2015-09-07, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Hur svårt är de att få 1,3?

Med tanke på vilka frågor du ställer så tror jag att du lär ha svårt att uppnå 1.3
Citera
2015-09-07, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Hur svårt är de att få 1,3?

Hur långt är ett snöre?

Om du la den tid du lägger på att skapa dumma trådar på flashback på att plugga på högskoleprovet så kanske du höjer dig.

Ingen vet hur mycket du kommer att höja dig på en månad. Den som vet det bäst är du, ingen annan. Pluggar du mycket är det troligt att du höjer dig mer än om du pluggar lite. Är det så svårt att lista ut?

Plugga istället för att sitta på flashback så ska du se att det löser sig.
Citera
2015-09-08, 16:42
Medlem
Var kan jag enklast få tag på ett digitalt tidtagarur som jag garanterat få ha på provet? Utan att göra något ljud eller nåt ifrån sig
Citera
2015-09-09, 16:07
Medlem
Undrar även hur det är med att ha öronproppar under provet, har läst lite om att vissa provledare kan säga till en att det är förbjudet. Vad gäller egentligen? Tycker att det är riktigt skönt att ha...
Citera
2015-09-09, 22:58
Medlem
Hej gott folk!

Jag undrar om det går att skriva att man bor typ på någon förälders adress istället för att skriva sin egen, eller om man riskerar att hamna i trubbel då?

Jag bor ju själv men just kring HP passar det bättre att skriva närmare en förälder...
Citera
2015-09-09, 23:36
Medlem
Begemots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-Sparrow
Hej gott folk!

Jag undrar om det går att skriva att man bor typ på någon förälders adress istället för att skriva sin egen, eller om man riskerar att hamna i trubbel då?

Jag bor ju själv men just kring HP passar det bättre att skriva närmare en förälder...
Har länge gått att ändra provort, även i efterhand. Hade blivit en del resor första åren för min del annars
Citera
2015-09-10, 01:14
Medlem
RomanesEuntDomuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-Sparrow
Hej gott folk!

Det kvittar väl vilken adress du skriver, du får ändå välja provort separat?
Citera
2015-09-10, 12:14
Medlem
LaudonISs avatar
Kan någon vänlig person förklara den här uppgiften för mig?

Citat:
HP VT2012 NOG:8
I en bakteriekultur ökar antalet bakterier med lika stor andel per tidsenhet. Hur många gånger fördubblas antalet bakterier i kulturen på 1 timme?

(1) Tillväxten av antalet bakterier är 3,5 procent i minuten.
(2) Efter 20 minuter har antalet bakterier fördubblats.

A: i (1) men ej i (2)
B: i (2) men ej i (1)
C: i (1) tillsammans med (2)
D: i (1) och (2) var för sig (Rätt svar)
E: ej genom de båda påståendena
Citera
2015-09-10, 12:19
Medlem
glasses123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoMM
Är det tillåtet att skriva, anteckna eller på annat vis göra avtryck på det provhäfte som innehåller frågorna? Tänk uppställningar, inringningar eller över/understrykningar...
Absolut. Det är fritt fram.
Citera
2015-09-10, 13:45
Medlem
Ebolakids avatar
Köpte precis "Den kompletta guiden till HP" och undrar vilken potentiell ökning som man kan förvänta sig om man pluggar aktiv fram till provet. Självklart är det väldigt personligt och jag förväntar mig inte ett felfritt svar men är intresserad av att få en hum av var jag kan lägga ribban.
Har skrivit HP en gång och fick 1,15(verbal 0,75 och kvant 1,5). Gjorde några prov innan jag skrev så hade koll på hur det var uppbyggt osv.

Mvh Ebolakid
Citera
2015-09-10, 17:50
Medlem
RomanesEuntDomuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaudonIS
Kan någon vänlig person förklara den här uppgiften för mig?
Citat:
HP VT2012 NOG:8
I en bakteriekultur ökar antalet bakterier med lika stor andel per tidsenhet. Hur många gånger fördubblas antalet bakterier i kulturen på 1 timme?

(1) Tillväxten av antalet bakterier är 3,5 procent i minuten.
(2) Efter 20 minuter har antalet bakterier fördubblats.

A: i (1) men ej i (2)
B: i (2) men ej i (1)
C: i (1) tillsammans med (2)
D: i (1) och (2) var för sig (Rätt svar)
E: ej genom de båda påståendena
För att vara ärlig så förstår jag inte varför du är förvirrad. De frågar efter hur många gånger bakterierna fördubblas per timme. I (1) har du tillväxten per minut och i (2) per tredjedels timme (20 minuter), det borde vara lätt att konstatera att du räkna ut tillväxten per timme utifrån båda alternativen var för sig.

Om du vill ha uträkningar:
(1): Bakterierna tillväxer med 3,5% per minut. Om x är ursprungsantalet bakterier så har du 1,035 x bakterier efter en minut. En timme är 60 minuter så efter en timme har du 1,035^60 x bakterier = 7,88 x, avrundat 8 x.

(2) Orkar inte snitsa till någon snygg uträkning, men bakterierna fördubblas på tjugo minuter. Tjugo minuter är en tredjedels timme. 2^3 = 8, alltså åttadubblas bakterierna per timme.
Citera
2015-09-10, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RomanesEuntDomus
Det kvittar väl vilken adress du skriver, du får ändå välja provort separat?
Nej vad jag kommer ihåg blir man placerad beroende på var man bor...

Undrar alltså om det går bra att påstå att man bor på en annan adress än den man verkligen är skriven på för att få en annan provort...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in