Citat:
Ursprungligen postat av
Robocrap
En bidragande orsak måste ju vara flyktingkaoset i Danmark. När "flyktingarna" börjar påstå att det är jättehemskt att stanna i Danmark så måste ju även den mest inbitna PK:isten börja fundera...

Fast jag undrar ibland... Hade en diskussion med min pappa i förrgår. Min pappa har huvudet på skaft och är välutbildad och allmänbildad. Han trodde på fullt allvar att det var liv i Danmark för att Danmark inte ville ha med flyktingarna att göra och att de gjorde fel i hur de hanterade dem.
Fick förklara för honom att Danmark gjorde precis rätt. De följer EUs regler och kollar fingertryck och ger de som inte redan registrerats i ett annat land möjlighet att söka asyl i Danmark. Alltså motsatsen till att inte vilja ha med dem att göra. Hade de släppt igenom alla som vill till Sverige så hade de faktiskt inte följt reglerna.
Då fick jag den urbotligt dumma frågan tillbaka. "men varför vill de tvunget till Sverige då?". Börjar tappa hoppet om mänskligheten....
märker samma tendenser på jobb. Folk som man uppfattar som sjukt smarta och allmänbildade har verkligen inget koll på regelverket när det gäller asylanter och migranter. De köper Aftonbladets /SVTs verklighetsbeskrivning rakt av.
Sen får de gärna ha en annan åsikt än mig i ämnet. Det är helt ok för min del. Men jag tycker inte man ska ha något åsikt om man inte kan bygga den på fakta. Blir skogstokig av att diskutera med folk som inte har koll på annat än Aftonbladets förstasida.