Citat:
Ursprungligen postat av
enfindam
Märkligt att ett land som Ungern, som själva vet vad lidande innebär, inte kan ge ett bättre bemötande. Vad beror det på, är det fattigdom eller något annat?
Ungern har en blodig historia och vet vad lidande innebär.
Det är just därför kan de identifiera mycket enkelt varifrån hoten kommer. Det ödet delar de med hela östblocket men även med Österrike.
Problemet just nu att det är bara Ungern som har blivit invaderad av 200000 asylsökare som vägrar låta sig registreras.
Om du hade upplevt äkta lidande, osäkerhet någonsin skulle du ha aldrig ifrågasätt varför Ungern inte pallar för EU-s Manipulation om humanitära insatser.
Som Orban sa i Brussel: Vi måste fastställa identiteten på de som uppehåller sig illegalt i landet. De vägrar sammarbeta pga att de flesta har Ingen asylskäl!
Det senaste veckan var undantagstillstånd i Ungern pga att polisen, militären fick order att inte på något sätt använda våld.
Asylsökare hade ett enormt övertag mot Polis, myndigheter, de vet sina "rättigheter"!
Orban gjorde det enda rätta: öppna gränserna, sluta förhindra en mycket våldsam upplopp som har spridit sig som eld i hela landet.
Hans budskap är enkel: Jag följde EU-regler men oavsett hur jag gör -gör jag bara fel!!!!!
Så kära humanister i väst: Jag har misslyckats men visa hur man lyckas bättre.........så jag skickar problemet till Er. Smart!