Citat:
Ursprungligen postat av
Månsan
Se det så här. Om hälften av araberna, turkarna och afrikanerna i Sverige är fullt fungerande, självförsörjande och laglydiga människor med jobb, bostad och med sekulär inställning till religion så är tillväxtpotentialen för SD i den gruppen väldigt stor.
De som fungerar i det svenska samhället har ingen som helst intresse att rösta för kaos, upplopp och kriminalitet. Det är främst de hyggliga invandrarna som får sina bilar uppeldade, trappuppgångarna nerbajsade och som blir hotade i närområdet där de bor.
Det finns egentligen inget som talar för det. För att själv dra paralleller till mina personliga upplevelser, så har jag aldrig träffat en arab eller afrikan som sympatiserat med SD. Och jag interagerar alltid bara med välintegrerade invandrare. Jag har en adopterad kompis, som är med i en kompisgrupp med uteslutande SD-sympatiserande svenskar. När jag pratade med honom om detta topic så sa han i princip att han höll med SD sakpolitiskt, men han kunde bara inte rösta på dem av principskäl (förvisso lär det finnas en gräns även för honom). Och så fungerar det tyvärr i de flesta fall.
Jag har även sett en del debatter mellan invandrare som bor i de värsta områdena, som debatterar våldsutvecklingen i områdena och uttrycker sin oro över att brottsligheten ökar. Det ironiska är att ingen tycks vilja inse att det är invandringen i sig som ligger bakom denna brottsökning, ingen vill ens
beröra invandringen som förklaringsmodell. Det är egentligen en ganska bisarr situation: att invandrare sitter och debatterar otryggheten i deras egna bostadsområden, när den enskilt största orsaken till att otryggheten existerar är att de själva överhuvudtaget tillåts bo i det här landet.