2015-09-10, 13:02
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Glöm denna skitnyhet.

Jag hade framsidan på Aftonbladet öppen i min webläsare sen några timmar tillbaka. Inizio-undersökningen var andra viktigaste nyhet. När jag uppdaterade sidan hade den ramlat ner till plats 35, passerad av massa gamla skräpnyheter som legat på sidan i dagar eller veckor.

Om några timmar har denna onda nyhet aldrig inträffat i Aftonbladets värld.

Vad pratar du om. Plats 2 mest läst idag fortfarande, och plats 1 mest delade 7179 verkar det stå.
Så den "skitnyheten" har fått mycket uppmärksamhet, och kommer få ett tag till.
2015-09-10, 13:03
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Undrar vad de kommer skylla på den här gången
2015-09-10, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petzor
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-inte-valkomna-pa-nobelfesten

Förra året aviserades portningen redan 14/10, ungefär samtidigt som första partiledardebatten efter valet.

Vågar man hoppas på 30% innan nyår?
Jodå, jag är så säker på att SD har 30% vid årsskiftet så jag har lovat på jobbet att om det inte blir så då ska jag koka Te på mina gamla strumpor utan att tvätta dom först och sen avnjuta den saltsura lösningen i stället för morgonkaffet.
2015-09-10, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Mycket glädjande siffror för SD idag! Även mycket tillfredsställande att V tappar så mycket i Sentio. Kan det vara så att dom arbetarväljare V fortfarande har kvar, har börjat inse att välfärdsstaten inte är kompatibel med dagens massinvandring?

Vänstern är på väg att bli obsolet.
Någon som vet om hur väljarstatistiken ser ut angående fördelning kön och region?
Med tanke på att SD är störst bland män, LO, och kanske framförallt inom åkerinäringen så borde väl projektet om fackförbund tas upp på bordet igen.
Hela nuvarande transportförbundet skulle väl isåfall behöva läggas ner om alla sverigedemokrater gick ur.
Antagligen finns de tekniska förutsättningarna där men att människor är sega på att våga ta steget och att det isåfall behövs incitament för att locka folk.
2015-09-10, 13:07
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragolin
SD är på väg att bli det största blocket!
Hur funkar SjälvDÖ om SD blir största block i nästa val?
Bildar SD regering och övriga lägger sig platt?

Då kommer dom hitta på något nytt spektakel. Tro mig, 7-klövern är för korkade för att förstå hur en demokrati går till.
2015-09-10, 13:09
Medlem
Pungs avatar
Lätt för alla i tråden att vara självsäkra nu, och skriva att detta kunde vi förutse.

Men jag tror jag talar för oss alla när jag skriver att man aldrig kan vara RIKTIGT säker på att något ska hända innan Powergirl besökt tråden och skrivit motsatsen.

Alla tecken tydde visserligen på en ökning, men frånvaron av Powergirl som förutspådde ett SD-ras gjorde i vart fall mig lite nervös.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sisoedaersoet
Får SD egen majoritet så tror jag att det till största del blir genom väljare som kommer från vänster.

Möjligt. En annan grupp som kan börja rösta på SD är de assimilerade invandrarna.
De som får lida mkt som vi etniska av massinvandringen.
Ja, frågan är om inte del lider MER av den.

Ju mer media lovordar invandring - och missnöjet växer bland folket - ju mer rasism och misstroende mot ALLA invandrare. Även de som sköter sig lika bra eller bättre än svenskar.

Dessa invandrare har lika mkt som vi att förlora på sämre välfärd, trångboddhet, osäkethet på gator och torg.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Då kommer dom hitta på något nytt spektakel. Tro mig, 7-klövern är för korkade för att förstå hur en demokrati går till.

Med tanke på sjuklöverns dåliga verklighetsförankring , så kommer de säkert att göra nya utspel som på nytt kommer att gynna SD.
2015-09-10, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Dom minskade redan med en hel procent, till enbart 8.8% (Februari 2014): http://sv.wikipedia.org/wiki/Riksdagsvalet_i_Sverige_2014#Opinionsm.C3.A4tninga r

Med den här takten kanske de inte ens kommer över 4% spärren på valet om 7 månader. Om de backar med i genomsnitt 0.7% så hamnar de precis under gränsen.

Aftonbladets kvinnoförbund skandal med SD fick dom att minska 1%, och de kommer troligtvis släppa liknande skandaler varje månad, som sänker dom lite varje månad.

Så medan ni drömmer om 15-20%, så i verkligheten kommer de troligtvis inte ens i riksdagen.

Kommunistpartierna, som Vänsterpartiet, Miljöpartiet och Sossarna däremot bara ökar och ökar.
Brukar komma in på lite random sidor i tråden beroende på om jag är inloggad eller inte, nu kom denna guldklimp upp när jag gick in i tråden
2015-09-10, 13:13
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Möjligt. En annan grupp som kan börja rösta på SD är de assimilerade invandrarna.
De som får lida mkt som vi etniska av massinvandringen.
Ja, frågan är om inte del lider MER av den.

Ju mer media lovordar invandring - och missnöjet växer bland folket - ju mer rasism och misstroende mot ALLA invandrare. Även de som sköter sig lika bra eller bättre än svenskar.

Dessa invandrare har lika mkt som vi att förlora på sämre välfärd, trångboddhet, osäkethet på gator och torg.

Nej, det är INTE mest synd om skötsamma invandrare som kan råka ut för våldtagna, rånade, misshandlade, utnyttjade svenskars misstänksamhet.

Det är mest synd om de som faktiskt BLIR våldtagna, rånade, utnyttjade.

Sverigevänner måste släppa denna antivita världsbild där det alltid på något sätt är mest synd om invandrare.
2015-09-10, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Med tanke på sjuklöverns dåliga verklighetsförankring , så kommer de säkert att göra nya utspel som på nytt kommer att gynna SD.
Det har de redan gjort, se deras invandring-satsning som släpptes idag. Mer av samma som tidigare och ingen lösning på problemen.
2015-09-10, 13:16
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat

Ja, känner mig betydligt lugnare efter denna förmiddagen. Var faktiskt lite lite orolig att senaste propagandamaskineriet skulle missgynna SD och att man "äntligen" skulle få ner partiet.

Men detta visar faktiskt nu att svenska folket faktiskt ÄR trötta på massinvandringen och att man sakta man säkert utplånar vårt land.

7-klövern kommer bara bli mer och mer desperata i sina åtgärder både mot att hålla uppe det havererande asylsystemet och att ta avstånd mot SD. Något vi vet idag inte kommer hjälpa dom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in