Citat:
Ursprungligen postat av
Shrink
Börjar växa fram en bild av händelseförloppet, med några olika alternativ visserligen. Slutsatserna vilar ju på informationsmässig gungfly från media/polisen, åklagare och FB med diverse filter. Ändå måste man väl säga att man kan komma nära en hög sannolikhet hur mordet gått till.
Motivbilden är dock väldigt oklar. Speciellt eftersom det inte framkommit någon svärta beträffande MGM. Nu är ju personundersökningen väldigt undermålig eftersom det fattas delar som kan vara sekretessbelagda ex psykiatrisk behandling, droger/alkohol osv. (leverprover?). Enligt MGM själv så är han perfekt mer eller mindre. Han förekommer inte i något brottsregister och har inte haft kontakt med sjukvård/psykiatri. Visst blir jag fundersam och jag hoppas att polisen inte "måste" klämma fram en mördare till varje "pris"!! Nu litar jag i vart fall på att polis och åklagare gör ett gediget jobb.
Allmänintresset är ju överväldigande stort just med tanke på att mordet speglar varje förälders stora skräck. Hon/han kom inte hem.
Sedan finns det ju uppgifter som kom fram tidigt bland annat om en TV som försvann när MGM arbetade som chaufför och han fick betala för/ böta för. Vilket inte alls framkommer i Personutredningen, men kanske var anledningen till att jobbet som chaufför slutade och han sökte sig mot England i stället.
"Till att börja med arbetade han som chaufför men fortsatte sedan inom byggbranschen."
Här står ingenting om en försvunnen TV under en transport eller något om böter för det, alternativt betala ersättning för det försvunna godset.
https://minfil.org/F52cj1bbb7
"Enligt GT – som även de hänvisar till litauisk polis – är åtminstone en av dem kända sen tidigare." AB