2015-09-09, 16:54
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Inzio och Ipsos är inte heller svenska företag. Och om de anpassar siffrorna till sina uppdragsgivare varför skulle inte samma gälla för Sentio?
Flashbacks OI-skeptiker har exakt samma infallsvinkel som Pascalidou har bara att det sker från andra planhalvan.

Därför att Sentio i tre val i rad har varit överlägset bäst att mäta SD. Om man sysslar med vetenskap så är en helt central princip att kunna testa empiriskt och se om ens påståenden stämmer eller inte, detta gör vi i det här fallet varje gång det är val. Politiskt korrekta personer som du däremot kännetecknas av intellektuell slapphet och där behövs inga tester och ingen verifiering, man ska bara tycka rätt.
2015-09-09, 16:58
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x5
Sifo brukar komma på en söndag mitt i månaden, så det borde vara dags nu på söndag.

Jag tror Sifo kommer den 19;e. Sentio borde komma några dagar tidigare och dem är vad vi närmast väntar på. Den 20:e - 30:e borde resten av kopplet komma, Inzio, YouGov Novus .
Senast redigerad av Gefundenes F 2015-09-09 kl. 17:11.
2015-09-09, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Därför att Sentio i tre val i rad har varit överlägset bäst att mäta SD. Om man sysslar med vetenskap så är en helt central princip att kunna testa empiriskt och se om ens påståenden stämmer eller inte, detta gör vi i det här fallet varje gång det är val. Politiskt korrekta personer som du däremot kännetecknas av intellektuell slapphet och där behövs inga tester och ingen verifiering, man ska bara tycka rätt.

Precis. Och en annan talande faktor för Sentio, som jag inte tror har varit uppe i tråden, är att det är det enda OI som inte bojkotter SD. Alla andra vägrar att göra undersökningar för SD och det är ganska talande för vilken syn dom har på SD. Sentio skiter i sådant och gör bara sitt jobb.
2015-09-09, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Jag tror Sifo kommer den 19;e. Sentio borde komma några dagar tidigare och dem är vad vi närmast väntar på. Den 20:e - 30:e borde resten av kopplet komma, Inzio, YouGov Novus .
13:e är lite tidigt för Sifo men ingen omöjlighet.

Tidigare 13 är t ex....
2014-04-13
2013-10-13
2012-05-13

Men aldrig den 12:e, om det inte är augusti-september ett valår.
13 är början på fönstret, 26 är slutet.
2015-09-09, 18:06
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Tänk den enorma sprängkraften i kommande OU. Om det visar sig att SD inte minskar trots den senaste veckans godhetsfrossande skulle det krossa det "momentum" som godhetsknarkarna tror sig ha rullat igång.

För egen del har den senaste veckan övertygat mig att svara SD om jag är med i OU just för att den har visat hur massiv flyktingströmmen är och hur svensk signalpolitik är ansvarig för dessa stackars människors död.

Lösningen är såklart mindre signalpolitik och mer verkstad. "Refugees welcome" är såklart snömos av största rang när man sedan skiter i att dom får bosätta sig 10-15 pers i en tvåa varav kanske 1-2 pers är sysselsatta på något utsatt svart skitjobb.

SD behöver således inte öka alls nästa mätning för att visa styrka, det räcker med att inte sjunka nämnvärt.
2015-09-09, 18:06
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
13:e är lite tidigt för Sifo men ingen omöjlighet.

Tidigare 13 är t ex....
2014-04-13
2013-10-13
2012-05-13

Men aldrig den 12:e, om det inte är augusti-september ett valår.
13 är början på fönstret, 26 är slutet.

Inte omöjligt att det i så fall blir nu på Söndag. SIFO vill nog så fort som möjligt basunera ut resultatet av den omfattande flyktingpropagandan, dessutom vill dom sätta ribban för övriga institut som kommer senare i månaden.

Gissar på ett 3%-ras i SIFO med stora efterföljande rubriker.

Mår illa av att bo i detta land nu när jag tänker efter.
2015-09-09, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Jag tror som dig att detta landet är bortom alla räddning nu, detta skulle vara fallet även om SD började regera landet imorgon och lyckades få ner invandringen med 90% på en vecka. Dessa OU är i i bästa fall bara rent nöje - lite som att en sportintresserad följer fotbollsresultaten oavsett om deras favoritlag är klara för att flytta ner en division.

Sverige är definitivt på väg ner mot de lägre divisionerna och vårt välfärdssystem som vi känner det är ett minne blott, det kommer att gå fort nu och det är i det stora hela ovidkommande om SD tar sig upp till 35% 2018.

Det enda som kan rädda landet är en storskalig repatriering och det är inte direkt vad SD förespråkar, även med deras politik så kommer det över 10.000 utomeuropeiska invandrare varje år som ytterligare spär på segregationen och den nuvarande misären.

Så, vad är det egentligen vi hoppas på? I September 2018 kan vi ha ytterligare 350.000 bidragstagande muslimer här. (som tillkommit efter att landet redan stod inför en total kollaps)

Det finns inget att rädda längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Durga

Så kan det ju kännas just nu men historien har en benägenhet att upprepa sig, Spanska folket gjorde sig fria från muslimskt inflytande och repatrierade alla muslimer från landet på 800-talet.
Det kommer även att ske i ett Europeiskt perspektiv på 2000-talet.
Något som ofta bortses ifrån är att ursprungsbefolkningen alltid sitter på "statsapparaten" och samhällsfunktionerna i sitt land och i Sverige har vi som bekant "inte släppt en jävel över bron" där det verkligen gäller och vi kommer knappast att göra så heller, då får dom 3% skrika bäst dom vill.
Det kommer att bli otrevligt, oresonligt, oförsonligt att tvätta byken ren men den kommer att tvättas när det är dags, vi fick inte detta land gratis och vi kommer inte heller att skänka bort det.
Att Löfven går i msm ledband kommer inte att ändra opinionen och opinionsmätningarna ett dyft vad det gäller SD, svensken må vara dumsnäll men en idiot är han inte och som sagt vi fick inte vår frihet för ingenting, blod och jord.

Citat:
Ursprungligen postat av Durga
Med vilket inflytande, inget direkt vill jag påstå, en chimär för dom 3%, en liten vindpust från folket så är dom borta och det blåser!

Följande läste jag i en kommentar på en helt annan sida. Ser man det så blir det som sker inrikespolitiskt såväl som i övriga Europa logiskt. Det enda som inte är logiskt är att så många inom PK-7K/MSM antingen är med på lögnen eller alternativt inte se genom den och göra motstånd.

Citat:
Planen är ett nytt europeiskt storkrig, denna gången mot islam. För att inte européerna ska vinna med en gång måste man plantera in fiendesoldater överallt i de europeiska länderna, sedan har man inga problem att få med sig europas befolkning, målet är ett välde under en världsregering som sträcker sig från hawaii till pakistan, från nordnorge, till sydafrika, i värsta fall tänker de sig den stora striden med ryssland/kina nu också, i så fall följer hela världen med.

Det kanske låter som vilda spekulationer, men tro mig jag har ägnat hundratals timmar åt att studera olika inflytelserika grupper, och vad de mer eller mindre öppet skryter om är deras plan.
2015-09-09, 18:17
Medlem
S.Kandals avatar
Det skrevs tidigare i tråden att någon trodde att Yougov skulle falla för grupptrycket och vikta ner sin siffror.
Ser inte det scenariot framför mig alls, det skulle ju vara fruktansvärt kontraproduktivt. Framförallt beroende på den mediala uppmärksamhet de fick senast. Då erkänner de ju indirekt att de hade fel och inte går att lita på. Nä, de kommer att köra på som vanligt.
Senast redigerad av S.Kandal 2015-09-09 kl. 18:33.
2015-09-09, 18:38
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Följande läste jag i en kommentar på en helt annan sida. Ser man det så blir det som sker inrikespolitiskt såväl som i övriga Europa logiskt. Det enda som inte är logiskt är att så många inom PK-7K/MSM antingen är med på lögnen eller alternativt inte se genom den och göra motstånd.

text

Jag tycker man ska vara försiktig med svårbevisade teorier. Men visst, det är ju bara att överblicka över den gångna tiden sedan 9/11 så ser man en röd tråd som mycket väl kan leda fram till ett europeiskt-arabiskt storkrig.

Despoter som Saddam Hussein, Ghaddafi, Mubarak och al-Assad hade kontroll över islamisterna. Utan dem fick vi, precis som Benjamin Netanyahu sa, en islamistisk vinter.

Problemet för oss, till skillnad från amerikanerna, är att det bor en jävla massa nyinflyttade muslimer här. USA höll kriget på krigade på bortaplan. Vi kommer behöva kriga både här hemma och där borta.

Det finns också en annan dimension här som är värd att ha i bakhuvudet. Ett krig mot arabvärlden behöver inte startas av kontrajihadistiska och muslimkritiska politiker. Det kan lika gärna initieras av politiker som Merkel, Hollande och Löfven. Det är deras sista kort att spela ut för att behålla makten och ge den europeiska ekonomin näring under många år framöver.

Ber om ursäkt för OT.
2015-09-09, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Det skrevs tidigare i tråden att någon trodde att Yougov skulle falla för grupptrycket och vikta ner sin siffror.
Ser inte det scenariot framför mig alls, det skulle ju vara fruktansvärt kontraproduktivt. Framförallt beroende på den mediala uppmärksamhet de fick senast. Då erkänner de ju indirekt att de hade fel och inte går att lita på. Nä, de kommer att köra på som vanligt.

Däremot är det väl tämligen sannolikt att SD backar i Yougov av den enkla anledningen att den förra OUn innehöll en del plusbrus.

OUs är per definition brusiga.

Om SD backar i Yougov så duger förmodligen webbpaneler igen...
2015-09-09, 19:44
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nethater
Däremot är det väl tämligen sannolikt att SD backar i Yougov av den enkla anledningen att den förra OUn innehöll en del plusbrus.

OUs är per definition brusiga.

Om SD backar i Yougov så duger förmodligen webbpaneler igen...

Jo.

Förstår egentligen inte varför så många, inklusive sverigevänliga, verkar hänga upp sig på nästa opinionsundersökning? SD har väl haft både plus- och minussiffror under åren utan att den långtgående trenden avbrutits?

Det intressanta är väl hur det kommer att se ut över längre period, säg från nu fram till jul. Då ser vi ifall den desperata kampanjen gett någon bestående effekt. Vilket jag ytterst starkt betvivlar.

Naturligtvis kommer gammelmedia att slå på stora trumman om SD backar så mycket som en halv procent i nästa OU. Men vem med en halv hjärna i behåll bryr sig om vad dom dårarna yrar om? Mormor Agda och en handfull hen-vänsterhippies kanske bryr sig.
2015-09-09, 20:50
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jo.

Förstår egentligen inte varför så många, inklusive sverigevänliga, verkar hänga upp sig på nästa opinionsundersökning? SD har väl haft både plus- och minussiffror under åren utan att den långtgående trenden avbrutits?

Det intressanta är väl hur det kommer att se ut över längre period, säg från nu fram till jul. Då ser vi ifall den desperata kampanjen gett någon bestående effekt. Vilket jag ytterst starkt betvivlar.

Naturligtvis kommer gammelmedia att slå på stora trumman om SD backar så mycket som en halv procent i nästa OU. Men vem med en halv hjärna i behåll bryr sig om vad dom dårarna yrar om? Mormor Agda och en handfull hen-vänsterhippies kanske bryr sig.

Du har såklart en poäng men..

Är man politiskt intresserad och anser att Sds linje är den rätta för landet man bor i finns inte så vansinnigt mycket annat rent "politiskt" att glädjas över. Om opinionen växer ser man åtminstone vart vinden blåser och det känns bra i hjärtat.

För mig personligen är det som att hålla på ett fotbollslag. En seger på lördagen gör inte att man vinner serien men man blir lik förbannat glad och upprymd. Lika sur blir man om laget åker på stryk.
Nu spelar dessutom de andra lagen ojuste, media är emot mitt lag och domaren är förmodligen mutad. Ja då blir man såklart extra glad om ens egna lag vinner någon match då och då. Och detta trots att slutspelet inte går av stapeln förrän år 2018.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in