2015-09-10, 12:06
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Om jag har räknat rätt på status.st så innebär detta att SD har slagit rekord för 25:E GÅNGEN I RAD!!!

Helt sanslös utveckling och det är en skam att detta inte uppmärksammas mer i MSM.
Ja, det är verkligen en exceptionell utveckling. Jag hade inte kunnat tro det här i mina vildaste fantasier.

Och det betyder också att etablissemanget är rejält skakade nu. Det märks ju också på deras desperata kampanjer i sina egna kanaler. Etablissemanget är skadeskjutet och håller på att förlora. Inget snack om saken.
2015-09-10, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
PK-folket och Media är så frustrerade över SD.s framgångar , att de är bredda att göra vad som helst , även om Sverige som land blir lidande för detta.

De är tokdesperata och gör allt de kan för att behålla den makt dem har till vilket pris som helst, de är beredda att sälja ut Sverige, att gå emot svenska folkets vilja, men se det går inte så bra längre..
2015-09-10, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
MSM brukar avfärda Sentio då det bygger på en webbpanel men det gör även Inizio så någon vettig logik är svår att se.

Och de hade dessutom inga problem med att redovisa Sentio i diverse mätningar innan de visade SD som näst största parti
2015-09-10, 12:12
Medlem
Lena Mellin:
Citat:
Lööf är en av de få som sticker ut, som verkar som hon gillar sitt uppdrag och som utstrålar energi. Det räcker uppenbarligen för att ett normalt ganska litet parti plötsligt ska vara det fjärde största.

Samma dag som intervjuerna till den här väljar*barometern inleddes mötte Annie Lööf SD-ledaren Jimmie Åkesson i en duell

i SVT. Hon vann över*lägset, han verkade bara tjatig. Det kan ha bidragit till uppgången.

Jäklar. Maken till självbedrägeri har jag nog sällan skådat.
2015-09-10, 12:15
Medlem
SD är nästan lika stora som regeringen, en regering som styr landet med mindre än 30% stöd, intressant.
2015-09-10, 12:16
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Samtidigt håller statsministern presskonferens om hur samhället ska möta migrantkatastrofen. Samma gamla floskler... Och och om och om och om igen.

http://www.regeringen.se/

Tro fan att folk att har tröttnat.

Bara att erkänna. Dom Svenska politikerna är fan pantande, riktigt jävla blåsta. För att inte prata om MSM och journalister. Hahahahahahaha är det enda jag kan säga. Förlåt men jag är så jävla skadeglad just nu. Idioter som kommer och säger vad man skall tycka och inte tycka...
Avslutad
Citat:
Om jag har räknat rätt på status.st så innebär detta att SD har slagit rekord för 25:E GÅNGEN I RAD!!!

Helt sanslös utveckling och det är en skam att detta inte uppmärksammas mer i MSM.

Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ja, det är verkligen en exceptionell utveckling. Jag hade inte kunnat tro det här i mina vildaste fantasier.
Jag håller med om att det är en helt sanslös, och oerhört positiv, utveckling. Men det är just nu 23 rekord i rad, se nedan:

Ipsos mätning på 14 %, vilket inte var ett rekord, kom den 28 maj. Sedan dess har dessa mätningar kommit:
Inizio: maj: 17,2 % juni: 17,9 % augusti: 20,8 % september: 21,5 %
Sifo: juni: 15,2 % augusti: 17,8 %
Ipsos: juni: 15,9 % augusti: 17,8 %
Skop: juni: 14 %
Sentio: maj: 19,4 % juni: 22,1 % juli: 23,3 % augusti: 23,4 % september: 26,5 %
Novus: juni: 18 % augusti: 19,4 %
Demoskop: juni: 15,7 % (tangerat rekord) juli: 18,7 % september: 19,5 %
SCB: juni: 14,4 %
YouGov: juni: 20,1 % juli: 22,1 % augusti: 25,2 %

Totalt 23 rekord i rad (inkl. ett tangerat)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Gammal tweet av pansargeneralen Arnstad:

Haha!

Det bästa är ju hur han drämmer till med #sifo på slutet för att visa hur stark empiri han har
Medlem
fostroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von.Durchfall
Det bästa med dagens opinionsundersökningar är egentligen inte SDs resultat utan att MSMs bilder-på-döda-barn-kampanj för att sänka SDs opinionssiffror inte gick hem.

Då slipper vi förhoppningsvis en orgie i bilder på döda barn under valrörelsen, stort tack för det.

Du kommer få se fler, var så säker. MSM hör inte till dem som lär sig av sina misstag.
2015-09-10, 12:17
Medlem
Citat:

Jag misstror inte dig men undrar om du har kollat igenom i rutnätet och kommit fram till det eller finns det en befintlig lista på sidan? Var isåfall?
2015-09-10, 12:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Jag misstror inte dig men undrar om du har kollat igenom i rutnätet och kommit fram till det eller finns det en befintlig lista på sidan? Var isåfall?
Citerar mitt inlägg:
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Jag håller med om att det är en helt sanslös, och oerhört positiv, utveckling. Men det är just nu 23 rekord i rad, se nedan:

Ipsos mätning på 14 %, vilket inte var ett rekord, kom den 28 maj. Sedan dess har dessa mätningar kommit:
Inizio: maj: 17,2 % juni: 17,9 % augusti: 20,8 % september: 21,5 %
Sifo: juni: 15,2 % augusti: 17,8 %
Ipsos: juni: 15,9 % augusti: 17,8 %
Skop: juni: 14 %
Sentio: maj: 19,4 % juni: 22,1 % juli: 23,3 % augusti: 23,4 % september: 26,5 %
Novus: juni: 18 % augusti: 19,4 %
Demoskop: juni: 15,7 % (tangerat rekord) juli: 18,7 % september: 19,5 %
SCB: juni: 14,4 %
YouGov: juni: 20,1 % juli: 22,1 % augusti: 25,2 %

Totalt 23 rekord i rad (inkl. ett tangerat)

23 rekord i rad
2015-09-10, 12:19
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Nyheter idag är inte det dom som har Sentio nu? I så fall, kan det vara något annat än deras OU? Minns jag rätt så postade han ett liknande inlägg om stor nyhet inför mätningen där SD blev störst.

Hoppas det är en positiv OU om.dom första reaktionerna efter detta började. Hoppas, hoppas, hoppas!!!

Vem sa att det är Sentio som var nyheten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in