2015-09-06, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag upprepar: Inget tyder på att männen jobbat på taket och tittat på flickorna sedan dess och sett Lisa. Gissa kan man, men inget tyder på det.
Hur kan du påstå att inget tyder på det? Källa på det, eller är det din egen fantasi igen?
2015-09-06, 12:09
Medlem
katws avatar
Citat:
Jag upprepar: Inget tyder på att männen jobbat på taket och tittat på flickorna sedan dess och sett Lisa. Gissa kan man, men inget tyder på det.

Fast du gissar ju lika mycket du, när du säger att inget tyder på det. Här är en bra bild:

http://gfx.dbtv.no/thumbs/still/41720.jpg

Jag tror inte LS skulle uttryckt sig som hon gjorde angående brödernas taksnickrande om det hade gått en månad sedan arbetet med taket pågick fram till helgen 6-7 juni.
2015-09-06, 12:10
Medlem
nominals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Två saker som jag reagerar på i denna artikel:
http://sla.se/skaraborg/2015/07/27/standig-oro-och-massor-av-fragor

Lena, som är caféägaren, har i andra fall sagt att de i caféet kände sig "iakttagna" av männen på ladutaket. Det borde väl vara ganska obekvämt?

Njae, Lena har aldrig citerats med att säga det så vitt jag vet. I Expressens artikel framgår det inte exakt vem eller vilka som känner sig iakttagna.

I artikeln står det i ingressen:
Citat:
Lisa Holm och hennes kolleger kände sig betraktade av 35-åringen som misstänks för att ha mördat henne.
Förmodligen är det en av arbetarna på caféet som sagt det men som inte vill träda fram i namn.
Senare i artikeln står det:
Citat:
GT har sökt den misstänkte 35-åringens advokat Inger Rönnbäck gällande uppgifterna om att personalen på kaféet känt sig iakttagna av hennes klient innan mordet.
Det kan tolkas som att det är en obekräftad uppgift.
2015-09-06, 12:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Hur kan du påstå att inget tyder på det? Källa på det, eller är det din egen fantasi igen?

Citat:
Ursprungligen postat av katw
Fast du gissar ju lika mycket du, när du säger att inget tyder på det. Här är en bra bild:

http://gfx.dbtv.no/thumbs/still/41720.jpg

Jag tror inte LS skulle uttryckt sig som hon gjorde angående brödernas taksnickrande om det hade gått en månad sedan arbetet med taket pågick fram till helgen 6-7 juni.
Icke-existens går inte att bevisa. Det har inte framkommit några uppgifter som visar att männen var på taket efter att byggnadsställningen stals. LS säger ingenting om när männen sågs senast på taket. Vad visar bilden mer än ett ofärdigt tak? Det är sannolikt att det pågick arbete på taket när byggnadsställningen stals, och inget motsäger att arbetet avstannade då.
2015-09-06, 12:14
Medlem
Citat:
Nej, bara att han har setts köra mot Martorp i hög fart, med en annan bil i följe. Inget om takbox, och inget om återresa.

Återstår att se om det bara var ett rykte jag hört även om det skulle förklara att inga spår efter LH hittats i någon bil
2015-09-06, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Har du källa på att hon oftast messade till mamman? Eller är det inte lika viktigt för din hypotes? Faller den då?

Jag har "yppandeförbud" om det. Men det är sådant som utredare borde fundera över.
2015-09-06, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Expressen måste man ta med en nypa salt. Men ok, varifrån kommer i så fall uppgiften att hon jobbat då och då sedan i påskas?

Du kan hitta den i tråden, det är en artikel. Lisa gick i skolan och skulle få sommarjobb i kaféet. Hon jobbade extra på sina lediga dagar sedan påsken. Enligt vad jag minns hade hon hunnit jobba vid sju tillfällen innan hon mördades. Xenia menar att det var vid sex tillfällen och att hon började i maj, hon kan ha rätt. Men oavsett, Lisa jobbade på helgerna. Litauerna var lediga på söndagarna. Det finns inte mycket utrymme till att de skulle ha sett Lisa och lagt märke till henne när de jobbade med taket.
2015-09-06, 12:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nominal
Njae, Lena har aldrig citerats med att säga det så vitt jag vet. I Expressens artikel framgår det inte exakt vem eller vilka som känner sig iakttagna.

I artikeln står det i ingressen:

Förmodligen är det en av arbetarna på caféet som sagt det men som inte vill träda fram i namn.
Senare i artikeln står det:
Det kan tolkas som att det är en obekräftad uppgift.
Expressens artikel bygger på tv-programmet Nya Efterlyst, som inte påstår att Lisa kände sig iakttagen.
2015-09-06, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Källa på att Lisa oftast messade mamman och inte pappan? Vad har det för betydelse i sammanhanget?

Var är din källa på att hon brukade messa pappan?
2015-09-06, 12:22
Medlem
Hur har det gått med polisens undersökningar av mobiltrafiken i området?
Är troligen inget av infon därifrån som pekar mot att rätt mgm är häktad annars skulle det ha framkommit som ett "bevis" från åklagarens mun.

Jämför Uddevallamålet som bygger på mobiltrafik ( och utevaron av mobiltrafik!).
Här är knäpptyst om mobiltrafikens betydelse.
Senast redigerad av nopomil 2015-09-06 kl. 12:27.
2015-09-06, 12:22
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Jag har "yppandeförbud" om det. Men det är sådant som utredare borde fundera över.

Jaha du. Verkar trovärdigt. Sanningen är att ingen här i tråden kan veta vem som oftast brukade få SMS.

Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Var är din källa på att hon brukade messa pappan?

Var är din källa på att hon brukade messa mamman?
Cirkelresonemang deluxe.
2015-09-06, 12:24
Bannlyst
Citat:
Icke-existens går inte att bevisa. Det har inte framkommit några uppgifter som visar att männen var på taket efter att byggnadsställningen stals. LS säger ingenting om när männen sågs senast på taket. Vad visar bilden mer än ett ofärdigt tak? Det är sannolikt att det pågick arbete på taket när byggnadsställningen stals, och inget motsäger att arbetet avstannade då.
I praktiken spelar det ingen roll om det bedrevs takarbete med eller utan byggställningar. Du fokuserar och tuggar om oväsentligheter nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in