2015-09-10, 16:19
Medlem
Hej!
Jag har nyss börjat att jobba på Buger King och som alla redan vet så är inte lönen en höjdare. Men idag så fick jag ett samtal från Max och ska på intervju imorgon.
Hos Buger king så få jag 116.9 kr/h och 16 kr obtillägg
Är det någon som jobbar på Max som kan berätta för mig om det är högre lön där ? Vill gärna jobbar där det är mest lön, dock så ligger max 15 minuter längre bort med bil.

Tack på förhand!
Citera
2015-09-10, 16:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Qianyu
Hej!
Jag har nyss börjat att jobba på Buger King och som alla redan vet så är inte lönen en höjdare. Men idag så fick jag ett samtal från Max och ska på intervju imorgon.
Hos Buger king så få jag 116.9 kr/h och 16 kr obtillägg
Är det någon som jobbar på Max som kan berätta för mig om det är högre lön där ? Vill gärna jobbar där det är mest lön, dock så ligger max 15 minuter längre bort med bil.

Tack på förhand!

räkna ut transport kostnaderna fram och till baka , och räkna sedan ut hur mycket pengar mer du behöver tjäna per arbetad dag för att tjäna mer , låter som du kanske har ca 40 kr i transport kostnader 40/8 h= 5 kr mer i timmen måste du tjäna kanske för att kompensera transporten .
Citera
2015-09-10, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minponny
räkna ut transport kostnaderna fram och till baka , och räkna sedan ut hur mycket pengar mer du behöver tjäna per arbetad dag för att tjäna mer , låter som du kanske har ca 40 kr i transport kostnader 40/8 h= 5 kr mer i timmen måste du tjäna kanske för att kompensera transporten .

Aha smart! jag räknar ca 10kr besin för 1 mil och det är 2 mil till buger king och 3.5 mil till Max. Så fram och tillbaka till Buger king blir det 40 kr och Max 70 kr. Dock kommer jag bara jobbar deltid, men han sa att det kan bli mycket jobb på Max ändå..
Citera
2015-09-10, 17:06
Medlem
Citat:
Aha smart! jag räknar ca 10kr besin för 1 mil och det är 2 mil till buger king och 3.5 mil till Max. Så fram och tillbaka till Buger king blir det 40 kr och Max 70 kr. Dock kommer jag bara jobbar deltid, men han sa att det kan bli mycket jobb på Max ändå..

Vad kostar parkeringen på de bägge ställena?
Citera
2015-09-10, 17:19
Avslutad
Citat:

så 30/8=3,75 kr
Citera
2015-09-10, 17:22
Medlem
Grushkas avatar
Citat:

Är det bara deltid på BK också? annars är ju det stället som ger mest timmar som du bör ta, då det kommer göra mer skillnad än några kronor hit eller dit på lönen.
Citera
2015-09-10, 17:29
Medlem
Embraces avatar
Hmm jag tror du ska vara ganska så nöjd med 116,9 kr/h om du jobbar inom en snabbmatskedja. Är du vanligt restaurangbiträde eller arbetsledare? Min kompis på McDonalds tjänar 104kr/h nu, men vet att han för en tid sedan bara låg på 96kr/h.
Citera
2015-09-10, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grushka
Är det bara deltid på BK också? annars är ju det stället som ger mest timmar som du bör ta, då det kommer göra mer skillnad än några kronor hit eller dit på lönen.

Japp det är deltid också, men kommer nog tar mest jobb från Max om det är högre lön. Sen fyller in Buger king i schemat
Citera
2015-09-10, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Embrace
Hmm jag tror du ska vara ganska så nöjd med 116,9 kr/h om du jobbar inom en snabbmatskedja. Är du vanligt restaurangbiträde eller arbetsledare? Min kompis på McDonalds tjänar 104kr/h nu, men vet att han för en tid sedan bara låg på 96kr/h.

Jag jobbar deltids som vårdbiträde också och där få jag mycket mera med ob tillägg det är däför jag tycker att det är så litet eftersom jag aldrig har jobbat inom restaurang. Anledningen till att jag inte längre vill jobba som vårdbiträde längre är för att jag vill inte stanna :l
Citera
2015-09-10, 21:46
Medlem
Citat:
Japp det är deltid också, men kommer nog tar mest jobb från Max om det är högre lön. Sen fyller in Buger king i schemat

Låter som om du planerar att arbeta på båda företagen växelvis - knappast tillåtet!
Citera
2015-09-10, 23:29
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Låter som om du planerar att arbeta på båda företagen växelvis - knappast tillåtet!

Har de konkurrensklausuler inom hamburgerbranchen?!
Citera
2015-09-11, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Har de konkurrensklausuler inom hamburgerbranchen?!

Den som är huvudarbetsgivare brukar aldrig tillåta att någon anställd även arbetar åt annat företag i samma bransch.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in