2015-09-10, 11:47
Medlem
SpecialEditions avatar
Gammal tweet av pansargeneralen Arnstad:

Citat:
#SD kommer att plana ut runt 15% under 2013-2014, där ligger ett tak för partiets neofascism. Sedan blir det svårare #sifo

Haha!
2015-09-10, 11:48
Medlem
E.Erikssons avatar
Sjuklöverns och gammelmedias kampanj för att tvinga fram acceptans bland svenskarna för ytterligare massinvandring verkar alltså ha misslyckats. Enligt dagens opinionsundersökningar är det tydligt att Socialdemokraternas och Moderaternas väljartapp till SD fortsätter, vilket på sikt hotar dessa partiers självbild och roll som statsbärande organisationer.

Hur ska man förstå detta okontrollerade väljarflöde från M och S?

Den bästa förklaringen tycker jag att bloggaren Lars Bern har gett när han beskriver hur politiska åsikter kan åskådliggöras i normalfördelningskurvor:

Citat:
(...)

Min uppfattning är att värderingar och åsikter i olika samhällsfrågor hos allmänheten givetvis följer någon sorts normalfördelning. Spektret mellan höger till vänster i politiska värderingar är ett sådant exempel (...)

Det intressanta i dagens svenska samhällsdebatt är, att jag som åsikts- och värderingsmässigt ligger mycket nära den normala uppfattningen hos allmänheten, jag utmålas som den med en extrem urflippad uppfattning. Och den som kommer med detta påstående representerar ett litet 6%-parti (Mp) som i praktiskt taget alla frågor har intagit en position långt ut från normalfördelningens mitt. (...)

Det är faktiskt såhär dagens helsjuka svenska debatt förs. Den som i likhet med mig vågar framföra de värderingar och åsikter som väl avspeglar stora flertalet svenska medborgares, den blir stigmatiserad som extremist. (...)
http://antropocene.se/2015/august/vansterextremismen-kvaver-det-fria-ordet-och-demokratin.html

Svenska folket vill ha en reglerad och måttfull invandring. Denna åsikt utgör alltså mittspektrat på normalfördelningskurvan och har också i ett historiskt perspektiv företrätts av såväl M som S. Vad som nu har hänt är att en politik som innebär mer eller mindre fri invandring till Sverige har funnit fäste inom båda dessa partier. Denna politiska åsikt utgör samtidigt ytterkanten på normalfördelningskurvan. Eftersom invandringspolitiken blivit allt mer viktig för väljarna när de ska välja parti medför denna ändrade politiska inriktning av M och S från mitten till ytterkanten av normalfördelningskurvan att de tappar väljare i en aldrig tidigare sedd takt.

Vill dessa partier vinna tillbaka de väljare som de tappat till SD måste därför såväl M som S ändra sin invandringspolitik och ta större hänsyn till folkopinionen, annars är det kört. Förstår inte partistrategerna detta?
2015-09-10, 11:48
Medlem
Tompeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarzan999
Undrar vad som händer med Danderyd som idag har runt 3% SD sympatisörer om staten tvingar dom att ta emot flyktingar, då lär SD rösterna öka även där
Ja, jag hoppas innerligt på att flyktingarna ska välla in i Moderata kommuner. Det kommer att få de rika att börja tvivla på om det är värt det att förvandla sin kommun till ett mångkulturellt "paradis" bara för att få den där skattesänkningen
2015-09-10, 11:49
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGeneral
"

Inte en enda jävla människa som jag känner eller har i min omgivning har med "öppna armar" välkomnat flyktingarna och tyckt det är helt fantastiskt att alla ska komma hit. När man läst AB(t ex) senaste veckorna så har dom ju i stort sett uttryckt sig som om dom talar för hela svenska folket. När ska de inse att de inte har på långa vägar svenska folket på sin sida? När ska de inse att majoriteten av svenska befolkningen inte tycker invandringen är någon framgångssaga?
Håller med här, ingen i mitt närområde har ryckts med i MSM gemensamma propagandakampanj, därimot uttryckt att det var osmakligt att använda den döda pojken som slagträ. Livet rullar på som vanligt, jag rekommenderar framförallt äldre i trakten att sluta köpa slasktidningar och leta sig ut till alternativmedia på nätet där man kan få mer fördjupning i ämnet. Förutom några få bekanta på faacebook då som pepprat med länkar till "vändningen" kampanjen i några dagar, främst sådana som bor i tjockhult, nu har de taggat ned då "like"sen upphört...
2015-09-10, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFrankMan
Länk?
Här är länken:
Vid tid 3:40 börjar det
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21390075.ab
Senast redigerad av artid 2015-09-10 kl. 11:55.
2015-09-10, 11:50
Medlem
MonaSvisas avatar
[quote=KaktusFlaktus|54653513]Att SD växer beror till stor del på att allt fler människor väljer alternativa nyhetskanaler istället, eller som komplement, för de gamla.

Nix pix att SD växer beror på att de beskriver verkligheten som svenska folket bor i och har en politik som kommer att fungera och ger svenska folket det som folket vill ha för sina skattepengar.
Helt enkelt det SOM-institutet påtalar. Människor röstar på den politik som de vill ha. Dvs den politik som Lövet och Batra tillsammans bedriver är inte vad svenska folket vill.

Ja men 87...i valet ja...nu är det nya tider. Folk trodde att sossarna skulle kunna fixa problemen men blir mer och mer svikna av 7 klövern. Det enda som finns är då SD.

Jag tror att SD kommer att bli enormt stora 2018. Dom absolut bästa valarbetarna för SD är politiskt korrekta människor och samtliga övriga partiledare med Lövet i spetsen
Vi får heller inte glömma vad Mona Sahlin gjort för SD, hon borde få ett särskilt erkännande för sitt gedigna valarbete för att SD skall öka sina mandat i riksdagen samt ökandet i opinionen.

Tack Mona för ditt gedigna och oförtröttliga arbete för att SD skall öka i opinionen.
2015-09-10, 11:52
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
HahahahhHahahahahHah!!!!!!

Älskar Aftonbladets formulering: "Sverigedemokraterna ökar trots svävningen vi sett i opinionen"

Ungefär som att säga "vi hade tur med den här supervinsten vi vann, som iofs visade sig inte stämma, vi läste fel, men ändå"

Det är skolboksexempel på när mäniska fått en illusion krossad men inte hunnit ta in det riktigt ännu. Står med ena foten kvar i den gamla verklighetsuppfattningen hon ryckts upp ur, och försöker förena den med den krassa verkligheten hon vaknat upp i.

Inom psykologi kallas det förhandlingsstadiet. Det som inträder efter förnekelsestadiet efter ett trauma. Man söker kompromisser. Ofta väldigt sorgliga saker när människor blockerar insikten av en helt annan framtid. "okej vårt barn dog men vi kan ändå fortsätta vara klassföräldrar, det finns ingen orsak att sluta med söndagsutflykterna till lekplatsen".

Melins förneklese/förhandling är däremot inte tragisk "nu ökar visserligen SD, slår ännu ett rekord, men det behöver ju inte betyda att inte trenden vänt och SD tappar"

Tydligen är det så det ser ut vid flygplansolyckor. Den svarta lådan visar att piloten har fått korrekt (obehaglig) info, men inte klarar av att ta till sig den obehagliga infon att han begått ett misstag är på väg mot en olycka, varför han fortsätter enligt självbilden att han inte begått detta misstag, till dess det är för sent att korrigera misstaget.
2015-09-10, 11:54
Medlem
svenabs avatar
Jag tillhör gruppen bittra män men jag är välutbildad och bor i en ganska stor stad.
Om tillströmningen till SD beror på graden av bitterhet så vill jag säga att min bitterhet framförallt beror på DÖ och att SD hålls utan inflytande mot allt sunt förnuft.

Vill ni minska bitterheten i landet: Död åt DÖ! och Nyvlal NU!

S&M kan inte göra någonting åt problemen utan att gå emot sin egen retorik. De måste lämna över detta ansvar åt någon annan. Därför blir det ytterligare partiledarbyten och nyval som kan rädda situationen.
2015-09-10, 11:54
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
HahahahhHahahahahHah!!!!!!

Melins förneklese/förhandling är däremot inte tragisk "nu ökar visserligen SD, slår ännu ett rekord, men det behöver ju inte betyda att inte trenden vänt och SD tappar"

Har hon verkligen uttryckt sig så utomordentligt korkat? Finns det någon un-visit-länk?

Det där är, som du så riktigt påpekar, ett skolexempel på förvirring i förhandlingsstadiet.

Hade jag inte redan en signatur så skulle hennes uttalande antagligen platsa
2015-09-10, 11:55
Medlem
Redrobots avatar
Riktigt kul att se.

Ska hålla ett öga på norska medier, de brukar alltid skriva om Sentios Sverigemätningar, sen är det bara att sprida vidare genom den till Facebook och låta folket se sanningen.
2015-09-10, 11:56
Medlem
Månsans avatar
Lite OT i denna tråd men det roligaste är Folkpartiets plötsliga omvändning rörande att tvinga kommunerna att ta emot flyktingar.

Vinden har vänt, tänkte Björklund. Svenskarna gillar arab-invasionen, det syns tydligt i Aftonbladet och Expressen. Vi hakar på trenden, sviker vårt tidigare löfte. Bort snabbt med den lilla invandringskritik vi snuddat vid de senaste månaderna. Här finns det sköna procent att tjäna från det goda, antirasistiska folket funderade Björklund.

En så jävla käpprätt felaktig analys har sällan skådats. Folkpartiet framstår som det opålitliga skitparti de alltid varit. Goodbye Björklund, du är körd.
2015-09-10, 11:56
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Tråkigt att se att över en fjärdedel av Sveriges befolkning är unga, outbildade fascister från landet med dålig Internetuppkoppling.

Om ändå rasisterna kunde ta sig till Östermalm, Södermalm, Lidingö eller Djursholm och observera läget så kanske de skulle förstå hur bra integrationen fungerar? Istället sitter de i sina förorter i utanför Malmö och Göteborg utan någon kontakt med verkligheten eller rasifierade muslimers spännande kulturyttringar och då fostras tyvärr sådana här tankar.

Jag hoppas hela folkets älskling Åsa Romson kämpar för att inrätta moskéer i varje bostadsområde. Jag tror det hade gjort mycket för att öka toleransen hos de inskränkta svenskarna om de fick uppleva arabiska bönerop på nära håll. En annan idé är att förbjuda tråkiga svenska kulturyttringar som köttbullar. De är ändå inte halal och falafer är ju typ samma sak, fast utländskt och därför bättre.

I vilket fall är det viktigt att vi nu inte ger upp kampen om öppenheten och toleransen! SD må ha vunnit slaget, men inte kriget!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in