2015-09-05, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chiparo
Är DH, la in en Furnace i kuben. Tänkte använda den tills jag får tag på en Calamity.
Men jag hittar inte Furnace i kub-listan? Kan jag inte ens använda den legendary staten som DH?

Man kan inte cuba items som ens klass inte kan använda! dh kan t.ex inte använda 2h maces!
Citera
2015-09-06, 08:56
Medlem
plockar upp en unhallowed cloak som var upgrade och kollar på vad jag faktiskt har för stats på min armor, inser då att jag glömt rerolla den jag använt senaste 2-3 dagarna av season. hade ingen +disciplin fan va smart man är.
Citera
2015-09-06, 11:17
Medlem
Obscuritys avatar
Samlar lite Immortal King till min Barbarian och fick nyss en hjälm som är helt OKEJ, kunde blivit lite bättre stats, men men.

Fick följande:

+638 Strength (750 max)
+99 Resistance
+15% Life
+1 Socket
---
Extra Gold
Thorns

Vad bör jag rerolla? Life till Crit chance eller increased Whirlwind eller något annat eller ska jag rerolla Strength och försöka få högre?

Tackar för svar!
Citera
2015-09-06, 11:57
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurity
Samlar lite Immortal King till min Barbarian och fick nyss en hjälm som är helt OKEJ, kunde blivit lite bättre stats, men men.

Fick följande:

+638 Strength (750 max)
+99 Resistance
+15% Life
+1 Socket
---
Extra Gold
Thorns

Vad bör jag rerolla? Life till Crit chance eller increased Whirlwind eller något annat eller ska jag rerolla Strength och försöka få högre?

Tackar för svar!
Jag är ingen expert på området men crit chance är alltid bra att ha på en hjälm. Du kan få 6% som högst. Antar att du ska rerolla life% då.
Citera
2015-09-06, 12:26
Medlem
Obscuritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Jag är ingen expert på området men crit chance är alltid bra att ha på en hjälm. Du kan få 6% som högst. Antar att du ska rerolla life% då.

Jo min vän landade likadan kommentar... Jobbigt! Antingen så behåller man max Life % med tanke på att det är Hardcore och försöker att fixa extra skada genom att rerolla strength, eller så skiter man i extra HP och fixar 6% crit chance.

Ingen big deal egentligen, men jag har tiden att vänta in lite fler kommenterar, tack!
Citera
2015-09-06, 17:56
Medlem
AquaRegias avatar
Någon annan som har märkt att man får mindre dps (åtminstone på pappret) medan man whirlwindar? Har 1.03m dps när jag står stilla, med whirlwind så sjunker den till 824k, sen ett par sekunder efter whirlwind så stiger den till 1.03m igen. Vad kan detta bero på?
Citera
2015-09-06, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Någon annan som har märkt att man får mindre dps (åtminstone på pappret) medan man whirlwindar? Har 1.03m dps när jag står stilla, med whirlwind så sjunker den till 824k, sen ett par sekunder efter whirlwind så stiger den till 1.03m igen. Vad kan detta bero på?

Använder du Hexing pants of Mr. Yan så beror det antagligen på det.

Edit: Glöm det, när jag läste igen så förstår jag det som att du får högre DPS när du står stilla. Eller missuppfattar jag dig nu?
Citera
2015-09-06, 19:44
Medlem
megaman9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia

Berserker rage passive, mer dmg på full fury.
Citera
2015-09-06, 22:51
Medlem
Obscuritys avatar
Fick nyss en Ancient "Fulminator" med decent rolls, hade varit fint med en Thunderfury eller något och satsat på Lightning Damage och se vart man tar vägen i skada. Nu har jag i alla fall börjat få lite vettigt Gear.

Är denna Ringens kraft som jag extraherade något bra att ha? 400% låter mycket fast sedan tänker jag på Weapon Damage och då är det väl inget att hylla för?
- http://eu.battle.net/d3/en/profile/Gjallarheim-2124/hero/65594533

Uppskattar även tips ifall någon ser att jag bör byta ut någon skill/armor/etc

Tack!
Citera
2015-09-07, 01:26
Medlem
HilluPillus avatar
Om du ska gå WW builden tycker jag du ska ha http://eu.battle.net/d3/en/item/obsidian-ring-of-the-zodiac i kuben eller på dig. Du har typ inga Cooldowns alls då.
Citera
2015-09-07, 06:44
Medlem
Obscuritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HilluPillu
Om du ska gå WW builden tycker jag du ska ha http://eu.battle.net/d3/en/item/obsidian-ring-of-the-zodiac i kuben eller på dig. Du har typ inga Cooldowns alls då.

Den ser fin ut, påminner om IK set 4 bonus som jag tycker är grym. Stackar de?
Senast redigerad av Obscurity 2015-09-07 kl. 06:47.
Citera
2015-09-07, 08:26
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HilluPillu

Citat:
Ursprungligen postat av Obscurity
Den ser fin ut, påminner om IK set 4 bonus som jag tycker är grym. Stackar de?

IK settet ger dig den bonusen iaf, så kör hellre med Focus/Restraint
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in