2015-09-10, 09:58
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sveamusseland
Synd att det inte syns utanpå vilka som är vilka. Det skulle underlätta för oss män.
Indelningen gäller förmodligen män också - misstänker jag att empoisonne menar.

Givetvis tycker även om män olika saker. Nu tog jag dock upp vad "mogna" män eventuellt tror att kvinnor vill ha.

Jag själv tycker att det är kul att det inte syns utanpå vem som tycker och tänker vad och vem som gillar ditt och datt. Vore förbannat trist.
Citera
2015-09-10, 10:13
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturalbornsinner
Den jag har citerat eller? Jag hänger inte riktigt med?

Nej jag menar rent allmänt med "mogna" singelmän. Att de oftast har en eller ett par seriösa relationer i bagaget, och att de kanske fått höra av deras föredetta som slutade vilja ligga med dem att sexet var för dåligt på grund av för lite förspel, att han inte tog sig tid att smeka henne i timmar osv. Vare sig detta verkligen var vad hon behövde eller mer en ursäkt för att hon tröttnat och inte ville ligga med honom.

Nu försöker de använda denna kritik till att bli bättre på sex för att kunna attrahera en ny kvinna att ligga med.

Bara en tanke.
Citera
2015-09-10, 10:16
Medlem
Sveamusselands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Jag själv tycker att det är kul att det inte syns utanpå vem som tycker och tänker vad och vem som gillar ditt och datt. Vore förbannat trist.
Nu tänkte jag inte 'synlig varudeklaration' om alla sorters åsikter precis, snarare bara sexpreferenser. Då slipper man ju alla bomskott o hinner med flera av "rätt-sort"...
Reflektionen var bara lagom allvarligt menad.
Citera
2015-09-10, 10:23
Bannlyst
jag själv personligen föredrar sex/mys där tjejen är minst lika aktiv i sängen som jag är , finns inge tråkigare än de tjejer som bara ligger på rygg och killen ska göra allt , tröttnar så fort på sådana tjejer ............
Citera
2015-09-10, 10:35
Medlem
JehovasFittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturalbornsinner
Men jag undrade och ville veta från er män, vad funkar bäst för er, eller spelar ställning och sånt ingen roll? Vad gillar ni att kvinnan gör förutom det mest uppenbara då oralsex.
Kan ni dela lite sånt? Blygisar får gärna fortsätta svara på pm.
Jag försöker få en bild av manlig sexualitet i vår åldersgrupp här. Vad ni vill istället för det romantiskt presenterade. Jag frågar på siten, men alla vill jag ska svara först för att inte riskera att "svara fel".

Jag är antagligen minst tio år yngre än dig och dessutom upptagen men gör ett försök att svara ändå:

Om jag får välja helt själv så vill jag för det mesta ha lite hårdare sex. Jag gillar att ha kontrollen och vara den som bestämmer. I princip innebär det att du som kvinna bara behöver visa att du är kåt och vill, resten fixar jag. Det betyder dock inte att jag bara bryr mig om min egen njutning, det kan vara lika tändande att bestämma över din njutning. Till exempel genom att jag smeker dig med start och stopp. När du börjar stöna och vrida dig för mycket så tar jag bort handen ett tag. Sen kanske du får be snällt om att jag ska fortsätta. Och våga inte använda dina egna händer, då blir det smisk!

När det gäller själva knullandet så tycker jag om att hålla på ganska länge. Knullar hårt ett tag och tar sedan en paus för ställningsbyte, eller så varierar jag med lite lugnare. Vilka ställningar som är bra måste man ju prova sig fram till gemensamt. Tycker inte så mycket om missionären, den är alldeles för jobbig om man vill göra det hårt. Min favorit är bakifrån när jag står upp, du kan antingen också stå eller stå på alla fyra på sängen. Då kan jag hålla om dina höfter och dra samtidigt som jag stöter och spara massor med kraft. Du får gärna rida om du vill, men då är det mest för att jag ska ta igen mig. Har aldrig någonsin lyckats komma i den ställningen.

Oralsex? Nja, du är antagligen inte så bra på det som du tror så det är ingen idé att du försöker ta initiativ själv. Däremot så byter jag gärna hål till munnen om jag tycker du låter eller snackar för mycket och i så fall är det ett ganska brutalt munknull som gäller. Jag tycker liksom om saker som är lite förnedrande så räkna med att jag kommer spruta över ditt ansikte också.

Låter det som att jag tittat på för mycket porr? Kanske... Men min tjej gillar det också och jag kan faktiskt ha ömt och försiktigt sex ibland. Däremot skulle jag nog inte stå ut med någon som vill ha enbart myssex hela tiden...

Citat:
Ursprungligen postat av apjävel
Generellt för män tror jag är att de uppskattar en kvinna som visar lust och gillar sex. Jag tror du hamnar lite i moment 22, du vill inte kyssa för många grodor men samtidigt träffa någon som faller i smaken, detta kräver viss empirisk studie är jag rädd. Att unga killar vill träffa en "milf" innebär viss förväntningsnivå precis som för en äldre man som träffar en ung kvinna som han inte har något mer utbyte av än sex. Detta är givetvis ömsesidigt.

Du efterfrågar vad män gillar, jag tror män gillar lustfyllda kvinnor. Ställningar och dylikt är underordnat, det ger sig om man funkar ihop. Det behövs ju en viss kemi även för bara sexkontakt...

Jag tror man kan sammanfatta det med att finns de tre K:na, kåthet, kemi och kommunikation så kommer det att funka.
Citera
2015-09-10, 10:47
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Mature enough för mig!

Det här med mogen är ett flytande begrepp, men man kan ju tänka sig att det är 50+ som åsyftas. Och där är jag ju inte än.

Jag har f.ö. svårt för begreppet mogen. En avokado får gärna vara mogen. Men inte män. Eller kvinnor för den delen. Vad är det för fel på att kalla sig själv och andra äldre? Omskrivningen mogen gör det inte för mig Dessutom insinuerar det att andra skulle vara omogna.

Jag antog att en fjårtis startade tråden och då brukar "mogen man" vara just den killen på 23 som hon underförstått hoppas vill sätta henne. I såna sammanhang är jag rätt mogen. Annars är jag väldigt tramsig eller torr. Som du skriver är begreppet även för mig en gråzon.

50+ brukar försöka vara grabbiga på ett tillgjort sätt när de ska prata fruntimmer och sex med mig. Jag antar att vissa försöker chocka mig genom att säga "knulla" så mycket de kan. Det är infon om mogna män som jag kan ge dig TS - de gillar att låta käften gå och att prata om att knulla. Hoppas ni hittar en gemensam umgängespunkt.
Senast redigerad av Ratad 2015-09-10 kl. 10:50.
Citera
2015-09-10, 13:11
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sveamusseland
Nu tänkte jag inte 'synlig varudeklaration' om alla sorters åsikter precis, snarare bara sexpreferenser. Då slipper man ju alla bomskott o hinner med flera av "rätt-sort"...
Reflektionen var bara lagom allvarligt menad.

Jag förstår det. Men jag tycker ändå att det vore bra jävla trist att i förväg veta hur någon gillar att knulla. Och jag själv fungerar olika beroende på vem jag ligger jag med. En sak som är jävligt het tillsammans med en snubbe kanske ens inte funkar med en annan. Situation och person. Det är vad det handlar om.

Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jag antog att en fjårtis startade tråden och då brukar "mogen man" vara just den killen på 23 som hon underförstått hoppas vill sätta henne. I såna sammanhang är jag rätt mogen. Annars är jag väldigt tramsig eller torr. Som du skriver är begreppet även för mig en gråzon.

50+ brukar försöka vara grabbiga på ett tillgjort sätt när de ska prata fruntimmer och sex med mig. Jag antar att vissa försöker chocka mig genom att säga "knulla" så mycket de kan. Det är infon om mogna män som jag kan ge dig TS - de gillar att låta käften gå och att prata om att knulla. Hoppas ni hittar en gemensam umgängespunkt.

Tramsig eller torr är bra egenskaper. Jag känner igen mig själv faktiskt.

Du menar alltså att män 50+ är lite som programledarna i Morgonpasset i P3? Tycker om att skrika ordet knulla och försöker chocka genom att säga kuk och fitta?

Jag vet inte. Jag har ingen större erfarenhet av "mogna" män. Däremot så pratar jag ofta med "mogna" kvinnor och vete sjutton egentligen, men många av dem verkar ändå tycka att det är mannen som ska föra så att säga. Inte köra någon slags dominanssex med straffknull och det köret, men ändå det här med att mannen är den som raggar och förför.

I mitt ålderssegment ser det inte riktigt ut på det viset. De flesta jag har legat med har varit måna om att även jag ska ha det bra och de har kunnat luta sig tillbaka och låta mig göra min grej utan att tro att de på så vis förlorar manlighetspoäng. Det kan säkert även "mogna" män. Men det är möjligt att synen på vem som gör vad är något mer uppluckrad i åldersspannet jag jobbar i. Fan vet.

Eftersom de flesta har varit måna om att jag ska ha det bra så har de också frågat vad jag tycker om. Och som alltid är det kommunikation som är nyckeln. TS:s problem är antagligen inte olösbart. Skulle förvåna mig om så vore fallet.
Senast redigerad av empoisonne 2015-09-10 kl. 13:15.
Citera
2015-09-10, 13:51
Medlem
Citat:
Jag förstår det. Men jag tycker ändå att det vore bra jävla trist att i förväg veta hur någon gillar att knulla. Och jag själv fungerar olika beroende på vem jag ligger jag med. En sak som är jävligt het tillsammans med en snubbe kanske ens inte funkar med en annan. Situation och person. Det är vad det handlar om.

Tramsig eller torr är bra egenskaper. Jag känner igen mig själv faktiskt.

Du menar alltså att män 50+ är lite som programledarna i Morgonpasset i P3? Tycker om att skrika ordet knulla och försöker chocka genom att säga kuk och fitta?

Jag vet inte. Jag har ingen större erfarenhet av "mogna" män. Däremot så pratar jag ofta med "mogna" kvinnor och vete sjutton egentligen, men många av dem verkar ändå tycka att det är mannen som ska föra så att säga. Inte köra någon slags dominanssex med straffknull och det köret, men ändå det här med att mannen är den som raggar och förför.

I mitt ålderssegment ser det inte riktigt ut på det viset. De flesta jag har legat med har varit måna om att även jag ska ha det bra och de har kunnat luta sig tillbaka och låta mig göra min grej utan att tro att de på så vis förlorar manlighetspoäng. Det kan säkert även "mogna" män. Men det är möjligt att synen på vem som gör vad är något mer uppluckrad i åldersspannet jag jobbar i. Fan vet.

Eftersom de flesta har varit måna om att jag ska ha det bra så har de också frågat vad jag tycker om. Och som alltid är det kommunikation som är nyckeln. TS:s problem är antagligen inte olösbart. Skulle förvåna mig om så vore fallet.

Du skiftar personlighet alltså? Inget illa menat, men det blir ju påföljden. Man kan också kalla det ytterst anpassningsbar vilket också kan vara en god egenskap förstås.
Citera
2015-09-10, 13:54
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Vare sig detta verkligen var vad hon behövde eller mer en ursäkt för att hon tröttnat och inte ville ligga med honom.

Nu försöker de använda denna kritik till att bli bättre på sex för att kunna attrahera en ny kvinna att ligga med.

Bara en tanke.

Det brukar vara en tanke som dyker upp när gubbar har fått lite distans till uppbrottet - fick hon för lite kuk eller huvud, skulle jag förfört oftare bättre och spelat bättre rollspel eller märkte jag inte när hon försökte visa att hon ville vara ifred eller varför ville hon aldrig säga rakt ut vad hon ville? Tjejer brukar pratar mer öppet om detaljer som fick förhållandet att sluta fungera, oavsett hur ärliga de är, och får man höra något av det är det såklart en tankeställare. Jag är en typisk kille på så sätt att får jag höra om något som jag ska ha gjort dåligt vill jag börja förbättra.

Det vi funderar mest över är den vanliga situationen där en flickvän/fru sedan länge tillbaka inte säger rakt ut vad hon önskar eller vill slippa. Saknar hon allt förtroende för en att det är omöjligt kan man lägga ner förhållandet direkt anser jag. Orkar inte med sådana könslekar - det är viktigare än att TS oroar sig för vilka ställningar och candypantiessmaker gubbjävlar uppskattar.

Citat:

...

De 50+ som man umgås med på arbetsplatser och liknande är som P3-mongon, ja.

Nej, TS är inte den typiska FB-fjårtisen utan har lagt fram att hon skulle vilja knulla lite och så får hon se om det blir något mer. Det är en rätt bra ingångsmetod för att få ligga med mogna män - att bara visa fittan och tro att vi släpper allt som fjårtisarna tror funkar inte. När vi pratar förhållanden i mitt umgänge handlar det till 50% om hur man ska orka med varandra de där dagarna när allt är tråkigt och man behöver lite personligt utrymme. Ska TS bara ligga är det inte lika viktigt men ägna gärna en tanke åt att fundera över hur needy ni får vara.
Citera
2015-09-10, 13:56
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Du skiftar personlighet alltså? Inget illa menat, men det blir ju påföljden. Man kan också kalla det ytterst anpassningsbar vilket också kan vara en god egenskap förstås.

Skiftar personlighet? ¿Que?

Sexuell samvaro är ett samspel. Man är två, eller kanske flera, som ligger med varandra. Det är närmast oundvikligt att man anpassar sig efter en partner och lever ut på olika sätt med olika människor.
Citera
2015-09-10, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad

Att jag inte valde ordet äldre var just för att det är relativt. Korrekt ord borde ha varit medelålders.
Hade jag valt det så hade jag automatiskt sållat bort de som inte kan svara på frågan. Men kan vi släppa den diskussionen nu? Alternativt be moderator ända rubriken, för om jag har förstått flashback rätt, så är det väldigt mycket off topic bland vissa användare. Vilket inte ska vara tillåtet? Så kan ni andra ta det någon annanstans?
Tack Ratad för svar. Understruket är min erfarenhet också. Nej jag är ingen "fjårtis". Jag söker fakta.
Återkommer ikväll till er andra., hinner inte ens läsa nu. Men återigen, tack till alla som försöker svara på det jag frågar.

EDIT Ratad! Du får nog läsa om mina inlägg utan "fjårtisglasögonen" och se om du kommer till samma slutsats för i ditt senaste inlägg svarar du helt uppåt väggarna.
Senast redigerad av Naturalbornsinner 2015-09-10 kl. 14:18.
Citera
2015-09-10, 14:06
Medlem
Citat:
En ganska stor grupp tror att det är så man hetsar upp en kvinna. Språket kommer direkt ur porrtidningar när vi var barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in