2015-09-10, 13:16
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonaSvisa
Nix pix att SD växer beror på att de beskriver verkligheten som svenska folket bor i och har en politik som kommer att fungera och ger svenska folket det som folket vill ha för sina skattepengar.
Helt enkelt det SOM-institutet påtalar. Människor röstar på den politik som de vill ha. Dvs den politik som Lövet och Batra tillsammans bedriver är inte vad svenska folket vill.

Ja men 87...i valet ja...nu är det nya tider. Folk trodde att sossarna skulle kunna fixa problemen men blir mer och mer svikna av 7 klövern. Det enda som finns är då SD.

Jag tror att SD kommer att bli enormt stora 2018. Dom absolut bästa valarbetarna för SD är politiskt korrekta människor och samtliga övriga partiledare med Lövet i spetsen
Vi får heller inte glömma vad Mona Sahlin gjort för SD, hon borde få ett särskilt erkännande för sitt gedigna valarbete för att SD skall öka sina mandat i riksdagen samt ökandet i opinionen.

Tack Mona för ditt gedigna och oförtröttliga arbete för att SD skall öka i opinionen.

Du säger emot dig själv, men jag håller med dig i sak. Givetvis växer SD på grund av att opinionen i större utsträckning delar partiets problembeskrivning. Det betyder inte att alternativ media inte haft sina strån till stacken, på samma sätt som pk-politikernas gränslösa idioti (som exempelvis Sahlin som du nämner).
2015-09-10, 13:17
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnetichealth
Brukar komma in på lite random sidor i tråden beroende på om jag är inloggad eller inte, nu kom denna guldklimp upp när jag gick in i tråden
"Så medan ni drömmer om 15-20%, så i verkligheten kommer de troligtvis inte ens i riksdagen."

Så jävla roligt att läsa!
2015-09-10, 13:18
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Unibets odds för SD att bli största parti 2018 tokrasar nu. Många som insett att där finns det säkra pengar att tjäna.

Nere i 2 ggr pengarna för SD nu ( M som största parti ger 3 ggr pengarna, sossarna 1,8 ggr, Folkpartiet 1000 ggr).
Tack för tipset (räknar nämligen med att det kommer sjunka ytterligare tills valet så går in med en lök redan nu).

OFF-T: Att FP vänder i frågan om flyktingmottagningen kan bara innebära att de är beredda att gräva sin egen grav.
Senast redigerad av lakritc 2015-09-10 kl. 13:21.
2015-09-10, 13:19
Medlem
Allt fler som tidigare var klart emot SD ser nu ingen annan utväg än att lägga sin röst där. Vad är alternativet? Islamisering och dränering av Sveriges ekonomi?

Ska bli oerhört spännande med kommande opinionsundersökningar nu närmaste tiden efter den massiva attack som Sverige nu är utsatt för.
2015-09-10, 13:19
Medlem
Alla vet att det i första hand är invandrarna som kommer att ta smällen när det spricker. De som redan har bott i Sverige 5-15 år ligger mycket risigt till och är den första gruppen som pk-politikerna sviker med sin hets att ta emot ännu fler invandrare.

Vi svenskar har lite större marginaler innan det smäller för oss också. Vi kommer liksom nu att liksom titta på eller titta bort när helvetet växer i de sk no-go zonerna. Men givetsvis i det långa loppet riskerar vi mycket även vi svenskar och vi är smarta nog att inse det långt innan det händer.

Därför det är så frustrerande att bokstavligen släpas mot avgrunden. Aaaaah jag viiiiiiilll inte!!! Jooooo, du är en rasist om du inte lyder!!!
2015-09-10, 13:20
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Vad pratar du om. Plats 2 mest läst idag fortfarande, och plats 1 mest delade 7179 verkar det stå.
Så den "skitnyheten" har fått mycket uppmärksamhet, och kommer få ett tag till.

Nja, om man går in på AB så får man scrolla halva sidan innan den kommer.
2015-09-10, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robocrap
En bidragande orsak måste ju vara flyktingkaoset i Danmark. När "flyktingarna" börjar påstå att det är jättehemskt att stanna i Danmark så måste ju även den mest inbitna PK:isten börja fundera...

Fast jag undrar ibland... Hade en diskussion med min pappa i förrgår. Min pappa har huvudet på skaft och är välutbildad och allmänbildad. Han trodde på fullt allvar att det var liv i Danmark för att Danmark inte ville ha med flyktingarna att göra och att de gjorde fel i hur de hanterade dem.

Fick förklara för honom att Danmark gjorde precis rätt. De följer EUs regler och kollar fingertryck och ger de som inte redan registrerats i ett annat land möjlighet att söka asyl i Danmark. Alltså motsatsen till att inte vilja ha med dem att göra. Hade de släppt igenom alla som vill till Sverige så hade de faktiskt inte följt reglerna.

Då fick jag den urbotligt dumma frågan tillbaka. "men varför vill de tvunget till Sverige då?". Börjar tappa hoppet om mänskligheten....

märker samma tendenser på jobb. Folk som man uppfattar som sjukt smarta och allmänbildade har verkligen inget koll på regelverket när det gäller asylanter och migranter. De köper Aftonbladets /SVTs verklighetsbeskrivning rakt av.

Sen får de gärna ha en annan åsikt än mig i ämnet. Det är helt ok för min del. Men jag tycker inte man ska ha något åsikt om man inte kan bygga den på fakta. Blir skogstokig av att diskutera med folk som inte har koll på annat än Aftonbladets förstasida.
2015-09-10, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av artid
Här är länken:
Vid tid 3:40 börjar det
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21390075.ab

Stor humor även när Expos Anders Bengtsson försöker förklara varför SD går framåt under den här nuvarande flyktingkrisen.. (trots tragiska bilder om döda BAAAAARN)..

Expos Anders Bengtsson är inte förvånad, eftersom SD tar plats i en "ringhörna" under den här typen av vecka som har varit och då får SD en del av fokus.. PLUS att vi haft en period då SD hela tiden beskrivs som "vinnare". Nu t.ex. diskuteras det att SD ökar - istället för att lägga huvudspåret på det att centerpartiet ökar rejält..

2015-09-10, 13:26
Medlem
Har inte hunnit följa med i tråden under dagen, så jag kanske ställer en redan ställd fråga:
Någon som regaerat på att lagom till dagens undersökning (SD 2:a störst), så byter AB namn på undersökningen från Sverige Tycker till Aftonbladet/Inizio?

(Sverige kan ju omöjligt tycka så(?))
2015-09-10, 13:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Lätt för alla i tråden att vara självsäkra nu, och skriva att detta kunde vi förutse.

Men jag tror jag talar för oss alla när jag skriver att man aldrig kan vara RIKTIGT säker på att något ska hända innan Powergirl besökt tråden och skrivit motsatsen.

Alla tecken tydde visserligen på en ökning, men frånvaron av Powergirl som förutspådde ett SD-ras gjorde i vart fall mig lite nervös.
Det ligger mycket i det, men det som trots allt var lite lugnande under dessa dagar var ju att Arnstad tyckte sig känna att opinionen hade vänt. Men mest av allt saknar jag Rejdar. Hans analyser hade varit välkomna både nu, men även innan dagens siffror blev kända.
2015-09-10, 13:29
Medlem
Antag att det sensationella OU-resultatet står sig och att SD faktiskt blir rikdagens största parti efter valet 2018.
Vad ska partiet göra sedan? Om "7-klövern" håller ihop och uppträder som ett block kommer regeringsuppdraget ändå inte att gå till Jimmie Åkesson. Enda möjligheten för SD att erövra regeringsmakten är att slå sig samman med något annat parti i kammaren. Antingen som en valkartell före valet eller genom skickliga uppgörelser, som spräcker sjuklövern efter. Detta förutsätter i båda fallen vittgående kompromisser för SD.
Är partiet redo för detta? Vilken regeringspolitik har SD:s medlemmar och sympatisörer tänkt sig?

Vilka andra möjligheter har SD att i egenskap av landets väljarpopuläraste parti få bilda regering?
2015-09-10, 13:34
Medlem
RettaVisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Vilka härliga nyheter! All time high med 26,5% och näst störst i inizio!

Någon som minns Löfvens uttalande häromdagen? - "Jag tror det vänder nu på riktigt"
Jamen?!

Det vänder ju nu...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in