2015-09-08, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Vad hjälper det honom om han medger kontakt med lisa?
Han hävdar att han är helt oskyldig. Finns det överväldigande bevisning om att han är skyldig hjälper det väl inte honom om han medger viss kontakt med henne? Och vad skulle det vara för oskyldiga kontakter som skulle kunna fria honom från misstankarna?

Det är den enda väg bort från en morddom och möjligen få det till dråp eller i bästa fall vållande.

Att han träffat offret är tämligen säkert och han tagit henne av daga av någon anledning som förmodligen bara han vet och kan berätta.

Tiger han döms han för mord är mitt stalltips.
2015-09-08, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Om det med lådan och tejpen stämmer, så tyder allt på att det var ett planerat brott och ingen "stundens ingivelse". Manskapsboden hade förberetts. Offret kanske rent av skulle hållas tillfångatagen i flera dagar eller veckor i den här manskapsboden. Att det blev så stort pådrag med polisen och MSP så kort tid efter försvinnandet kunde inte gärningsmannen föreställa sig. Därför avslutade GM hennes liv. Det finns saker som talar för att det är en ensam GM och även för att det är två GM. Det är inte lätt att kidnappa en flicka utan att något vittne märker något. Att sedan köra bil med offret med sig är inte heller lätt för ensam GM. Kan det ha varit LH själv som slängt ut saker längs vägen, för att någon skulle hitta henne. Stackars LH och alla hennes anhöriga och närmaste vännner.

Ursäkta, vad har jag missat? Lådan och tejpen?
2015-09-08, 14:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
VK ÄR ryssarnas facebook. Släkt och vänner har man som kontakter, och kanske mer dubiösa grupper.
Tycker inte det verkar vara hela sanningen. - Varför kan det inte räcka med fb?
2015-09-08, 14:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Eftersom den store guden inte nämner mer än spår av två typer vet vi bara om ett av varje typ. Hur många typer och spår det finns därutöver vet vi inte.

Ja, precis - vi vet om två typer. X antal träffar på X antal tillhörigheter (inkl kläder) vet vi inte om.

Citat:
- Vi har varit lite osäkra på dödsorsaken men nu vet vi. Vi har också flera dna-träffar som kopplar den misstänkte till Lisa Holm, bland annat blodspår på hennes tillhörigheter och våra misstankar har stärkts under den senaste månaden, säger Lars-Göran Wennerholm. http://m.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2811091-nu-vet-polisen-hur-lisa-holm-dog
2015-09-08, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Jag gissar på mellan den 5:e och 7:e oktober.

Låter rimligt och frågan är väl närmast om han åtalas ensam eller om brodern och hustrun på något sätt faller in i åtalet. Det avgörs nog närmaste dagarna skulle jag tippa, slutförhör bl.a.
2015-09-08, 14:28
Medlem
Någon skrev ett inlägg om att hon hade en arbetskamrats pappa som talat med en polis och att offret skulle ha legat i en låda med tejp för munnen i manskapsboden. Jag kommenterade och citerade inlägget. Nu verkar det som om detta är borttaget.

Citat:
Ursprungligen postat av helsan
2015-09-08, 14:31
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Framgår inte det av hans favoritkontakter och hela sitens inriktning: sex, trekanter, öl och partnerbyten, inslag av BDSM, exponering av kroppar i alla möjliga poser, osv. - Vad gör en gift kille på en sådan site?

Även om en del av hans fb-bilder kan anses roliga, om än med en dragning åt det groteska hållet, balanserar andra på gränsen till det sjuka och osunda. Och det är inte bara en ”gilla”-site vi pratar om; det är åtskilliga som NB har som favoriter; alla lika tvetydiga i sin framtoning.

Han är långtifrån ensam om att titta på tjejer, eller att ”gilla” den här sortens bilder, men nu har mina varningslampor så smått satt i gång att blinka.Ja, det kan man kanske säga - särskilt om man driver siten. - Verkar annars mest handla om sex och business.

Har ni blivit medlemmar där? Eller varför hittar ni saker som jag inte ser?
2015-09-08, 14:39
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Framgår inte det av hans favoritkontakter och hela sitens inriktning: sex, trekanter, öl och partnerbyten, inslag av BDSM, exponering av kroppar i alla möjliga poser, osv. - Vad gör en gift kille på en sådan site?

Även om en del av hans fb-bilder kan anses roliga, om än med en dragning åt det groteska hållet, balanserar andra på gränsen till det sjuka och osunda. Och det är inte bara en ”gilla”-site vi pratar om; det är åtskilliga som NB har som favoriter; alla lika tvetydiga i sin framtoning.

Han är långtifrån ensam om att titta på tjejer, eller att ”gilla” den här sortens bilder, men nu har mina varningslampor så smått satt i gång att blinka.Ja, det kan man kanske säga - särskilt om man driver siten. - Verkar annars mest handla om sex och business.

Mit fetande.

Jag kan inte se något av det du skriver, ska man vara medlem för att de dessa saker?
2015-09-08, 14:42
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mit fetande.

Jag kan inte se något av det du skriver, ska man vara medlem för att de dessa saker?
www.VK.com
2015-09-08, 14:45
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan

Här är infon:

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Gusselby
Medlem
Gusselbys avatar
Reg: Jun 2014
Har hört skvaller på lunchen. En jobbarkompis pappa pratade med en polis som var med i söket. Hon ska ha hittats i en liten liten låda med tejp över munnen och bundna händer. De tror hon levde när hon lades i.
2015-09-08, 14:49
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
www.VK.com

Jo men websitet kan jag se, har kunnat hela tiden, också NBs profil, det jag inte kan se är alt det porr s/m snusk som du beskriver om i ditt tidigare inlägg i dag.
Tydligen är det flera här i tråden som inte ser det.
2015-09-08, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Någon skrev ett inlägg om att hon hade en arbetskamrats pappa som talat med en polis och att offret skulle ha legat i en låda med tejp för munnen i manskapsboden. Jag kommenterade och citerade inlägget. Nu verkar det som om detta är borttaget.
Inlägg 67986.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in