2015-09-07, 06:18
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Hur många var de egentligen på den manifestationen? Aftonbladet talade om 25 000 innan. Min gissning är att det var lite färre än så.

Edit: verkar ha kommit 2000 bara, om nån annan undrade.
Allvarligt?
I en stad som Stockholm borde det kunna komma 100000 om det är en folkrörelse att ta emot fler flyktingar,speciellt om man tänker att folk åkte runt halva mellansverige för att höra Jimmie Åkesson tala.
2000 personer visar att SD har stor möjlighet att få en tillväxtkick snarare än en tillbakagång.
Och ljuger media verkligen ca 13000 personer är man verkligen illa ute.
Och de här politiska utspelen med Syriska flyktingar i tidningarhar ju inte gått så bra heller då både 19åriga tjejen och döde pojkens familj var lycksökare redan etablerade i säkra länder. uppförandet hos de flyktingar som kommit till ungern lär knappast ge PK fler röster heller.
Ska vi gissa på 35% före jul för SD?
2015-09-07, 09:53
Moderator
Siegfrids avatar
Manifestationen på Medborgarplatsen den 6/9 har egen tråd, använd den.
/Mod.
2015-09-07, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Finessen är ju att de som blivit mer positiva inte kan ta vägen någonstans. De kan bara byta från 7K till 7K. De som blivit mer negativa kan byta till SD. Även om 20 av de 25% som blivit mer negativa redan var SD så finns ju de där 5% nya...

THIS ^^^

Likt de flesta andra är jag less på detta tjat om flyktingar hit och dit, nästan så man undviker FB snart.

Däremot känns det som att Sverigevännerna vinner mark och förtroende i samband med att maktens megafoner skriker för full hals.

Symbolbilden för deras kamp, ett dött barn var tvärtom ett skäl att rösta på SDs politik med hjälp på plats. Bilden var/är arrangerad precis som "protesterna" nu är, de är arrangerade av etablissemanget för etablissemanget.

Snart är det idolfinalerna, arga snickaren och med 20 000 nya hormonstinna bosättare i Sverige kommer det tugga på.

Det enda jag börjar bli rädd för är att det kanske är såhär det börjar? Är det vi som är motståndsrörelsen i allå allå emliga armen? Vi har humor, självinsikt och verklighetsförankring de har alla resurser, militär mm.

Men men snart släpps budgeten då får vi nytt bränsle!
2015-09-07, 12:40
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Kampanjen fortsätter. Nu menar kända svenskar att gränserna måste öppnas.

Citat:
Europa måste släppa in allihopa, det är det inget snack om. Folk tror att det här ett stort problem, men det är jättefå människor som ska in nånstans där det är gott om folk. Det är inget problem att få plats med de här människorna. Det är inte tal om någon massinvandring.
konstaterar Henrik Schyffert.

Samtidigt medger han att
Citat:
Jag är inte insatt eller beläst i det här, jag är bara känslostyrd.

Kalle Zackari Wahlström är inne på samma spår
Citat:
Jag vet inte. Jag vet ingenting om sånt här. Jag vet bara att en inte kan se dom där bilderna, höra dom där hemska historierna och bara fortsätta som vanligt.

Alltså, om det här är vad godhetseliten har att komma med så tror jag inte att SD behöver vara speciellt oroliga för opinionssiffrorna.
2015-09-07, 17:16
Medlem
Lawlines avatar
Sedan Maj så har SD stadigt ökat i alla opinionsundersökningar. Senast i Demoskops undersökning från 18,7 till 19,5. Tror inget annat parti har samma utveckling.

http://status.st
2015-09-07, 17:35
Medlem
Löfven vill tydligen att SD skall växa ännu mer, genom att ställa SD vid skampålen!

Har gjort slutsatsen av empiriska (erfarenhetsmässiga) grunder. Så länge Sd hålls utanför inflytande inom migrationspolitiken, så länge kommer SD att växa.
Detta är givetvis ingen naturlag, men de senaste åren har det visat sig finnas ett häpnadsväckande samband.

Kanske något annat parti också är suget på konfekten, och ställer sig utanför Löfvens öppna famn?

http://www.svd.se/sverigedemokraterna-bjuds-inte-in-till-flyktingsamtal/om/sverige
2015-09-07, 18:45
Medlem
Sonnenwendes avatar
Jag talade med en äldre släkting fd. Sosse, släkting sade att ingen denne talat med hade ett gott ord att säga om invandringen trots den senaste kampanjen.
Visst anekdotisk bevisföring men folk är inte så lättlurade längre när de själv sett baksidorna med massinvandringen.

SD kommer inte backa annat i institutens viktningar, irl kommer marschen uppåt fortgå.
Kommer de rika kommunerna berikas med så får det snabbt konsekvenser för SD 's salongsfäighet. Den dagen SD bli come I'll faut i Danderyd är det game over för Sjuklövern.
2015-09-07, 18:57
Medlem
När kan nästa OU tänkas komma och från vilket OI?
2015-09-07, 19:03
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tillströmningen av kvinnor som vågar svara "SD" i opinionsundersökningar kommer att tillfälligt bromsas under ett par veckor. Sen fortsätter tåget att gå.

Medias drev och kollektiva godhetspsykoser skapar ketchupeffekterna. För varje potentiell SD-väljare som de temporärt lyckas förvirra så skapar de samtidigt en ny, vilket i slutändan blir två nya väljare till SD. Det enda media vinner är lite tid. Ungefär som att ta nya lån, till ännu högre ränta, för att betala av sina gamla skulder.

SD:s opinionskurva motsvarar förmodligen en inverterad kurva på godhetsvalutans värde. Ju mer SD ökar, desto svårare blir det för media och politiker att hålla sin likviditet. Då är det lika bra att gå all in med allt man har och hoppas att det ger en snabb avkastning.
2015-09-07, 19:20
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
Kampanjen fortsätter. Nu menar kända svenskar att gränserna måste öppnas.

konstaterar Henrik Schyffert.

Samtidigt medger han att

Kalle Zackari Wahlström är inne på samma spår

Alltså, om det här är vad godhetseliten har att komma med så tror jag inte att SD behöver vara speciellt oroliga för opinionssiffrorna.

Kändiskampanjandet har aldrig fungerat förut. Jakob Wallenberg och andra krösusar som ger pengar övertygar bara om att det är en privilegierad skara som kan kosta på sig sådan generositet.

Och så mycket tid de har för att "ta hand" om stackars flyktingar. Inte många som känner igen sig i den beskrivningen.

Jag tror att det var som att trycka på bromsen för Sd:s snabba tillväxt i ett par dagar. Men nu har det har redan vänt och Sention redovisar säkert ett nytt rekord. 25% gränsen överskriden nästa gång. En fjärdedel av svenskarna.

Snart kommer budgetdebatten då alla moderater kommer att få skrivet på näsan att DÖ inneburit massor av eftergifter till vänsterpartiet kommunisterna. Reaktionen blir att M minskar Sd ökar
2015-09-07, 19:21
Medlem
svenabs avatar
Mediadrevet påverkar naturligtvis, men de som redan sympatiserar med SD kommer inte att lämna i första taget. Det var ett stort steg att gå över till den sida som utmålats som fascistrasistnasistisk.
Vi som redan är där stannar nog tills partiet fått inflytande och chans att göra bort sig.

Vad mediadrevet kommer att leda till är ytterligare polarisering vilket i sin tur bör leda till fler konflikter mellan syd och nord polare.
2015-09-07, 19:21
Medlem
SvD slår upp stort att en ny Sifomätning visar att fler svenskar vill ta emot fler flyktingar än förra veckan. En ökning från 17 till 25%. Förändringarna som helhet mellan 1-2 september och 4-6 september är:

Färre: 34% > 29%
Lika många: 31 > 33%
Fler: 17 > 25%
Tveksam: 18 > 13%

Dessutom framgår det att andelen SD-väljare som vill ta emot fler har ökat från 2 till 13%.

http://www.svd.se/sifo-alan-kurdi-gjorde-svenskarna-positivare-till-flyktingar/om/flyktingkrisen-i-europa

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in