2015-09-08, 06:52
Medlem
Brb-Toas avatar
Jävlar ja. Jag är imponerad. Två olika personer kände igen han direkt. Creds till er. Hoppas inerligt att det är han!
Citera
2015-09-08, 07:36
Medlem
Frostflakess avatar
Klockrent jobbat om det leder till ett gripande! Flashback
Citera
2015-09-08, 08:22
Medlem
retrospectives avatar
Konstigt nog tycker jag att han är ganska lik en kille som jobbar på en annan biljardhall, fast lite närmre city. Tänker inte specificera vilken. Ganska säker på att det inte är samma person dock, men hoppas att ni andra är säkra på er sak.

När jag väl kommer fram till söderbiljarden brukar jag vara så jävla full så jag minns det knappt, annars hade jag gärna bidragit med information.
Citera
2015-09-08, 08:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Macho.mannen
Mittenbilden på nedre raden och den vänstra på nedre raden är identiska med mannen från Söderbiljarden.
Fadern? Som jobbade men ungdomar?
Citera
2015-09-08, 09:00
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Vad heter aset ?
Citera
2015-09-08, 09:17
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NAVYSEALTEAM6
Vad heter aset ?

Ni som har namnet...finns det andra fotografier tillgängliga som påvisar någon likhet? Mannen ni misstänker kanske har Facebook, LinkedIn, etc.?
Citera
2015-09-08, 09:31
Medlem
SpecialEditions avatar
Flashback i sitt esse! Bra jobbat!
Citera
2015-09-08, 09:35
Medlem
Flufffens avatar
Tänk så snabbt man kan identifiera brottslingar om man släpper bilder på dem. Nu hade vi tur då MGM ser svensk ut och då släpper ju media mer än gärna bilder.
Citera
2015-09-08, 10:19
Medlem
Europes avatar
Väldigt snyggt om flashbackarnas misstanke om GM stämmer. Med DNA-spår är det lätt att fastställa rätt GM. Han kan säkert ha gjort sig skyldig till andra sexual- och våldsbrott, t.o.m. före 5 år sedan, men de två fallen ger intrycket att han har trappat upp aggressiviteten och våldet i sina brott.

Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Tänk så snabbt man kan identifiera brottslingar om man släpper bilder på dem. Nu hade vi tur då MGM ser svensk ut och då släpper ju media mer än gärna bilder.

I rättvisans namn bör jag nämna att Aftonblaskans Brottscentralen faktiskt har visat icke-vita GM också, vilket jag antar är orsaken till att de inte längre alltid mörkar icke-vita GM i tidningen heller. Jämför t.ex. med Bonniermedia (t.ex. Expressen) och än mer regimmedia, där mörkning av mörka är fortfarande regel.
Citera
2015-09-08, 11:06
Medlem
Cambijaos avatar
Bara att gratulera Flashback som återigen bevisar varför alternativa medium är viktiga för dagens samhälle om personen ifråga åker fast.
Citera
2015-09-08, 11:06
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Flashback i sitt esse! Bra jobbat!
Om det visar sig vara rätt snubbe är det självklart inte Flashback som ska ha äran, utan Aftonbladet Brottscentralen. En annan sak vore om flera personer i en FB-tråd nystat i ett brott och kommit fram till en slutsats. Kanske några på Fejjan kommit fram till samma snubbe?
Citera
2015-09-08, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Väldigt snyggt om flashbackarnas misstanke om GM stämmer. Med DNA-spår är det lätt att fastställa rätt GM. Han kan säkert ha gjort sig skyldig till andra sexual- och våldsbrott, t.o.m. före 5 år sedan, men de två fallen ger intrycket att han har trappat upp aggressiviteten och våldet i sina brott.

I rättvisans namn bör jag nämna att Aftonblaskans Brottscentralen faktiskt har visat icke-vita GM också, vilket jag antar är orsaken till att de inte längre alltid mörkar icke-vita GM i tidningen heller. Jämför t.ex. med Bonniermedia (t.ex. Expressen) och än mer regimmedia, där mörkning av mörka är fortfarande regel.

Ja det var synd att polisen inte matchade DNA:t lite snabbare så att inte det sexuella ofredandet hann bli preskriberat vilket skedde "i somras" - alltså nyligen. Då kommer det inte med i en kommande sannolikt fällande dom. Finns det ingen annan liknande brottslighet som står att finna missas alltså det seriella och upptrappningen helt av rättsväsendet. Inte bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in