göra det. De varken vill eller kan.

Jag är mindre tvärsäker än Du, men visst har dessa partier både fullständigt felbedömt situationen politiskt och därmed helt missförstått vad de måste göra för att återta det politiska initiativet. Därför bedömer jag det som osannolikt att KD och M gör något substantiellt, men anser ändå inte att det helt kan uteslutas.
2015-09-10, 20:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ImamReinfeldt
Jo, det brukar ordna sig, och Allahiansen får ihop 32% vid valet 2018. Det tär på Moderaterna att ha 2-3 kamrat-4% partier att ta hand om. Du förstår, kannibalröster ger inget tillskott i den total potten.

Du verkar verkligen längta tillbaka till den regering som orsakade Sveriges värsta flyktingkatastrof genom tiderna. Sverige och Tyskland (och framförallt Imam Reinfeldt) har orsakat den katastrofala flyktingströmmen till Europa. Ryktet om landet av honung i norr har spridit sig.

Är du fatalist? Nazist? Eller bara allmänt gnällig? Vilken linje förespråkar du? Gnällinjen har kommit till ändhållplatsen och det är dags att kliva ur passagerarsätet och ta blad från mun .
2015-09-10, 21:03
Medlem
En omröstning som vänder sig till en internationell politik

RT asks
Thank you for voting!

The solution to Europe’s refugee problem is:

49% - Stop taking in migrants, send back any newcomers
4% - Pay other nations to take them
12% - Create one designated territory for them
35% - Open the gates, but make sure every nation takes their share

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera