2015-07-18, 01:19
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Tog en tripp till "storstaden" idag. Glad i hågen hade jag sidan med dina färgkoder i högsta hugg på min telefon. ICA Maxi var den enda butiken jag hann besöka. De hade ingen senap från Auran. Någon speciell hylla för piroger, knivar och senap hade de inte heller.

Nåväl, jag ska tillbaka till människobyn nästa vecka, och då ska jag besöka alla andra butiker, men jag börjar misströsta, för Maxi är största butiken.

Det var då som... Alla ICA Maxi och Coop Forum jag har besökt har haft antingen Auran eller Turun i sitt sortiment. Antingen bland den vanliga senapen eller i anslutning till "finnehyllan" bland korvarna. Brukar finnas Lördagskorv, Gotler, knackkorv o.s.v. där. Men det där varierar lite från butik till butik.

Bättre lycka på nästa ställe!

Ps. Tror att det är SPONSAB som är leverantörer över hela landet. Du kan ju slänga iväg ett mail till dem och kolla var i dina krokar senapen finns.

http://www.sponsab.se/web/senap/

conny.oliveland@sponsab.se
Senast redigerad av JerryCotton 2015-07-18 kl. 01:24.
Citera
2015-07-18, 01:40
Medlem
Red-Pandas avatar
Heinz har enligt mig den godaste ketchupen. När det gäller Senap så köper jag Johnnys Original eller Söt-Stark.

Felix ketchup fungerar om det inte finns någonting annat samma med Slotts senap.

Köpte någon billig ketchup, tror det var ica basic ketchup eller något liknande, och fy fan vad den smakade.
Citera
2015-09-02, 19:20
Medlem
Senap finns många goda både Johnnys sorter och Slotts skånska.
När det kommer till ketchup har jag precis börjat äta Johnnys jalapeno ketchup som smakar fantastiskt.
Citera
2015-09-02, 20:59
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
French Mustard är rätt kul att använda ibland. Passar rätt bra att kombinera med en sötstark senap av valfritt märke. Att koka en fin korv och ha på sötstark och French är riktigt gott faktiskt!

http://www.retroholics.se/images/LED/french_mustard_senap.jpg
Citera
2015-09-03, 21:31
Medlem
2anRuless avatar
Felix ketchup är den är särklass bästa, mest perfekta ketchupen i världshistorien. Jag är inte speciellt bevandrad vad gäller senap - äter det bara när jag äter korv i bröd samt ugnsstekt falukorv - men brukar köpa Slotts eller Johnnys starka senap. Den söta kan vara okej men jag föredrar ändå den starka.
Citera
2015-09-07, 19:18
Medlem
Nu när Unilever lagt ner tillverkningen av "Slotts Fransk Senap" vet jag inte riktigt hur jag ska göra mina skink-och-senaps-toasts.
Vilken är bästa ersättaren?
"Slotts Fransk Senap" är finmalen och inte söt, inte lika stark som dijon utan mer rund och sofistikerad. Den innehåller både ättikssprit och vinäger.
Citera
2015-09-07, 22:21
Medlem
destinaxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hci75
Nu när Unilever lagt ner tillverkningen av "Slotts Fransk Senap" vet jag inte riktigt hur jag ska göra mina skink-och-senaps-toasts.
"Slotts Fransk Senap" är finmalen och inte söt, inte lika stark som dijon utan mer rund och sofistikerad. Den innehåller både ättikssprit och vinäger.

Slotts taffelsenap kanske kunde vara en OK ersättare. Jag har inte smakat Slotts Fransk Senap dock.
Citera
2015-09-10, 11:01
Medlem
fnitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hci75

Lidl ska ha en snarlik senap som säljs i en glasburk. Ge den en chans!
Citera
2015-09-12, 22:39
Medlem
flashgrenades avatar
Köpte Johnnys senap med passionsfrukt och ingefära. Smakade helt ok men var ändå en besvikelse. Ingen senapssmak alls så dom borde inte kalla det senap utan snarare chutney/sås/whatever.
Citera
2015-09-13, 00:29
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Köpte Johnnys senap med passionsfrukt och ingefära. Smakade helt ok men var ändå en besvikelse. Ingen senapssmak alls så dom borde inte kalla det senap utan snarare chutney/sås/whatever.

Tja namnet (ingredienserna) skulle nog fått mig att backa i alla fall - men kul att nån testat så slipper jag göra detsamma.

Jag gav upp på att försöka hitta turun sinappi - nu fick det bli slotts svarta... Ner i resväskan med lite torkade ärtor... Söderöver så vetefan, jag har inte vågat testa nån senap där utan släpar med mig den ner till LOS.

Men Johnnys vanliga hade ju varit ett alternativ faktiskt. Eller söt skånsk från glasburk... mums på julskinkan (året om). Det är väl Johnys åxå om jag inte kommer ihåg fel... Är inte så petig på märken faktiskt. Kanske måste köpa en burk av den åxå... Tur jag bara får ta med mig 30 kg...
Citera
2015-09-13, 00:47
Bannlyst
Äter inte ketchup men tycker att Slotts gör den klart bästa senapen. Jag gillar deras starka senap också men den har tyvärr inte samma konsistens, den är lite lösare och är ganska rinnig också.
Citera
2015-09-13, 01:06
Medlem
Bunnys avatar
Fler som testat och gillar Heinz senap? Jag kör på Original, inte testat Dijon.

http://www.heinz.se/Products/S/HeinzOriginalSenap

http://www.heinz.se/Products/S/HeinzDijonSenap

För övrigt märkligt att den (Original) innehåller så pass få kalorier per 100g jämfört med andra senapssorter-/märken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in