2015-09-08, 09:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorSamsas
Ett urbota sammanträffande men NB hade fullt upp med att blöda DNA lite här och där så han kanske av den anledningen inte kollat in tjejerna på kaféet?
Hahahahaha. Han letar plåster hela dagarna och har näsan i förbandslådan.
2015-09-08, 09:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Ja det var den sajten jag menade.

Han hade gillat den videon på youtube om jag kommer ihåg rätt. Nåt för teens typ virtuella klippdockor där de kunde stylas och inreda sitt rum.
2015-09-08, 09:52
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahahaha. Han letar plåster hela dagarna och har näsan i förbandslådan.

Skratta ni. En av de teorier som alternativteoretikerna framförde på fullt allvar i Vatchareeyafallet var att hon hade drabbats av akut näsblod när hon skulle langa in en väska i Kristoffers baklucka vid något av de tidigare tillfällen han skjutsat henne och därigenom orsakat blodbesudlingar på flera ställen i kofferten. Samtidigt som en likhund gjort en blindmarkering.

Vi har redan sett tendenser i tråden och det förvånar mig inte om det blir rejäl damage Control här när FUP blir offentlig.
2015-09-08, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
För eller emot...?

Det får du klura ut själv, mamman säger att han är att lita på men NBs advokat säger att han inte är att lita på. Det blir lite motsägelsefullt när båda vill att NB skall frias?

Nåja om inte advokaten vill kalla brorsan så återstår åklagarens åsikt och den är att han har fått tillräckligt för att stärka misstanken mot NB och försvaga den mot brorsan. Det ser inte jättebra ut för NB.
2015-09-08, 09:55
Bannlyst
Citat:
Det får du klura ut själv, mamman säger att han är att lita på men NBs advokat säger att han inte är att lita på. Det blir lite motsägelsefullt när båda vill att NB skall frias?

Nåja om inte advokaten vill kalla brorsan så återstår åklagarens åsikt och den är att han har fått tillräckligt för att stärka misstanken mot NB och försvaga den mot brorsan. Det ser inte jättebra ut för NB.

Det finns en chans att NB erkänner när bevisen läggs fram. Berättar han allt kan det bli tal om åtal för de andra två också.
2015-09-08, 09:59
Bannlyst
Citat:
Det finns en chans att NB erkänner när bevisen läggs fram. Berättar han allt kan det bli tal om åtal för de andra två också.

Ajdå då spricker Xenias teori om att vänta ut första rättegången och sedan skylla på AJ och hans jätteplånbok. Kanske kanske AJ använder sin plånbok mot förtalet på flashback?
2015-09-08, 10:02
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Menar du det där som hette stardoll eller nåt liknande? Just detta reagerade jag också på. Likt Lisa och väldigt konstigt att gilla för en i hans ålder öht.

Ingen som reagerade på den ryska nakenmodellen jag postade tidigare?
2015-09-08, 10:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Ett flertal skribenter, som hävdar MGMs oskuld, klagar på att MGM sitter häktad och att åtalet dröjer.
Enligt mitt sätt att se är det bättre att sitta häktad, speciellt om man är oskyldig, och att förundersökningen blir så bra som möjligt. Ju noggrannare man analyserar bevisen, desto bättre om man är oskyldig. Åklagaren omfattas av objektivitetsprincipen. Chansen att nya bevis och omständigheter som visar att MGM faktiskt är oskyldig kan dyka upp. Värst är att om man utför analyser av bevis slarvigt och i brådska så kan det leda till felaktiga domar. Hellre, om man är oskyldig, att sitta en extramånad som häktad och bli frikänd än att felaktigt bli dömd. Är man skyldig så spelar en extramånad som häktad ingen roll.

Håller med dig fullständigt. Viktigast är att göra en bra förundersökning ur alla avseenden.
Vad som sägs i media går inte att utröna mer än att det finns flera DNA som teknisk bevisning mot honom som givetvis är besvärande och som han ska kunna förklara.
Att tro att media har återgett en komplett bild och döma förundersökningen därefter är trams iom yppandeförbudet som finns. FUP är den första avstampen som kan ge mer information.
2015-09-08, 10:05
Medlem
Citat:
Ett urbota sammanträffande men NB hade fullt upp med att blöda DNA lite här och där så han kanske av den anledningen inte kollat in tjejerna på kaféet?

Ja något ställer till det för brorsan och han har nog insett vad liiiite försent med påföljande jätteångest och ett rättelsebehov förmedlat via mamma: "Han är beredd att vittna för NB i rättegång"

Citat:
Ursprungligen postat av helsan
För eller emot...?

Det är väl det lojalitetskonflikten handlar om. Åklagaren är inte färdig med de frisläppta, eftersom han påpekat att misstankarna kvarstår.

Det vi vet med säkerhet är att lillebror inte vill sitta i svenskt fängelse!
Vi vet också att han är opålitlig, och under press från mamma och det där med vad folk ska tycka.

Min tanke är att om den tekniska bevisningen och all annan bevisning, som muntlig bevisning av opartiska vittnen kommer räcka för fällande dom, så kommer inte åklagaren att kalla brodern till rätten för att höras. En stor besvikelse för advokaten Rönnbeck och mördarklienten! Det kanske blir de som tar in lillebror som vittne!

Spänningen är mest olidlig för lillebror i Litauen som nu förbereder sig för att vittna för storebror, men som kommer åka på en bekräftelse på av hur obetydlig han är. Min bedömning är att hans vittnesmål inte kommer tillföra något, då vittnesmålet skulle bli från en part med egna intressen. Broderskärlek och självbevarelsedrift är ingen bra kombo hos ett sanningsvittne. Som part i saken saknar det lillebror påstår objektivitet, och hans utspel om psykolog har undergrävt all trovärdighet som "vittne".
2015-09-08, 10:07
Medlem
develis avatar
Citat:

Ja, blir det nåt snack så tror jag det är efter delgivningen när bevisningen presenteras dvs om den känns övermäktig och svårförklarad.
2015-09-08, 10:07
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ajdå då spricker Xenias teori om att vänta ut första rättegången och sedan skylla på AJ och hans jätteplånbok. Kanske kanske AJ använder sin plånbok mot förtalet på flashback?
Eller så frias NB, och mångas teorier spricker. Det får bara inte hända, det är sällsynt att någon döms efter att någon har friats. Jag ser hellre att alla hypoteser som jag har framfört spricker än att Lisas mördare går fri.
2015-09-08, 10:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Eller så frias NB, och mångas teorier spricker. Det får bara inte hända, det är sällsynt att någon döms efter att någon har friats. Jag ser hellre att alla hypoteser som jag har framfört spricker än att Lisas mördare går fri.

Det är just därför man inte ska hetsa fram ett åtal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in