2015-09-09, 06:28
Medlem
Atrocituss avatar
Jag har sett sanslöst många trådar där trådskaparen exempelvis frågar om alla killar eller tjejer gör på ett visst sätt i en viss situation. I varje sådan tråd skulle vem som helst kunna svara: Vi är 9,5 miljoner människor i Sverige och sju miljarder sammanlagt världen över. Nej, alla gör inte likadant. Givande. Släng alla överdrivet generellt ställda frågeställningar i papperskorgen.

Sätt in ett förbud mot trådar där frågeställningen kan jämföras med "Hur långt är ett snöre?". Det finns NOLL värde i att spekulera i hur X partner kommer att agera när Y får reda på att X har varit otrogen. Ingen på Flashback kan svara på den frågan ändå.

Vad säger ni?

Tack och hej.
Citera
2015-09-09, 06:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitus
Jag har sett sanslöst många trådar där trådskaparen exempelvis frågar om alla killar eller tjejer gör på ett visst sätt i en viss situation. I varje sådan tråd skulle vem som helst kunna svara: Vi är 9,5 miljoner människor i Sverige och sju miljarder sammanlagt världen över. Nej, alla gör inte likadant. Givande. Släng alla överdrivet generellt ställda frågeställningar i papperskorgen.

Sätt in ett förbud mot trådar där frågeställningen kan jämföras med "Hur långt är ett snöre?". Det finns NOLL värde i att spekulera i hur X partner kommer att agera när Y får reda på att X har varit otrogen. Ingen på Flashback kan svara på den frågan ändå.

Vad säger ni?

Tack och hej.
Ska vi inte börja med att förbjuda alla trådstarter med minimala skillnader som endast har som utgångspunkt att se ner på invandrare av olika anledningar. Rubrikerna har så små skillnader men svaren i alla trådarna mynnar ut i samma jävla skit.
Citera
2015-09-09, 06:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Illrosa
Ska vi inte börja med att förbjuda alla trådstarter med minimala skillnader som endast har som utgångspunkt att se ner på invandrare av olika anledningar. Rubrikerna har så små skillnader men svaren i alla trådarna mynnar ut i samma jävla skit.
Detta är in pk-media
Citera
2015-09-09, 06:59
Medlem
Atrocituss avatar
Citat:

Det beror ju på vad du menar med "se ner på". Det finns ju en regel för hets mot folkgrupp redan.

Citat:
1.03. Hets mot folkgrupp
Det är förbjudet att hota eller uttrycka missaktning mot särskilt utsatta grupper, med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning.

Jag kan köpa diskussioner som är invandringskritiska så länge det finns någon substans i det som skrivs. Vad jag däremot inte tål är generaliseringar och generaliserade frågeställningar. De leder ingenstans whatsoever.
Citera
2015-09-09, 07:02
Avslutad
Oavsett om man ställer generaliserande eller specifika frågeställningar så finns det ändå ingen på flashback som alltid kan svara på frågan. Däremot så kan det vara bra för trådstartaren att få en hum om vad som finns att vänta.
Citera
2015-09-09, 07:19
Medlem
Atrocituss avatar
Här har vi ett exempel på vad jag menar...

(FB) Varför vill alla just till Sverige?

Rubriken "Varför vill alla till Sverige?". Ja du, alla vill inte till Sverige. Inte ens alla flyktingar.

Och ett svar i tråden lyder: "de e la gött här". Jo, det kan nog stämma för vissa men inte alla. Generell fråga, generellt svar...

Skulle ett svar som löd: "De kommer hit pga våra fantastiska köttbullar!" vara ett fel svar? Diskussionen mynnar ofta ut i trams, menar jag, när frågeställningen eller trådstarten är alldeles för generellt utformad.
Citera
2015-09-09, 07:22
Bannlyst
Citat:
Det beror ju på vad du menar med "se ner på". Det finns ju en regel för hets mot folkgrupp redan.

Jag kan köpa diskussioner som är invandringskritiska så länge det finns någon substans i det som skrivs. Vad jag däremot inte tål är generaliseringar och generaliserade frågeställningar. De leder ingenstans whatsoever.
Ärligt talat hur många miljoner inlägg finns det inte som är hets mot folkgrupp här på Flashback? Verkar någon moderator bry sig?
Citera
2015-09-09, 07:40
Medlem
Atrocituss avatar
Citat:
Ärligt talat hur många miljoner inlägg finns det inte som är hets mot folkgrupp här på Flashback? Verkar någon moderator bry sig?

Det finns nog en hel del. Så länge ambitionen är att bli kvitt inlägg som bryter mot reglerna så är jag nöjd. Det skulle nog krävas tiotusentals moderatorer som skulle behöva sitta flera timmar i veckan under flera år för att bli kvitt alla inlägg som brutit mot reglerna. Poängen måste väl dock vara att hela tiden sträva efter att hålla forumet fritt från skit. Sen är det också upp till användarna att rapportera när de ser att ett inlägg bryter mot regelverket.
Citera
2015-09-09, 09:47
Medlem
ischs avatar
Citat:

Citat:
Det finns nog en hel del. Så länge ambitionen är att bli kvitt inlägg som bryter mot reglerna så är jag nöjd. Det skulle nog krävas tiotusentals moderatorer som skulle behöva sitta flera timmar i veckan under flera år för att bli kvitt alla inlägg som brutit mot reglerna. Poängen måste väl dock vara att hela tiden sträva efter att hålla forumet fritt från skit. Sen är det också upp till användarna att rapportera när de ser att ett inlägg bryter mot regelverket.

Jag utgår ifrån att ni hjälper oss moderatorer med att rapportera de inlägg som bryter emot forumets regler.
Citera
2015-09-09, 11:02
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Hittar du sådant, så anmäl. Med tanke på hur förhållandevis många inlägg som anmäls för brott mot 1.03 utan att vara i närheten av hets mot folkgrupp dristar jag mig dock till att tro att det finns ett betydande glapp mellan hur många inlägg som upplevs som brott mot 1.03 och hur många som faktiskt är det.
Citera
2015-09-09, 12:24
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Vad säger ni?

Tack och hej.

Du har helt missförstått den typen av diskussioner. Poängen är att ingen vill ha något svar för då upphör den sannolikt helt ointressanta diskussionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in