Citat:
Ursprungligen postat av
Sommarsune
Tack!
Citat:
Ursprungligen postat av
KaktusFlaktus
Vad gäller teasern på Nyheter Idag tippar jag på en ny Sentio där SD är största parti. Det är ju egentligen inte så otroligt och hade man gjort det tydligare i sin teaser hade snackisen uteblivit. Då kunde man lika gärna publicera det direkt istället.
Förra månaden kom väl Inizio och Sentio hack i häl på Yougov som var först. Aftonbladet kände sig manade att tidigarelägga sin publicering och det känns som det nu blivit någon form av först till kvarn-löpning mellan publikationerna. Därav tidigare datum än annars brukligt.
Det vore det bästa som kunde hända just nu då jag misstänker att regimvänliga SIFO har planer på att manipulera SD.s siffror rejält denna månad.
Men ökar SD i alla andra mätningar så blir det inte lätt för dom, åtminstone inte om dom vill behålla ett uns av trovärdighet.
Dock är jag skeptisk på att det blir någon Sentio idag, varför ligger i så fall inte artikeln ute redan? Chang Frick skrev i ett inlägg igår typ 02-tiden inatt att han satt och skrev på artikeln för fullt ang hans kryptiska header. i så fall borde han haft resultatet av mätningen redan inatt och artikeln borde således vara klar och publicerad vid det här laget.
Dessutom är det bara den 10.e och förra månaden publicerades Sentiomätningen den 20.e
Hoppas att jag har fel, vore underbart med ännu en rekordmätning samma dag som Södermalmsfolket redan är i gråt pga Inizio-mätningen. Deras sår behöver mycket salt