2015-09-08, 07:46
Medlem
Soxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturalbornsinner
Varför frågar du första frågan? Jag letar ingen drömprins, jag försöker göra det bästa av den tiden jag har kvar. Min man var inte särskilt intresserad av sex som jag upplevde det. I själva verket blev det inget alls om inte jag tog initiativet. Och jag talade om hur jag ville, och vad som var skönt, men han var inte intresserad, och lärde sig aldrig hitta trots att jag visade, det fanns ingen nyfikenhet hos honom. Om jag inte tog initiativ så blev det inget sex på månader.
Jag ville prova nya saker, men han ville inte, han ville ha missionären, och på sitt sätt.
Han var väldigt bestämd på den punkten.

Du borde gjort slut 20-år tidigare. Snacka om misslyckad monogami.

Kan du tänka dig en yngre älskare? Det är vad jag skulle rekommendera. De finns många män som gillar äldre damer och är pigga i sängen. Nätdejting funkar lika bra om du vill ha jämnåriga också. Pröva bodycontact. Bara välja och vraka.

Vid snabb affär ansikte mot ansikte är Finlandsfärja eller krogen att rekommendera. Alltså någon pub med äldre publik.

Lycka till!
Senast redigerad av Soxi 2015-09-08 kl. 07:51.
Citera
2015-09-08, 07:55
Medlem
Soxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
50 plussare har jag inte susningen om men det du pratar om är låååångt ifrån hur män generellt är. Det är mest pang på, ingen stämning, inget förspel. Vridande och vändande och allt ska göras omedelbart. Brukar som regel i livet avsluta snabbt med de killar jag träffar. Bra sexpartners växer inte på träd direkt. Din beskrivning av män är som en historia från en annan galax.

Du tror inte att de skulle hjälpa om du kommunicerade med din partner? De är så man får sexet att fungera. Och vem är du att veta hur "män generellt fungerar"? Jag tvivlar på att du bedrivit forskning.
Citera
2015-09-08, 08:06
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soxi
Du tror inte att de skulle hjälpa om du kommunicerade med din partner? De är så man får sexet att fungera. Och vem är du att veta hur "män generellt fungerar"? Jag tvivlar på att du bedrivit forskning.
Nej jag har inte forskat men jag är då verkligen inte oskuld. Jag går omedelbart vidare när en kille är en sexuell disaster. Jag har naturligtvis haft förhållanden också med ytterst bra sexliv men dem som inte hajar konceptet gör inte det med tiden heller. Och jo jag kommunicerar. Jag kan vara väldigt tydlig med vad jag anser men lite måste killar faktiskt kunna tänka själva också. Det är inte min sak att lära upp var och varannan kille till att förstå hur man uppträder eller hur man har sex. Men jag antar att vi lever i ett porrsamhälle där killars brister kompenseras av att tjejer följer med deras svängar.
Citera
2015-09-08, 11:11
Medlem
RobMcKennans avatar
Jag tillhör nog din "målgrupp" och min rekommendation är att göra det som du känner för att göra. Det du ville att din fd man skulle göra och det som du ville uppleva med honom är verkligen det som du nu ska genomföra. Vi har en annan syn på sex (lite mer gammaldags), de flesta av oss har upplevt samma sak som du eftersom många i vår ålder har varit i fleråriga förhållanden där sexlivet har gått i stå och blivit tråkigt.

Så ta chansen och gör vad du vill, tala gärna om det också eftersom jag tror att de som du kommer att träffa förstår dig...
Citera
2015-09-08, 11:43
Medlem
Håller med Soxi, skaffa dig en ung kk men var beredd på att det kanske inte varar så länge. Så kan du se dig om efter nåt annat och har din unge ivrige kk som ger dig det fysiska sexet då och då.
Citera
2015-09-08, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
50 plussare har jag inte susningen om men det du pratar om är låååångt ifrån hur män generellt är. Det är mest pang på, ingen stämning, inget förspel. Vridande och vändande och allt ska göras omedelbart.
Fast det är ju så att jag skulle föredra en man som du beskriver.
Efter år av såsande är jag beredd för lite action.
Citat:
Brukar som regel i livet avsluta snabbt med de killar jag träffar. Bra sexpartners växer inte på träd direkt. Din beskrivning av män är som en historia från en annan galax.
Fast jag vill inte slampa runt och provköra en massa män.
Citat:
Ursprungligen postat av Soxi
Du borde gjort slut 20-år tidigare. Snacka om misslyckad monogami.
Ja det kan man lugnt säga. I början hade jag inget att jämföra med och sedan tappade jag självförtroendet, så det är lätt att bli kvar för länge.
Hur dåligt det var har jag inte förstått förrän efteråt då jag fått nåt att jämföra med.
Citat:
Kan du tänka dig en yngre älskare? Det är vad jag skulle rekommendera. De finns många män som gillar äldre damer och är pigga i sängen.
Ja det är många yngre som tar kontakt. Och jag har haft en yngre älskare, men det är ju inget att satsa på i längden, för få vill ha en relation med en gammal tant.
Citat:
Nätdejting funkar lika bra om du vill ha jämnåriga också.
Fast det är ju det som är problemet, jämnåriga är väldigt konstiga på nätet, det är därför jag frågar vad de/ni egentligen vill. För som de presenterar sig så älskar de alla långa förspel, de vill massera en så länge så man somnar, de vill ge oralsex i timmar. Och de vill utforska ens kropp (som om man vore en kontinent att ta i besittning? ) De skriver att "din njutning" är min njutning, och att de bryr sig om sin partner. (men hallå är inte sex ett samspel då?) Borde de inte fråga vad jag gillar istället för att måla upp ett scenario som är som en mall - där jag inte passar in.
Det verkar mest vara ett egorace där de skall spela på min kropp som om den vore ett instrument och så ska de ge mig orgasm för då har de vart duktiga.
Men handlar det inte om vad man tänder på?
Och passionen då? Hettan? - kåtheten, fan jag vill inte vara en drottning som skall bli serverad- jag vill få släppa loss och träffa en man som släpper loss och vågar vara kåt och inte servil och sleezy.
Min fråga är alltså. Är det enligt ovan som äldre vill ha sex- eller är det vad ni tror vi vill höra?
Citat:
Vid snabb affär ansikte mot ansikte är Finlandsfärja eller krogen att rekommendera. Alltså någon pub med äldre publik.
Lycka till!
Jag vill som sagt inte slampa runt, och inga fulla människor.
Senast redigerad av Naturalbornsinner 2015-09-08 kl. 13:18.
Citera
2015-09-08, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobMcKennan
Jag tillhör nog din "målgrupp" och min rekommendation är att göra det som du känner för att göra. Det du ville att din fd man skulle göra och det som du ville uppleva med honom är verkligen det som du nu ska genomföra. Vi har en annan syn på sex (lite mer gammaldags), de flesta av oss har upplevt samma sak som du eftersom många i vår ålder har varit i fleråriga förhållanden där sexlivet har gått i stå och blivit tråkigt.

Så ta chansen och gör vad du vill, tala gärna om det också eftersom jag tror att de som du kommer att träffa förstår dig...
Men om jag säger att jag vill ha okomplicerat sex, så verkar det som om deras taktik, det som de har lärt sig att "så ska det vara", "så förför man en kvinna" att det faller som ett korthus.
Om jag är ointresserad av deras gentila förförarkonster utan helt enkelt vill bli knullad skiten ur - så drar sig herrarna ur, eller så dyker herrarna inte upp på daten som man bestämt.

Alltså jag kände som det var fel på mig i mitt förhållande, som jag var en snuskig pervers kvinna, och det blir likadant nu, vill jag nåt mer än deras "utforska min kropp" "smeka mig i timmar", dvs vill jag hal lite hederlig "the ol' in and out" med någon som inte känns som ett vulgärt monster, då är det tomt, djävligt tomt.

Det verkar som det alla skriver om, (som Mainstreetfluent) att män är si och så bara är en myt.
För den enda erfarenhet jag har av män är att de är väldigt försiktiga och bara vill ha romantik.

Jag vet inte vad jag skall tänka. Därav tråden.
Citera
2015-09-08, 13:32
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Det verkar som det alla skriver om, (som Mainstreetfluent) att män är si och så bara är en myt.
För den enda erfarenhet jag har av män är att de är väldigt försiktiga och bara vill ha romantik.

Jag tror att det är så enkelt att det är väldigt individuellt. Om man ser inom alla andra områden så är kvinnor något mer likriktade som grupp och män har en större spridning. Det spelar ingen roll om det gäller intelligens, inkomst, social status eller idrott.

På samma sätt är det nog med sex. Det går inte att säga att män är så eller så utan för att hitta "rätt" person som är kompatibel på det planet så måste man kommunicera. Det finns nog massor av förhållanden där båda försöker vara någonting annat än de är för att de tror att det är det som partnern vill - eftersom de inte kommunicerar.

Men om man ändå ska generalisera lite så tror jag att män i allmänhet uppskattar att kvinnor skulle vara tydligare. Vi är inte speciellt bra på att förstå vaga antydningar och hintar på samma sätt som kvinnor utan behöver konkretare information.

Exempel:
Om man är ute och åker bil på sommaren och man vill ha en glass så uttrycker kvinnor och män det olika om den andre är den som kör:

Kvinnan:
-Det var längesedan jag åt glass.

Mannen:
-Du kan väl stanna här framme så kan vi köpa glass? Det är ju så fint väder.

Alltså. Vi säger det vi menar - varken mer eller mindre. Vi tolkar det en kvinna säger - varken mer eller mindre. Kommunicera.
Citera
2015-09-08, 13:35
Medlem
Hårt och lagom smutsigt. Som i yngre dagar
Citera
2015-09-08, 13:45
Medlem
Vi kör med öppna kort i vårat förhållande. Dels är min kvinna extremt passiv och det passar mig utmärkt.

Jag säger till henne om jag är kåt eller inte och sen får jag välja valfritt hål och så kör vi och sen gör vi vad vi gjorde innan. Inget lallande, inget tvekande och inget romantiskt trams. Kärleksfulla lekar är inte min grej utan jag föredrar öppen kommunikation.
Citera
2015-09-08, 14:08
Medlem
RobMcKennans avatar
Citat:
Men om jag säger att jag vill ha okomplicerat sex, så verkar det som om deras taktik, det som de har lärt sig att "så ska det vara", "så förför man en kvinna" att det faller som ett korthus.
Om jag är ointresserad av deras gentila förförarkonster utan helt enkelt vill bli knullad skiten ur - så drar sig herrarna ur, eller så dyker herrarna inte upp på daten som man bestämt.

Alltså jag kände som det var fel på mig i mitt förhållande, som jag var en snuskig pervers kvinna, och det blir likadant nu, vill jag nåt mer än deras "utforska min kropp" "smeka mig i timmar", dvs vill jag hal lite hederlig "the ol' in and out" med någon som inte känns som ett vulgärt monster, då är det tomt, djävligt tomt.

Jag tror att många män i din ålder är indoktrinerade från ungdomen om att det är kvinnans njutning och välbehag som är viktigast annars är man en dålig älskare. Att "bara" köra på är något som inte var accepterades av partern, därav det "eviga" smekandet, oralsexet, utforskningen osv. Många är ju tyvärr offer av velourvänstern på 1970-talet med allt vad det innebär. Sedan hamnade vi mitt i HIV vågen och många vågade inte "ligga runt", utan det blev många långa förhållanden med allt vad det innebär. Då blev det tyvärr ett misslyckat monogami för många.

För egen del så känns det befriande bra att även kvinnor i min ålder har den inställningen som du har.
Citera
2015-09-08, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Jag tror att det är så enkelt att det är väldigt individuellt. Om man ser inom alla andra områden så är kvinnor något mer likriktade som grupp och män har en större spridning. Det spelar ingen roll om det gäller intelligens, inkomst, social status eller idrott.

På samma sätt är det nog med sex. Det går inte att säga att män är så eller så utan för att hitta "rätt" person som är kompatibel på det planet så måste man kommunicera. Det finns nog massor av förhållanden där båda försöker vara någonting annat än de är för att de tror att det är det som partnern vill - eftersom de inte kommunicerar.

Men om man ändå ska generalisera lite så tror jag att män i allmänhet uppskattar att kvinnor skulle vara tydligare. Vi är inte speciellt bra på att förstå vaga antydningar och hintar på samma sätt som kvinnor utan behöver konkretare information.

Exempel:
Om man är ute och åker bil på sommaren och man vill ha en glass så uttrycker kvinnor och män det olika om den andre är den som kör:

Kvinnan:
-Det var längesedan jag åt glass.

Mannen:
-Du kan väl stanna här framme så kan vi köpa glass? Det är ju så fint väder.

Alltså. Vi säger det vi menar - varken mer eller mindre. Vi tolkar det en kvinna säger - varken mer eller mindre. Kommunicera.

Nu missförstod du mig, för jag säger att när jag talar om vad jag vill så försvinner mannen.
Och jag ber inte ens om nåt kinky, utan bara lite hårdare sex, jag säger att jag inte gillar långa förspel och inte sex som håller på i timmar. Jag gillar snabbisar. Hett och intensivt.
Kan man bli mer tydlig än så undrar jag?
Vad jag lite undrar så är det ifall jag är för tydlig? Män säger att de gillar kvinnor som vet vad de vill, men när jag vet vad jag vill, så verkar det som de kommer av sig? Ger mina i min värld enkla önskemål prestationsångest eller vad det är frågan om? Ska man tro kulturen och vad som skrivs här så vore jag drömkvinnan - men uppenbarligen inte då.
Jag förstår inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in