2015-09-09, 21:15
Medlem
Pimilos avatar
Haha vänta va.. Gick Matilda Melin inte vidare?
Citera
2015-09-09, 21:15
Medlem
Sagacitys avatar
Jag var också en av dem som beklagade mig över att Matilda åkte ut och uppfattade det som obegripligt, men med facit i hand så tycker jag inte att hon verkar ha utvecklats så mycket sedan hon var med för två år sedan.

Och så Moa... Hon hade inte heller gjort så bra ifrån sig, vare sig under gruppmomentet eller solosången, och gav nästan ett arrogant intryck efter att ha åkt ut. Men hon blev väl chockerad, flickan...
Citera
2015-09-09, 21:16
Medlem
Sagacitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimilo
Haha vänta va.. Gick Matilda Melin inte vidare?

Nej.

Glad?
Citera
2015-09-09, 21:34
Medlem
Esposito1887s avatar
Tycker juryn fattade rätt beslut.

Skall man göra ett undantag och ta med en deltagare ännu en gång skall det var en vinnarkandidat. Det enda som hade hänt med Matilda var väl egentligen 15 kg extra vikt. Kändes inte som att hon utvecklats som artist.

Pettersson Hammar och William hade heller inga frikort trots att de kändes givna pga namn och tidigare ansökan/story.

Känns som ett spännande startfält. Svårt att inte gilla Martin, skön karaktär och underbar röst.
Citera
2015-09-09, 21:36
Medlem
SkitNerDigFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esposito1887
Tycker juryn fattade rätt beslut.

Skall man göra ett undantag och ta med en deltagare ännu en gång skall det var en vinnarkandidat. Det enda som hade hänt med Matilda var väl egentligen 15 kg extra vikt. Kändes inte som att hon utvecklats som artist.

Pettersson Hammar och William hade heller inga frikort trots att de kändes givna pga namn och tidigare ansökan/story.

Känns som ett spännande startfält. Svårt att inte gilla Martin, skön karaktär och underbar röst.
Men det ska väl ändå vara de bästa som ska gå vidare. En jävel som glömde texten i solosången går före Matilda är bedrövligt. Samma sak med killen med färgat hår går vidare men inte den flintskallige busen är ju skandal.
Citera
2015-09-09, 21:45
Medlem
Pimilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagacity
Nej.

Glad?

Haha nej, endast chockad. Matilda som t.om BARD hämtade upp.
Citera
2015-09-09, 21:49
Medlem
Esposito1887s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitNerDigFan
Men det ska väl ändå vara de bästa som ska gå vidare. En jävel som glömde texten i solosången går före Matilda är bedrövligt. Samma sak med killen med färgat hår går vidare men inte den flintskallige busen är ju skandal.

Vill minnas att juryn ofta talar om utvecklingspotential och kan bortse från misstag i slutkvalet. Ola var ju en som en gång i tiden gjorde bort sig helt och tappade text. Han gick det ju ändå hyfsat för.
Citera
2015-09-09, 21:59
Medlem
tuffkatts avatar
Vad hette tjejen som åkte ut i samband med Matilda? Blond, någon ful baseball-jacka?

Oerhört obehaglig tjej. När juryn sa att hon åkte ut så spärrade hon upp ögonen och stirrade på de, som att det inte kunde vara sant. Sen när hon kom ut till övriga deltagare så bara sa hon hur skönt det var att få åka ut, att hon hoppats på det hela tiden. Och till sist, till programledaren, så förklarar hon att hon är för bra för programmet.

Citat: "Jag går på en bra skola, Södra latin, och mitt liv är bra. Jag behöver inte det här."

Hon kände till och med behovet av att i tv skryta om vilken skola hon går på. Herregud, vilket läskig människa. Hon kunde verkligen inte acceptera det där.
Citera
2015-09-09, 22:03
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Att Moa inte gick vidare tyckte jag var rätt väntat, hon har inte imponerat på mig. Att Matilda inte gick var dock en smärre chock. Förstår inte riktigt hur juryn resonerade kring henne.

Hon har inte utvecklats speciellt mycket på två år tyvärr. Därför gick hon inte vidare.
Citera
2015-09-09, 22:06
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Vad hette tjejen som åkte ut i samband med Matilda? Blond, någon ful baseball-jacka?

Oerhört obehaglig tjej. När juryn sa att hon åkte ut så spärrade hon upp ögonen och stirrade på de, som att det inte kunde vara sant. Sen när hon kom ut till övriga deltagare så bara sa hon hur skönt det var att få åka ut, att hon hoppats på det hela tiden. Och till sist, till programledaren, så förklarar hon att hon är för bra för programmet.

Citat: "Jag går på en bra skola, Södra latin, och mitt liv är bra. Jag behöver inte det här."

Hon kände till och med behovet av att i tv skryta om vilken skola hon går på. Herregud, vilket läskig människa. Hon kunde verkligen inte acceptera det där.

Moa Pettersson Hammar, jo det lät rätt patetiskt. Tror dock hon var lite i och chock och det blev fullt utslag i försvarsmekanismerna.
Citera
2015-09-09, 22:09
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Hon har inte utvecklats speciellt mycket på två år tyvärr. Därför gick hon inte vidare.

Det tycker jag inte framgick särskilt tydligt i programmet. Bagge sa att hon dominerade, sedan det obligatoriska om tuff konkurrens, och därför måste vi tyvärr lämna dig.

Inte omöjligt att det beror på att hon inte utvecklats tillräckligt mycket, men då tycker man de skulle vara ärliga och säga det rakt ut.
Citera
2015-09-09, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt

hehe, Moa Pettersson Hammar, tidigare Idol-deltagares (Molly med samma efternamn) lillasyster. Snacka om att använda sina sista sekunder i rampljuset för att göra sig själv till åtlöje! Men hon är ung och får hon mogna ett år eller två kan det nog bli bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in