2015-09-09, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo

Så vem vet kanske om 30 år eller nåt så kanske Fíngerprint hamnar i portföljen

30 år? Tror du verkligen att människor behöver blotta fingeravtryck för tillgång till sin mobil om 30 år?
Jag tror snarare att tekniken blir omkörd inom en eller två generationer av mobiler, kanske redan innan jag uppgraderar min egen...
2015-09-09, 16:16
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
FPC kommer gå upp och ner så länge det huvudsakligen är "småsparare" som handlar i den.
Stabilitet kommer säkert när det blir largecap mot 2016 och det blir lättare att värdera, framförallt frammåt i tiden.
Småsparare? Det är storbankerna som kör ett mega race med trejding den här gången. Speciellt BRC.

Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Nejdå, tack för ditt PM men jag vill inte äga den typen av aktier.

Vill äga stora gamla (helst minst 100 år) bolag som även ger utdelningar.

Så vem vet kanske om 30 år eller nåt så kanske Fíngerprint hamnar i portföljen
Det förstår och respekterar jag alla som inte vill av den enkla anledning du skriver.

Men du borde ju kunna släppa alla påhopp och trams du kastat ur dig här innan nu när du bevisligen fått bekräftat allt jag sagt.

(FB) Fingerprint Cards - FING B

Jag hade inte sagt något ifall jag bombat tråden med oseriösa inlägg som "KÖP!! Riktkurs 1000kr" men nu har jag ju haft grund för allt.
2015-09-09, 16:26
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
30 år? Tror du verkligen att människor behöver blotta fingeravtryck för tillgång till sin mobil om 30 år?
Jag tror snarare att tekniken blir omkörd inom en eller två generationer av mobiler, kanske redan innan jag uppgraderar min egen...
Det går faktiskt rykten om en ny konkurrent som är på väg in på marknaden. Beräknas vara färdig nästa år och med massproduktion under Q3 2016 om allt går vägen. Den här tekniken ser ut att kunna bli poppis så jag har höjt risken något men det är inte helt säkert att de lyckas så ta det med en liten nypa salt.

Tekniken fungerar som så att man daskar ballen mot skärmen, sensorn som är integrerar registrerar då mönstret, hårdheten och grovleken(I 3D). Men enligt rykten har de problem eftersom FB grabbarna måste köpa en telefon i storlek som Huawei Mate S eftersom de ej får plats på de mindre lurarna, därav blir det ingen stor marknad...

Men vi får se om 1-2år...
2015-09-09, 16:29
Medlem
Bör inte fingeravtrycksläsare finnas i tablets också? När blir det aktuellt? Har FPC sin sensor i någon tablet än?
2015-09-09, 16:35
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Bör inte fingeravtrycksläsare finnas i tablets också? När blir det aktuellt? Har FPC sin sensor i någon tablet än?
Finns redan.

Kolla vad är det vi hör?

http://www.affarsvarlden.se/webbtv/article3929211.ece

Och vad var det vi sa om "De kommer ångra sig ifall de inte köper" när vi var runt 30-60kr?

Det vi ser är att marknaden sakta men säkert vaknar till och NU måste alla göra analysen och då ser de värdet...Hoppsan hade maffiasekten rätt
2015-09-09, 16:36
Medlem
Galvestonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Ser inte samma sak gällande Kirk, han fick ju rätt.. Det är nu väldigt standard med konstig handel här

Men en fråga som jag inte förstår, vadå OM 2år? Om köprekommendationen är satt till 350kr/aktie är det vad den är värd IDAG och inte om 2år eller har jag missat någon hemlig artikel?

När Stockpicker satte riktkurs 180kr så tog det ca 1,5v att vandra 130-->195kr

Men nu ska vi försöka förstå hur de menar och vad det kan ge för siffror.

Intäkter ökar 71% i snitt 2015-2017
Vinst/aktie ökar 84% i snitt 2015-2017

Vi sätter 2015 som startskott vilket ger dessa siffror på ett ungefär:
2015:
Omsättning/Intäkt: 2700miljoner
Vinst/aktie: 9,37kr

2016:
Intäkter: 2700*1,71 = 4617 miljoner
Vinst/aktie: 9,37*1,84 = 17,2kr

Etc...

Kommenterade den diskonterade riktkursen av Carnegie o der faktumet att deras kunder satte igång ett rally.

Jag gillar volatilitet, men det betyder inte att folk inte är idioter (Kirk är väl den främsta av det slaget här) o aktien är överköpt på ryktet.

Funnits många intressanta superhaussade aktier som rusat o sedan fallit som stenar. Men jag vill inte tjafsa, börjar aktien köra så köper såklart jag o vice versa.
Senast redigerad av Galvestonen 2015-09-09 kl. 16:38.
2015-09-09, 16:52
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galvestonen
Kommenterade den diskonterade riktkursen av Carnegie o der faktumet att deras kunder satte igång ett rally.

Jag gillar volatilitet, men det betyder inte att folk inte är idioter (Kirk är väl den främsta av det slaget här) o aktien är överköpt på ryktet.

Funnits många intressanta superhaussade aktier som rusat o sedan fallit som stenar. Men jag vill inte tjafsa, börjar aktien köra så köper såklart jag o vice versa.
Galvestonen, utmana ALDRIG mig i fakta för det blir alltid ett förlorat slag. Lär dig det...

Beklagar verkligen att du inte hade hjärna och missade det här.

Alla som vill veta hur mycket skitsnack och fel killen haft läääs

CAR spår 100% exkl Apple/Samsung..Jag spår EJ 100%.

Du påstod att du gjorde 370% efter att ha bajsat kraftigt på bolaget, finns inte på kartan att du köpte runt 35-40kr eller vad det nu blir för DÅ(Jan/Feb) hade inget särskilt hänt för bolaget .

Jag har ej kommenterat innan eftersom jag inte orkar sätta dit alla som bubblat innan men ska du vara såhär så varsågod och ta den välförtjänta förnedringen.

Du missade alltså bluffen Josab och även FPC

Hej Idiot
2015-09-09, 17:00
Medlem
Mercinhos avatar
Börskraschen närmar sig.

Önskar man kunde sitta långt i FPC men det finns många externa faktorer som kommer eventuellt påverka bubblan. Snabbt växande statsskulder plus naiv flyktingpolitik väntar på runt hörnet.
2015-09-09, 17:18
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Småsparare? Det är storbankerna som kör ett mega race med trejding den här gången. Speciellt BRC.

Jo det är det ingen tvekan om, eller T.ex Avanzamannen. Men trejdingen är ju möjlig för att så pass många säljer av sig, vilket är förståeligt (småsparare).
2015-09-09, 17:31
Medlem
Vågar man sitta lång i FPC? Med tanke på att det troligtvis kommer en ny finanskris alldeles snart och vi ser redan hur ostabilt det ser ut med Kina osv.

Jag hade tänkt att positionera mig med 1-3 månaders horisont.

Synpunkter?
2015-09-09, 17:31
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Börskraschen närmar sig.

Önskar man kunde sitta långt i FPC men det finns många externa faktorer som kommer eventuellt påverka bubblan. Snabbt växande statsskulder plus naiv flyktingpolitik väntar på runt hörnet.

ja
oktober blir inte roligt
2015-09-09, 17:38
Medlem
Grandesporross avatar
Är du beredd att ta risken? Jag tror det viktigaste är att veta vad man ger sig in på. Just nu vet ingen hur det kommer bli känns det betryggande?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in