2015-09-10, 16:35
Medlem
fishANDchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
http://nyheteridag.se/efter-flyktingkrisen-sd-storsta-parti-med-hogsta-noteringen-nagonsin/

Intressant, jag medger mitt misstag att kolla den mätningen som AB publicerade. Glad att jag hade fel dock..Tackar.
2015-09-10, 16:35
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Vad då 21.5%?

Inizio, men det är telefonintervjuer där flickvännen eller mamma kan sitta bredvid...

Jag vet att min flickvän aldrig hade sagt vad hon ska rösta på framför hennes mamma.

Jag hade inte heller gjort det framför mitt ex när de ringde.
2015-09-10, 16:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Gör det någon skillnad när SD måste nå 51% för att överhuvudtaget ha inflytande. De sju partierna har redan gjort det klart för resten av världen att invandringen står över allt annat.

Kan påverka de stämmor som är på gång. Om nu tex KD stämman röstar igenom de motioner som kräver att DÖ ska rivas så måste partiledningen följa det beslutet vare sig de vill det eller inte. Att SD bara ökar och att KD hänger mycket risigt till kan göra att de motionerna går igenom och då kan det snabbt bli ändring.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Inizio, men det är telefonintervjuer där flickvännen eller mamma kan sitta bredvid...

Jag vet att min flickvän aldrig hade sagt vad hon ska rösta på framför hennes mamma.

Men jösses!
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientia-Vis
Har funderat på en sak. Är det bara jag som tror att AB till slut kommer bli så desperata att de börjar hänga ut de som faktiskt röstar på SD? Typ: "topp i näringslivet uppger att han stödjer SD". Skulle kallt förvänta mig det scenariot om jag deltagit i deras opinionsundersökning.

Tillägg: det var ett hypotetiskt scenario. Jag är ingen näringslivstopp, tyvärr

Finns nog inte många att hänga ut, 99% tiger med sina Sd sympatier. Inte ens researchgruppen kan lösa det problemet.
2015-09-10, 16:38
Medlem
Citat:
Gör det någon skillnad när SD måste nå 51% för att överhuvudtaget ha inflytande. De sju partierna har redan gjort det klart för resten av världen att invandringen står över allt annat.

Nej, gränsen är inte skarp.
Att få en majoritet av mandaten i riksdagen kan inträffa redan vid ett väljarstöd på 45% kanske om många gamla partier faller under spärren.
2015-09-10, 16:39
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:

Nej, Inzio eller hur det stavs är också en webundersökning.
2015-09-10, 16:40
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Men jösses!

Menar du att det är konstigt när SD varit så stigmatiserat som det varit?
2015-09-10, 16:40
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:

Så egentligen ska det vara 26% är det det du menar? Själv har jag inga sådan fåniga problem, inte när man är herre i sitt eget hus.
2015-09-10, 16:42
Medlem
Citat:

Ja, ok. Då lägger vi väl oss ner och dör istället då.
2015-09-10, 16:43
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Nej, Inzio eller hur det stavs är också en webundersökning.

Se på tusan... var kommer skillnaden ifrån då?
2015-09-10, 16:44
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kan påverka de stämmor som är på gång. Om nu tex KD stämman röstar igenom de motioner som kräver att DÖ ska rivas så måste partiledningen följa det beslutet vare sig de vill det eller inte. Att SD bara ökar och att KD hänger mycket risigt till kan göra att de motionerna går igenom och då kan det snabbt bli ändring.

Så kanske...kanske de ändrar på sig. Det är samma visa som de senaste 5-6 åren, kanske ändrar sig etablissemanget sig. Nej det gör de inte, det är fortfarande samma landsförrädar-pack som vill sänka Sverige ner i fördärvet.

Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Nej, gränsen är inte skarp.
Att få en majoritet av mandaten i riksdagen kan inträffa redan vid ett väljarstöd på 45% kanske om många gamla partier faller under spärren.

Kommer ändå aldrig inträffa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in