2015-09-10, 11:28
Medlem
Fris avatar
Nästa milstolpe för SD är att bli största block, där finns det en bit kvar. Men de har som bekant hela medieetablissemanget och alla partiers PR-konsulter som arbetar intensivt för detta.
2015-09-10, 11:29
Medlem
KnullMarodorens avatar
Jag tror att kommunisterna fått härja fritt sedan andra världskriget och blivit maktfullkomliga.
SD är en ny folkrörelse för Sverige och mot de mentalsjuka som kommunisterna företräder.

(Om dom kallar SD för Nazister, kan man kalla den rödgröna sörjan för kommunistisk).
Medlem
Utveckling i Sentio 2015:

Jan 15,8
Feb 16,6 +0,8
Mar 16,6 +-0
Apr 17,8 +1,2
Maj 19,4 +1,6
Jun 22,1 +2,7
Jul 23,3 +0,9
Aug 23,4 +0,1
Sep 26,5 +3,1

8 månader +10,7 = +1,34/mån
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktroll
Hurra! Nu går det bra! Och dessutom brukar Sentio vara tillförlitligt som jag har förstått det.

Dock inte ett ljud i etablerad media ännu? De kanske inte ens kommer skriva om det här?
Media skrev inget om förra Sentio-mötningen heller så tyvärr kommer de inte skriva om det nu heller. Men i Ipzos går fortfarande SD framåt och dem har Aftonbladet skrivit om.
2015-09-10, 11:31
Medlem
jeffgoldblum4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktroll
Hurra! Nu går det bra! Och dessutom brukar Sentio vara tillförlitligt som jag har förstått det.

Dock inte ett ljud i etablerad media ännu? De kanske inte ens kommer skriva om det här?
Vad jag förstått så betraktas Sentio av de flesta MSM som ett "oseriöst institut". Vet inte om de kommer nämna Sentio (tvivlar) men de kan inte ignorera alla andra institut (som Inizio (stavning?)) som också visar att SD ökar, om inte lika mycket som i Sentios undersökning. Lena Mellin har t ex just skrivit en ny krönika om hur Löfven måste skärpa sig.
2015-09-10, 11:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Jag ser nog hellre att MP får sina passerkort klippta. V precis som Fi är så off att ingen vill sammarbeta med dem, medan MP hållit både M och S på halster. Så blir det nog också. MP har bekänt färg och ingen, knappt ens MSM pratar positivt om dem längre.

Det ser mörkt ut för KD också. Vore även skönt om Fp försvann ut i evigheten. C kan få dammsuga upp alla freaks och miffon från Stureplan. Det partiet kommer gå sotdöden till mötes oavsett. Att överge lantbrukarna och glesbygden var en strategisk miss av guds nåde. De kommer varken glömma eller förlåta.

Någonstans måste ju invektiven nazist, rasist, fascist, främlingsfientlig upphöra. Nästan alla av dessa knappa 2 miljoner människor som nu uppger SD röstade på andra partier för kanske 5 år sedan. Blir ju intressant 10 december. Ska den partiledaren som leder största partiet och kanske till och med största blocket fortsätta mobbas offentligt inför internationell ridå?

Ursäkta min okunnighet, men vad händer 10 december?
2015-09-10, 11:35
Medlem
fostroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ursäkta min okunnighet, men vad händer 10 december?

Nobelmiddagen.
2015-09-10, 11:36
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Nästa milstolpe för SD är att bli största block, där finns det en bit kvar. Men de har som bekant hela medieetablissemanget och alla partiers PR-konsulter som arbetar intensivt för detta.

Och alla där ute på arbetsplatserna.. de är dom som ändrar livslånga förbindelser till S.

Dagens bästa är ändå se bengtsson från expo sitta bedrövad i aftonbladet tv och erkänna att MSM inte kan påverka hur folk ska tycka längre, altenativa medier och soc media har tydligen tagit över.
Och lena mellin kan inte förstå varför folk kan tycka annars..

Hylleriskt kul
2015-09-10, 11:37
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Media skrev inget om förra Sentio-mötningen heller så tyvärr kommer de inte skriva om det nu heller. Men i Ipzos går fortfarande SD framåt och dem har Aftonbladet skrivit om.

Att SD växer beror till stor del på att allt fler människor väljer alternativa nyhetskanaler istället, eller som komplement, för de gamla. Jag är helt övertygad att nyheter som denna når många, oavsett vad som skrivs i Aftonbladet.
2015-09-10, 11:38
Medlem
VonFanderblads avatar
Politrukerna verkar slita sina bolsjevikhår över sentio-resultatet, men Twitter-dammen verkar faktiskt inte vara lika plaskig som förra gången. De kanske börjar vänja sig vid dåliga nyheterna?
2015-09-10, 11:39
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Jag tar mig friheten att citera mig själv från en annan tråd där det uttrycktes oro från andra sverigevänliga att svenska folket skulle falla pladask för medias desperata hetskampanj:

Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Det är ingen "opinion som svängt".

Allt är som det var för fyra veckor sedan. Det handlar om mediamanipulation och folk i gemen måste bli bättre på att se igenom detta annars slutar det inte bra.

Svensken är lite mer skakad än vanligt efter att gammelmedia postat en bild på ett dött barn. Då gör man påpassligt en opinionsundersökning kring detta och jämför med hur det såg ut veckan innan bilden publicerades.

Sedan basunerar man stolt ut att "vindarna är på väg att vända".

Jisses...

Och här ser vi resultatet mina damer och herrar, mina bröder och systrar.

Media och politiker ljög alltså om att "vinden var på väg att vända". Ljög. De "kände något i luften" och presenterade det som en sanning för vad de trodde var ett lättlurat svenskt folk. Men de hade fel. Det enda som de möjligen "kände i luften" var doften av sina egna brakskitar.

Lita inte på gammelmedia. De vill dig inte väl.
Senast redigerad av Nordanvindarna 2015-09-10 kl. 11:44.
2015-09-10, 11:39
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeffgoldblum4ever
Vad jag förstått så betraktas Sentio av de flesta MSM som ett "oseriöst institut". Vet inte om de kommer nämna Sentio (tvivlar) men de kan inte ignorera alla andra institut (som Inizio (stavning?)) som också visar att SD ökar, om inte lika mycket som i Sentios undersökning. Lena Mellin har t ex just skrivit en ny krönika om hur Löfven måste skärpa sig.
MSM brukar avfärda Sentio då det bygger på en webbpanel men det gör även Inizio så någon vettig logik är svår att se.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in