2015-09-08, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Om du besvarar åtminstone frågorna (1), (2) och (8) så fortsätter jag gärna diskussionen. Dessa frågor har ju stor relevans i din tråd. Svarar du inte så vet jag att du är besegrad. Och jag lämnar denna tramstråd för all tid och evighet med ansiktet i behåll.

Varför inbillar du dig att jag erkänt att jag haft fel? Under hela diskussionens gång har jag länkat till den ena artikeln efter den andra som bevisar att dina konstateranden inte kan hållas för sanna. Det är du som inte vill erkänna att du gjort fel. Du är rädd för att tappa ansiktet.

Om jag gör den observationen att marken jag står på är plan, då konstaterar jag att jorden är platt. Alltså är mitt konstaterande sant. De astronomer som upptäckte att jorden var rund avfärdar jag som "experter" med "utbildning i politisk indoktrinering". Det är så du gör. Du observerar först och konstaterar sedan.

Så du är från ett asiatiskt land där invånarna är rädda för att tappa ansiktet. Typ Japan, Kina eller något liknande land. Här i Sverige tappas det inga ansikten här inte.
Det är du som håller med rådande praxis utan att själv tänka efter typ "titta dem här experterna säger så, då måste det vara så". Innan det konstaterades att jorden var rund så hade folk skrattat åt dig och sagt att du var en dåre (hint) om du sa det, med det enda argumentet att "det är så alla tycker".
Senast redigerad av zuluwanker 2015-09-08 kl. 22:38.
Citera
2015-09-08, 22:06
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Jag kan svara på dina fattiga frågor bara för att jag är en så reko individ. Jag kommer dock inte svara ja/nej på dina extremt ledande frågor.

(1) Vill du att den 12-åriga flickan med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser? Hon borde få lära sig vett och acceptabelt uppförande istället. De kan försöka i all evighet och hjälpa henne, men beteende kommer kvarstå tills någon lär henne att uppföra sig.

(2) Vill du att övriga, både minderåriga flickor och vuxna kvinnor, med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser? Du leder frågan genom att ställa den om både minderåriga och vuxna så att jag inte ska kunna säga ja eller nej separat. Det är en mycket billig taktik och du borde skämmas, gör om gör rätt!

(3) Vill du att både minderåriga pojkar och vuxna män med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser? Du leder frågan genom att ställa den om både minderåriga och vuxna så att jag inte ska kunna säga ja eller nej separat. Det är en mycket billig taktik och du borde skämmas, gör om gör rätt!

(4) Vill du att män som i berusat tillstånd muckar gräl och får stryk ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej? Svara även på den här frågan. Ja.

(5) Vill du att alkoholister (både manliga och kvinnliga) med skrumplever ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej? Denna fråga ska du besvara också. Ja.

(6) Vill du att storrökare (både manliga och kvinnliga) med lungcancer ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej? Obligatoriskt svar här. Ja.

(7) Vill du att riktigt feta människor (både män och kvinnor) ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej? Svar, tack! Ja.

(8) Hur många kvinnor vill bli våldtagna och misshandlade? Ge mig en länk till en trovärdig källa (vetenskapsrapporter, statistik m m). OBS! Ej Babianen och andra Flashbackare.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Better_Angels_of_Our_Nature

Du måste alltså läsa en hel bok. Jag hoppas att det inte för mycket för din begränsade kognitiva förmåga. Den finns dock som audiobok.

(1) Vill du att den 12-åriga flickan med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej? Svara med antingen Ja eller Nej. Inte med dina subjektiva värderingar.

(2) a. Vill du att övriga minderåriga flickor med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej?

(2) b. Vill du att vuxna kvinnor med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej?

(3) a. Vill du att minderåriga pojkar med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej?

(3) b. Vill du att vuxna män med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej?

(8) Hur många kvinnor vill bli våldtagna och misshandlade (i dagens samhälle, inte under grottåldern)? Varför svarar du inte på den här frågan?

Jag läser gärna Steven Pinkers bok, men tror inte att det finns några rader där han lägger fram statistiska siffror på kvinnor som vill bli våldtagna och misshandlade. Han nämner visserligen bland annat att våldet minskar i världen, men det är irrelevant i den här diskussionen. Det är kvinnomisshandel som din tråd handlar om, inte all världens våld.

Du har fortfarande inte besvarat de obligatoriska frågorna (1), (2) och (8). Så risken är uppenbart överhängande att du kommer att tappa ditt ansikte. Och jag lämnar din tråd för gott. Med nunan i behåll.

Det är inget fel på min kognitiva förmåga. Enligt testet som jag genomgick för många år sedan ligger den i det absoluta toppskiktet.
Citera
2015-09-08, 22:26
Medlem
Nandus avatar
Citat:
(1) Vill du att den 12-åriga flickan med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej? Svara med antingen Ja eller Nej. Inte med dina subjektiva värderingar.

(2) a. Vill du att övriga minderåriga flickor med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej?

(2) b. Vill du att vuxna kvinnor med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej?

(3) a. Vill du att minderåriga pojkar med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej?

(3) b. Vill du att vuxna män med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej?

(8) Hur många kvinnor vill bli våldtagna och misshandlade (i dagens samhälle, inte under grottåldern)? Varför svarar du inte på den här frågan?

Jag läser gärna Steven Pinkers bok, men tror inte att det finns några rader där han lägger fram statistiska siffror på kvinnor som vill bli våldtagna och misshandlade. Han nämner visserligen bland annat att våldet minskar i världen, men det är irrelevant i den här diskussionen. Det är kvinnomisshandel som din tråd handlar om, inte all världens våld.

Du har fortfarande inte besvarat de obligatoriska frågorna (1), (2) och (8). Så risken är uppenbart överhängande att du kommer att tappa ditt ansikte. Och jag lämnar din tråd för gott. Med nunan i behåll.

Det är inget fel på min kognitiva förmåga. Enligt testet som jag genomgick för många år sedan ligger den i det absoluta toppskiktet.

Missade du helt mitt citat om Pinker's bok?

Citat:
Pinker’s thesis is that violence of all kinds—from murder, rape, and genocide to the spanking of children to the mistreatment of blacks, women, gays, and animals—has been in decline for centuries as a result of the civilizing process

Där står klart och tydligt att misshandel och våldtäkt av kvinnor minskat kraftigt. I boken har han inte bara vetenskapliga belägg för det han säger, men dessutom ett mycket logiskt resonemang kring den data han presenterar.

Jag har för övrigt svarat på alla dina 8 frågor med tillfredsställande svar för hur frågorna var formulerade. Det är för övrigt det äldsta tricket i boken att kräva ett ja eller nej svar på komplicerade frågor som kräver mer utförligt resonemang. Se du istället till att formulera frågorna korrekt och utan något krav på ja eller nej svar.
Citera
2015-09-08, 22:33
Medlem
Nandus avatar
Jag svarar på dem igen då de var lite förbättrade från förra gången;

(1) Vill du att den 12-åriga flickan med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej? Svara med antingen Ja eller Nej. Inte med dina subjektiva värderingar.[/b] Då måste du först definiera exakt vad samhällets resurser är, sedan kan jag svara ja eller nej på om jag tror att varje enskild insats har en positiv effekt.

(2) a. Vill du att övriga minderåriga flickor med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej? Se fråga 1

(2) b. Vill du att vuxna kvinnor med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej? Nej, de är vuxna individer och sysslar de med sådant beteende så är det ett medvetet och frivilligt beteende.

(3) a. Vill du att minderåriga pojkar med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej? Det finns inte

(3) b. Vill du att vuxna män med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej? Det finns inte

(8) Hur många kvinnor vill bli våldtagna och misshandlade (i dagens samhälle, inte under grottåldern)? Varför svarar du inte på den här frågan? För att jag inte har sådan statistik och det troligtvis inte är möjligt att få fram då merparten av dem aldrig ens skulle erkänna detta. Det har postats flera länkar där det antingen framgår mellan raderna att våldtagna och misshandlade kvinnor ville bli våldtagna och misshandlade, eller länkar där de anonymt till och med erkänt det, som tjejen som erkände att hon sett ett foto på sin våldtäktsman och blivit upphetsad av att se honom.
Citera
2015-09-08, 23:49
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Missade du helt mitt citat om Pinker's bok?

Där står klart och tydligt att misshandel och våldtäkt av kvinnor minskat kraftigt. I boken har han inte bara vetenskapliga belägg för det han säger, men dessutom ett mycket logiskt resonemang kring den data han presenterar.

Citat:
Pinker’s thesis is that violence of all kinds—from murder, rape, and genocide to the spanking of children to the mistreatment of blacks, women, gays, and animals—has been in decline for centuries as a result of the civilizing process

Jag missar inga citat och läser alltid dem med ett kritiskt öga. Det står faktiskt att alla sorters våld har minskat kraftigt under flera hundra år då civiliseringen pågick - från mord, våldtäkter, folkmord till barnaga, misshandel av svarta, kvinnor, homosexuella och djur.

Som du säkert kan se utgör våldtäkter och kvinnomisshandel bara en mindre del av det totala våldet. Jag är inte intresserad av den långsiktiga minskningen av hela världens samlade våld. Bara av ökningen eller minskningen av kvinnovåld under de senaste 50 åren. Hur kvinnorna behandlades under medeltiden är inte relevant här. På den tiden utsattes säkert mer än 90 % av kvinnorna för våld. Nu är det "bara" drygt 1 av 3 kvinnor i hela världen som misshandlas fysiskt eller sexuellt.
Citera
2015-09-09, 00:22
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Jag svarar på dem igen då de var lite förbättrade från förra gången;

(1) Vill du att den 12-åriga flickan med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej? Svara med antingen Ja eller Nej. Inte med dina subjektiva värderingar.[/b] Då måste du först definiera exakt vad samhällets resurser är, sedan kan jag svara ja eller nej på om jag tror att varje enskild insats har en positiv effekt.

(2) a. Vill du att övriga minderåriga flickor med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej? Se fråga 1

(2) b. Vill du att vuxna kvinnor med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej? Nej, de är vuxna individer och sysslar de med sådant beteende så är det ett medvetet och frivilligt beteende.

(3) a. Vill du att minderåriga pojkar med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej? Det finns inte

(3) b. Vill du att vuxna män med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej? Det finns inte

(8) Hur många kvinnor vill bli våldtagna och misshandlade (i dagens samhälle, inte under grottåldern)? Varför svarar du inte på den här frågan? För att jag inte har sådan statistik och det troligtvis inte är möjligt att få fram då merparten av dem aldrig ens skulle erkänna detta. Det har postats flera länkar där det antingen framgår mellan raderna att våldtagna och misshandlade kvinnor ville bli våldtagna och misshandlade, eller länkar där de anonymt till och med erkänt det, som tjejen som erkände att hon sett ett foto på sin våldtäktsman och blivit upphetsad av att se honom.

Samhällets resurser (sjukvård, läkare, mentalvård, kriminalvård, psykologer, psykiatrer, kuratorer, socialtjänst, polis, jourer, narkomanvård med mera)

(1)Vill du att den 12-åriga flickan med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej? Svara med antingen Ja eller Nej. I kombination med motivering.

(2) a. Vill du att övriga minderåriga flickor med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej? I kombination med motivering.

(2) b. Vill du att vuxna kvinnor med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser?
Ja eller Nej? I kombination med motivering.

(3) a. Vill du att minderåriga pojkar med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej? Det finns faktiskt pojkar som har ett sexuellt självskadebeteende. Har du aldrig hört talas om äldre män som förgriper sig på småpojkar och åsamkar dem svåra psykiska skador. Seså, svara Ja eller Nej. Tillsammans med motivering.

(3) b. Vill du att vuxna män med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej? Se (3) a.

(8) Hur många kvinnor vill bli våldtagna och misshandlade (i dagens samhälle, inte under stenåldern)? Du har erkänt att du inte kan ge något svar på denna fråga, så då lägger vi frågan åt sidan. De kvinnor som medger att de blir upphetsade av att se bilder av sina våldtäktsmän är inte representativa för samtliga kvinnor som misshandlats och våldtagits. Lika litet som att de allra flesta män är sadistiska pedofiler eller är som Hagamannen. Inte många med andra ord.
Citera
2015-09-09, 00:44
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
Det är du som håller med rådande praxis utan att själv tänka efter typ "titta dem här experterna säger så, då måste det vara så". Innan det konstaterades att jorden var rund så hade folk skrattat åt dig och sagt att du var en dåre (hint) om du sa det, med det enda argumentet att "det är så alla tycker".

Tala för dig själv som förespråkar återinförandet av barnaga utan att ifrågasätta denna form av bestraffning.

Fattar du inte sarkasmen när jag skrev om att observera först och sedan konstatera - utan att göra några empiriska studier? Med andra ord ska man göra vetenskapliga undersökningar av verkligheten samt göra iakttagelser och experiment. Det räcker alltså inte med att bara observera marken man står på och sedan konstatera att jorden är platt. Samt avfärda "experterna" som upptäckt att jorden var rund eftersom de hade "utbildning i politisk indoktrinering". De var med andra ord politiskt korrekta och de skulle man inte använda som trovärdiga källor. Bättre att hänvisa till obildade amatörer som har politiskt inkorrekta åsikter.
Citera
2015-09-09, 12:33
Medlem
Citat:
Tala för dig själv som förespråkar återinförandet av barnaga utan att ifrågasätta denna form av bestraffning.

Fattar du inte sarkasmen när jag skrev om att observera först och sedan konstatera - utan att göra några empiriska studier? Med andra ord ska man göra vetenskapliga undersökningar av verkligheten samt göra iakttagelser och experiment. Det räcker alltså inte med att bara observera marken man står på och sedan konstatera att jorden är platt. Samt avfärda "experterna" som upptäckt att jorden var rund eftersom de hade "utbildning i politisk indoktrinering". De var med andra ord politiskt korrekta och de skulle man inte använda som trovärdiga källor. Bättre att hänvisa till obildade amatörer som har politiskt inkorrekta åsikter.
Det blir svårt att diskutera med dig för du verkar inte förstå hur vetenskap fungerar. Du kanske helt enkelt inte har förmågan att förstå men jag ska göra ett försök.

Okej, vi börjar med detta påstående:

Citat:
De kvinnor som medvetet söker upp kriminella och våldsamma män är bara en liten minoritet, på sin höjd ett par tusen i hela landet. Eller någon promille av den vuxna kvinnliga befolkningen.Sådana kvinnor har oftast en trasig uppväxt med en våldsam far, missbruk och sexuella övergrepp i bakgrunden.
Du hävdar alltså att orsaken till att vissa kvinnor söker upp våldsamma män är för att de har en trasig uppväxt (rätta mig om jag har fel). För att fastställa att denna korrelation existerar måste man ha en studie med kvinnor som sökt upp våldsamma män och sen fastställa att det hade en s.k. trasig uppväxt.
Om vi lekar med tanken att det finns en studie som bevisar att det finns en stark korrelation så betyder det fortfarande inte att det är grundorsaken till att de gör det.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Korrelation

Förstår du nu att även om du länkar till en "trovärdig källa" som du hävdar har vetenskapliga belägg för deras teorier så betyder inte det att deras teori är 100% legit och att man fortfarande kan tala emot den utan att man förnekar verkligheten?
Citera
2015-09-09, 13:09
Medlem
Haha! Alla som växt upp i Sverige har en trasig uppväxt. Feminismen har liksom funnits länge.

Att få växa upp i en trygg kärnfamilj och lära sig att förstå vettiga könsroller är ju sedan länge borta.
Senast redigerad av ManManne 2015-09-09 kl. 13:13.
Citera
2015-09-09, 17:48
Medlem
Nandus avatar
Samhällets resurser (sjukvård, läkare, mentalvård, kriminalvård, psykologer, psykiatrer, kuratorer, socialtjänst, polis, jourer, narkomanvård med mera) Det hjälper inte då ingen av dem får tackla det grundläggande problemet att flickan inte fått lära sig någon moral. Hela samhället är inställt på att lära en komplett normfrihet och moraliskt förfall. Svaret blir alltså nej. Tråden handlar dock inte om omyndiga personer och självklart tycker jag minderåriga borde få någon form av hjälp, men den måste vara baserad på att tackla de grundläggande problemen. Självklart är männen som våldtar en 12-årig avskum, tyvärr kommer det alltid finnas sådana.

(1)Vill du att den 12-åriga flickan med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej? Svara med antingen Ja eller Nej. I kombination med motivering. Samma svar som ovanstående fråga.

(2) a. Vill du att övriga minderåriga flickor med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej? I kombination med motivering. Samma svar som ovanstående fråga.

(2) b. Vill du att vuxna kvinnor med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser?
Ja eller Nej? I kombination med motivering.
Nej, de är vuxna och om de fortfarande i vuxen ålder har detta beteendet då måste det ses som frivilligt och medvetet. Att springa efter dem med en massa hjälpinsatser och att skriva i media hur de är ofrivilliga offer som haft otur är helt fel.

(3) a. Vill du att minderåriga pojkar med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej? Det finns faktiskt pojkar som har ett sexuellt självskadebeteende. Har du aldrig hört talas om äldre män som förgriper sig på småpojkar och åsamkar dem svåra psykiska skador. Seså, svara Ja eller Nej. Tillsammans med motivering. Det finns självklart pedofiler som våldtar barn genom att lura dem, självklart bör vi straffa dessa. Det finns däremot inga pojkar som har sexuellt självskadebeteende på samma sätt som flickan i ovanstående punkt.

(3) b. Vill du att vuxna män med sexuellt självskadebeteende ska få ta del av samhällets resurser? Ja eller Nej? Se (3) a. Det finns inte, de få män som vill bli skadade under sex är alla ärliga med sina intentioner. I detta inlägget beskrivs fenomenet:
(FB) När ska samhället sluta lägga resurser på slagna och våldtagna kvinnor?

(8) Hur många kvinnor vill bli våldtagna och misshandlade (i dagens samhälle, inte under stenåldern)? Du har erkänt att du inte kan ge något svar på denna fråga, så då lägger vi frågan åt sidan. De kvinnor som medger att de blir upphetsade av att se bilder av sina våldtäktsmän är inte representativa för samtliga kvinnor som misshandlats och våldtagits. Lika litet som att de allra flesta män är sadistiska pedofiler eller är som Hagamannen. Inte många med andra ord.

Jag har inte "erkänt" något, jag har bara konstaterat att det vore omöjligt att få reda på detta. Hur vet du förresten att detta är sant; "De kvinnor som medger att de blir upphetsade av att se bilder av sina våldtäktsmän är inte representativa för samtliga kvinnor som misshandlats och våldtagits."? Har du några bevis för detta? Kan det inte vara så att det är dessa kvinnor som är representativa för sanningen och andra våldtäktsoffer ljuger och låter bli att berätta att de gillade att bli våldtagna och medvetet försökte bli våldtagna? Om det nu vore så att det kan hända vem som helst, varför händer det i princip aldrig att vanliga män blir våldtagna av homosexuella våldtäktsmän.

En siffra som ofta uppges är att 3 % av män som är homosexuella och det sker, enligt din favoritorganisation Brå; https://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/valdtakt-och-sexualbrott.html 6700 våldtäkter om året, borde det inte då vara 200 fall av män som blir våldtagna av homosexuella män varje år? Var är dessa offer för denna epidemi?
Citera
2015-09-09, 21:57
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
Det blir svårt att diskutera med dig för du verkar inte förstå hur vetenskap fungerar. Du kanske helt enkelt inte har förmågan att förstå men jag ska göra ett försök.
Det är snarare du som inte har förmågan att förstå hur vetenskap fungerar. Du förstod inte andemeningen i min sarkastiska kommentar om att göra konstateranden utan att stödja sig på vetenskapliga fakta. Jag gör ett nytt försök:

Jag tittar på marken som jag står på och ser att den är plan bortsett från lite berg och kullar här och var. Så min observation ger vid handen att jorden måste vara platt. Detta är min slutsats. Nu måste jag bevisa för omgivningen att mitt konstaterande är korrekt. Vad gör jag då? Jo, jag skaffar mig källor som jag hävdar är både pålitliga och giltiga. Kopernikus och andra stjärnskådare kallar sig högt upplysta experter, men de har "utbildning i politisk indoktrinering", så dem avfärdar jag som politiskt korrekta okunniga idioter. Istället förlitar jag på vis lärdom som eminerar från PlattjordsPuckokraterna (13 % av rösterna i Svea Rikes val hösten 1514).

PP:s ledning består av ett gäng ultrakonservativa och patriarkala mörkermän vars oantastliga åsikter är att radikala PK-kvinnor ska brännas på bål och att alla som inte bekänner sig till den plattjordspuckokratiska läran är landsförrädare och ska ställas inför rannsakningsdomstol. Partiets sympatier kommer huvudsakligen från mobb, pack, pöbel, patrask och byfånar. Med andra ord gatans parlament. Med svällande stolthet tillhör jag gatans parlament som röstar på det enda sanna politiska gräsrotspartiet.

Min viktigaste uppgift som PP-anhängare består i att först spöa upp landsförrädare med järnrör och sedan hänga upp dem i lyktstolpar.

Trillar poletten ner nu?

Citat:
Okej, vi börjar med detta påstående:

Citat:
"De kvinnor som medvetet söker upp kriminella och våldsamma män är bara en liten minoritet, på sin höjd ett par tusen i hela landet. Eller någon promille av den vuxna kvinnliga befolkningen.Sådana kvinnor har oftast en trasig uppväxt med en våldsam far, missbruk och sexuella övergrepp i bakgrunden."

Du hävdar alltså att orsaken till att vissa kvinnor söker upp våldsamma män är för att de har en trasig uppväxt (rätta mig om jag har fel). För att fastställa att denna korrelation existerar måste man ha en studie med kvinnor som sökt upp våldsamma män och sen fastställa att det hade en s.k. trasig uppväxt.
Om vi lekar med tanken att det finns en studie som bevisar att det finns en stark korrelation så betyder det fortfarande inte att det är grundorsaken till att de gör det.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Korrelation

Ser du inte ordet "oftast" (i fetstil)? Jag menar inte ALLA kvinnor. Det finns fler bidragande faktorer som jag tagit upp i senare kommentarer (OBS! jag har inte nämnt någonting om orsaker. Läs mina kommentarer en gång till.)

"...Det är klart att det finns en del kvinnor med stabil (behöver inte alltid vara lycklig) uppväxt. Men de kan ha någon form av störning (t ex borderline, låg intelligens) som gör dem mer benägna att bli kära i våldsamma män. Fadern behöver inte vara våldsam för att få en självdestruktiv och olycklig dotter. Det räcker med att han försummar henne mer eller mindre under hela hennes uppväxt. En frånvarande far kan vara förödande för flickans psykiska hälsa. Även pojkens....I så fall beror det på att kvinnorna tror alla män om gott, att de är lika godhjärtade och omsorgsfulla som föräldrarna är. Som överbeskyddade och överälskade flickor är de inlindade i alltför tjocka lager av trygghetsbomull. Naiva och godtrogna kvinnor med dålig självkänsla är lätta munsbitar för våldsamma män som är på jakt efter en svag partner att manipulera och kontrollera. De där männen slår på stora charmen och spelar riddaren på sin vita springare för att dra till sig dessa lättledda kvinnor.

Korrelation läste jag redan om i grundskolan, så jag är väldigt bekant med denna term. Dessutom studerade jag statistik på universitetsnivå, så nog vet jag en hel del om positiva och negativa korrelationer. Även orsakssamband.

Det verkar som att det är du som inte riktigt förstår innebörden av korrelationer och orsakssamband. Låt oss ta en titt på följande statistiska scenarion:

Ju mer oälskad, ju mer överbeskyddad, ju mer försummad med mera, desto mer benägen är kvinnan att uppsöka våldsamma män. (positiv korrelation)

Men detta säger inget om orsakssamband (kausalitet). En positiv korrelation säger alltså inget om att kvinnan söker upp våldsamma män p g a att hon är oälskad/överbeskyddad/överälskad/försummad m m, lider av en psykisk funktionsnedsättning och så vidare. Det kan lika gärna vara så att kvinnan är oälskad/överbeskyddad/överälskad/försummad m m, lider av en psykisk funktionsnedsättning och så vidare p g a att hon söker upp våldsamma män. Det kan även finnas en tredje variabel, t ex ödets nyck, som är orsaken till att den oälskade/överbeskyddade/överälskade/försummade m m kvinna söker upp våldsamma män.

Citat:
Förstår du nu att även om du länkar till en "trovärdig källa" som du hävdar har vetenskapliga belägg för deras teorier så betyder inte det att deras teori är 100% legit och att man fortfarande kan tala emot den utan att man förnekar verkligheten?
Jag har aldrig påstått att mina källors teorier är 100% riktiga. Forskare är också människor och kan begå misstag som t ex att inte beakta alla variabler eller faktorer.

Istället för att länka till Babianens vanföreställningar, rasistiska och kvinnofientliga sajter samt ignoranta, självutnämnda besserwissrar föredrar jag att använda mig av mer reliabla och valida källor som exempelvis BRÅ, SCB och vetenskapliga artiklar. I fråga om verkliga händelser som t ex våldtäkter, mord, flyktingvågor och bilolyckor använder jag ofta webbtidningar som källor.

http://lnu.se/ub/sok-och-skrivhjalp/vetenskapliga-artiklar
Citat:
En vetenskaplig artikel redovisar forskningsresultat och är skriven av forskare för en akademisk målgrupp. Artikeln ska vara granskad av experter inom samma ämnesområde före publicering.
Citera
2015-09-09, 23:50
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Haha! Alla som växt upp i Sverige har en trasig uppväxt. Feminismen har liksom funnits länge.

Att få växa upp i en trygg kärnfamilj och lära sig att förstå vettiga könsroller är ju sedan länge borta.

Du har i alla fall haft en både trasig, otrygg och trashig uppväxt, med sådana trashiga åsikter som du lägger fram här.

Vettiga könsroller vet du inte vad de är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in