2015-09-09, 23:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Nä,tänkte väl det.Då var ju,i NB:s ögon ,planen inte så tokig då m a o.
Jo, dröjsmålet från det att Lisa lämnade kafédörren tills SMS:et var avsänt, 8 min är oförklarligt vid ett planerat anfall. Var han än gömde sig skulle han ha slagit till direkt så fort Lisa blev ensam, annars riskerade han att bli frånkörd.
2015-09-09, 23:16
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Trots den utstuderade planen, och kanske enda chansen?

Vilken plan ? Tillfället gör brottet.
2015-09-09, 23:17
Medlem
katws avatar
Citat:
Jo, dröjsmålet från det att Lisa lämnade kafédörren tills SMS:et var avsänt, 8 min är oförklarligt vid ett planerat anfall. Var han än gömde sig skulle han ha slagit till direkt så fort Lisa blev ensam, annars riskerade han att bli frånkörd.

Även om han planerat det kan han ha tvekat in i det sista och till sist bestämt sig.
2015-09-09, 23:17
Medlem
Citat:
Han såg alltså från ladan runt hörnet till moppen där Lisa pillade på mobilen?

Vet du verkligen exakt var hon stod och pillade på sin mobil ?
2015-09-09, 23:20
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Vilken plan ? Tillfället gör brottet.
Den plan som utgör starten på denna diskussion. Jag hävdar att brottet var oplanerat.
2015-09-09, 23:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är en möjlighet.

Men det rimmar extremt dåligt med vad åklagare A.O eventuellt uppgett i intervju. Det mest sannolika är att Lisa´s mobil påträffades på Fredag.

Vi ska kanske inte tala i termer av sannolikhet, blir ofta en skendiskussion om sannolikhetshalten, om något är möjligt så är det möjligt, det räcker egentligen med att veta det när vi inte har facit tycker jag. Offrets mobil kan ha hittats på fredagen men också under måndagen, det måste vara utgångspunkten anser jag, varken mer eller mindre.
2015-09-09, 23:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Även om han planerat det kan han ha tvekat in i det sista och till sist bestämt sig.
Och attackerat exakt mellan SMS och moppestart?
2015-09-09, 23:25
Medlem
katws avatar
Citat:
Och attackerat exakt mellan SMS och moppestart?

Absolut. Inget motsäger det. Han tar "mod" till sig till sist.
2015-09-09, 23:27
Medlem
katws avatar
Citat:
Jag hävdar att brottet var oplanerat.

Oavsett gärningsperson?
2015-09-09, 23:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Absolut. Inget motsäger det. Han tar "mod" till sig till sist.
Då hade han sagolik tur som tajmade så exakt.
2015-09-09, 23:28
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Inte alls: För det första hänger det på var GM placerat sig i förhållande till LH, för det andra är 8 min ingen oförklarligt lång tid när det gäller LH:s förehavanden vid sin moped inkl. hennes mobilhantering; för det tredje så inväntar en planerande GM rätt tidpunkt att slå till, eller när han anser att han har bästa möjligheten att övermanna sitt offer. - Är det NB som är GM så vet han också vilka hus runt kaféet som står tomma och kan anpassa sig även till detta. Han vet var han ska stå för att se eller höra LH:s kollegor fara i väg, och han har med all sannolikhet också sett hur den andra mopedtjejen tagit sin moped för att fara hem. - Nu var det bara LH:s moped kvar. - Det var LH som GM var ute efter, och han hade förmodligen en tid före brottet också hunnit studera henne bakom sin datorskärm. LH hade tidigare helger fått skjuts av sin mor och NB har då kunnat notera bilens reg.nr.
2015-09-09, 23:31
Medlem
katws avatar
Citat:
Då hade han sagolik tur som tajmade så exakt.

Jag skulle inte använda ordet "tur" i sammanhanget.
Det kan handla om en minuts intervall eller liknande. Lisa med eventuellt hörlurar i öronen och hjälmen på märker inte NB. Håller inte för otroligt att han lurade bakom containern.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in