2023-08-19, 07:09
Medlem
Mullrets avatar
Någon som kommer hoppa på företrädesemissionen?

https://www.di.se/live/rabatt-pa-28-procent-i-fingerprints-foretradesemission/

Dagskursen på 1.60 är ju nära deras erbjudande på 1.20.

Ständigt kapitalbehov, bådar inte gott.
2023-08-19, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret

Ständigt kapitalbehov, bådar inte gott.
Jodå, snart blir det åka av
2023-08-19, 08:23
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dallasmygel
Jodå, snart blir det åka av

Utveckla gärna. Eller är du ironisk?
2023-08-19, 09:26
Medlem
alienfins avatar
Får se om det blir som jag trodde några år sedan, att Anoto går om FPC i BV. Mjukvara is da shit med bättre marginaler 💪
2023-08-23, 08:57
Medlem
Mullrets avatar
Någon som tror det kommer vända? Ser att Samsung tillverkar chip för fingeravtryck numera. Blir nog svårt slå Samsung på fingrarna. De kan ju enkelt sälja med förkust för knäcka konkurrenterna.
2023-08-23, 11:16
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Någon som tror det kommer vända? Ser att Samsung tillverkar chip för fingeravtryck numera. Blir nog svårt slå Samsung på fingrarna. De kan ju enkelt sälja med förkust för knäcka konkurrenterna.

har du testat Samsungs telefoner?
både Samsung22U och Samsung23U har katastrof fingerläsare i displayen
min gamla Huawei med Fingerprint på baksidan och Sony Z5 på sidan slår Samsung med hästlängder

sen att företaget FPC inte kan drivas är annan femma
2023-08-23, 11:49
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
har du testat Samsungs telefoner?
både Samsung22U och Samsung23U har katastrof fingerläsare i displayen
min gamla Huawei med Fingerprint på baksidan och Sony Z5 på sidan slår Samsung med hästlängder

sen att företaget FPC inte kan drivas är annan femma

Är det Samsungs egna chip? Uppfattade det som en nyligen nisch för Samsung. Sedan brukar jättarna köra över småbolagen hursomhelst.
2023-08-24, 10:08
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Nej det kommer inte vända, jag upptäckte redan när jag var 6 år att nyårsraketer bara flyger en gång.

Fing har haft sina 15 minutes of fame.
2023-08-28, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Nej det kommer inte vända, jag upptäckte redan när jag var 6 år att nyårsraketer bara flyger en gång.

Fing har haft sina 15 minutes of fame.

Sen ska dom ner igen...

Trevlig dag!
2023-09-06, 09:47
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivet
Sen ska dom ner igen...

Trevlig dag!

Nyemissionskursen är i samma nivå som börskursen. Ingen hit precis.

Behövs med pengar igen så tror jag kursen droppar en 40% till. Till en 50 öring, tyvärr.
2023-09-13, 12:03
Medlem
Mullrets avatar
Citat DI.

” Teknikbolaget Fingerprint Cards företrädesemission har tecknats till cirka 72,4 procent med stöd av och utan teckningsrätter. Det framgår av det slutliga utfallet, enligt ett pressmeddelande.
Uppdaterad: 13 september 2023, 08:17
Publicerad: 13 september 2023, 08:15
FinWire
Text
Då emissionen har varit fullt garanterad, har cirka 27,6 procent av emissionen tecknats av de som ingått garantiåtaganden. ”

Känns som marknaden inte tror på aktien. Nästan 30% fick garantera enissionen. Kommer de överleva på sikt?
2023-09-13, 12:42
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Citat DI.

” Teknikbolaget Fingerprint Cards företrädesemission har tecknats till cirka 72,4 procent med stöd av och utan teckningsrätter. Det framgår av det slutliga utfallet, enligt ett pressmeddelande.
Uppdaterad: 13 september 2023, 08:17
Publicerad: 13 september 2023, 08:15
FinWire
Text
Då emissionen har varit fullt garanterad, har cirka 27,6 procent av emissionen tecknats av de som ingått garantiåtaganden. ”

Känns som marknaden inte tror på aktien. Nästan 30% fick garantera enissionen. Kommer de överleva på sikt?

Ja de kommer likt många andra skitbolag övergå till att enbart bedrivs verksamheten för att avlöna VD och ledning. Detta görs genom återkommande nyemissioner, någon vinst eller mervärde för aktieägarna blir det aldrig men väl fagra löften om en ljusnande framtid.

Finns ett antal sånahär bolag på börsen, Anoto och Terranet är väl ytterligare två exempel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in