2015-09-05, 22:19
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sisoedaersoet
Dock är det mycket möjligt att Metro dras med av hetskampanjerna och slutar publicera deras undersökningar.

Det kan vara en del av förklaringen av intensiteten i kampanjen just nu;

YouGov kan man vifta bort, men snart riskerar SD att bli största parti hos alla institut och ska man fortsätta pissa på SD då så är det faktiskt samma sak som att pissa på det svenska folket.
2015-09-06, 00:45
Medlem
shogun-rs avatar
Visst kan det se ut som att uppslutningen kring och att folk blivit jättepositiva till invandring, men det beror ju mycket på MSM som VILL framhålla det så. Har noterat att FB's integration och invandrings del haft väldigt hög andel besökare inne samtidigt åtminstone hela veckan. Tom nu är det inne nästan 1000 stycken samtidigt
2015-09-06, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Det kan vara en del av förklaringen av intensiteten i kampanjen just nu;

YouGov kan man vifta bort, men snart riskerar SD att bli största parti hos alla institut och ska man fortsätta pissa på SD då så är det faktiskt samma sak som att pissa på det svenska folket.

Vilket inte alls förvånar. Det som tidigare var ödmjukhet har övergått till ett självhat.

Vi har den ledning som vi förtjänar, och kanske borde folk trappa ner sitt engagemang och istället vara mer egoistiska. Det är uppenbart att att det genuina Sverige kommer man att få uppleva på Skansen. Sedan är det upp till varje familj hur man uppfostrar sina barn, och sedan efter två generationer så låter man svenskheten stilla somna in...
2015-09-06, 10:19
Medlem
Nu duger tydligen webbpanel som sanningens källa.

www.aftonbladet.se/nyheter/paflykt/article21368200.ab

En majoritet vill hjälpa flyktingar. "Äntligen vänder det!" - säger Aftonbladet. Titta här, nästan hela Sverige vill ta emot fler invandrare. Gör som alla andra och rösta vänster. Allt annat är ajabaja!
2015-09-06, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy

En majoritet vill hjälpa flyktingar. "Äntligen vänder det!" - säger Aftonbladet. Titta här, nästan hela Sverige vill ta emot fler invandrare. Gör som alla andra och rösta vänster. Allt annat är ajabaja!

Nästan ingen vill ta emot flyktingar, de flesta vill hålla dem så långt borta det bara går genom att skänka pengar och kläder.. Härligt. Det blåser Sverigedemokratiska vindar i landet!
2015-09-06, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy

Notera att den första frågeställningen "Är du beredd att hjälpa eller inte?" är löjligt diffus.

Samt att den andra frågeställningen "På vilket sätt skulle du vilja hjälpa?" har ett givet svarsalternativ som har utelämnats iom att alternativen bara omfattar vad enskilda personer kan göra, inte vad Sverige som land kan göra.

Skänka pengar
Skänka kläder och andra förnödenheter
Ta emot flykting i hemmet
Arbeta som volontär
Vara störperson
Annat sätt, hur?
Tveksam, vet ej

"Ta emot fler flyktingar i Sverige" finns därmed inte bland alternativen. Det som hela frågan handlar om, inrikespolitiskt.

(Skänka kläder och förnödenheter, det populäraste alternativet, är för övrigt något som Röda Korset har gått ut och bett folk sluta med. De vill inte ha kläder och leksaker, det är svindyrt att hantera och transportera och proppar igen hela flödet. RK får containervis som de inte kan förvara.)
2015-09-06, 10:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MkII
Nästan ingen vill ta emot flyktingar, de flesta vill hålla dem så långt borta det bara går genom att skänka pengar och kläder.. Härligt. Det blåser Sverigedemokratiska vindar i landet!

Ta emot flyktingar i hemmet fanns som alternativ och det vill väldigt få. Däremot vågade de inte ha med alternativet att ta emot flyktingar i ditt närområde.
2015-09-06, 10:36
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Det är också intressant att 30 % säger nej till att hjälpa och 4% är tveksamma vilket också betyder nej. 34% nej alltså som direkt svar på en sådan här fråga. Endast 54% ja absolut till hjälp.

Det här säger rätt mycket, det finns ett stort motstånd mot att ge någon hjälp alls vilket är rätt förvånande och bland de som vill ge hjälp är det främst att skänka pengar eller kläder som avses.
2015-09-06, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Notera att den första frågeställningen "Är du beredd att hjälpa eller inte?" är löjligt diffus.

Samt att den andra frågeställningen "På vilket sätt skulle du vilja hjälpa?" har ett givet svarsalternativ som har utelämnats iom att alternativen bara omfattar vad enskilda personer kan göra, inte vad Sverige som land kan göra.

Skänka pengar
Skänka kläder och andra förnödenheter
Ta emot flykting i hemmet
Arbeta som volontär
Vara störperson
Annat sätt, hur?
Tveksam, vet ej

"Ta emot fler flyktingar i Sverige" finns därmed inte bland alternativen. Det som hela frågan handlar om, inrikespolitiskt.

(Skänka kläder och förnödenheter, det populäraste alternativet, är för övrigt något som Röda Korset har gått ut och bett folk sluta med. De vill inte ha kläder och leksaker, det är svindyrt att hantera och transportera och proppar igen hela flödet. RK får containervis som de inte kan förvara.)

De flesta - även Sverigedemokrater (även jag) vill hjälpa flyktingar. Men inte inom Sveriges gränser! Undersökningen är rent hyckleri. Just nu försöker många samla godhetspoäng på pågående flyktingkatastrof, läs bara om företaget som ställde in personalresan och skänkte 400.000kr till flyktingar. Vi kan se hur folk grupperar sig och skänker pengar, kläder och mat. Hyckleri i jakt på en rejäl ryggdunk!
2015-09-06, 10:38
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är också intressant att 30 % säger nej till att hjälpa och 4% är tveksamma vilket också betyder nej. 34% nej alltså som direkt svar på en sådan här fråga. Endast 54% ja absolut till hjälp.

Det här säger rätt mycket, det finns ett stort motstånd mot att ge någon hjälp alls vilket är rätt förvånande och bland de som vill ge hjälp är det främst att skänka pengar eller kläder som avses.
Jag är SD-väljare, men jag vill ändå hjälpa, skickar gärna lite pengar till Unhcr. Jag hade inte svarat nej på Aftonbladets fråga.
2015-09-06, 10:41
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Jag är SD-väljare, men jag vill ändå hjälpa, skickar gärna lite pengar till Unhcr. Jag hade inte svarat nej på Aftonbladets fråga.

Precis min tanke också så när så många som 34% säger nej och endast 54% klart ja då visar det hur trötta folk är på "öppna era hjärtan"-politiken.
2015-09-06, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan

Jag tror att "nej" betyder ungefär "Jag skulle visserligen vilja hjälpa men jag vill inte svara jakande på någonting som har med hela flykting- och invandrarsoppan att göra eftersom den sitter ihop som en enda stor klump, och jag vet att om jag svarar ja, jag vill hjälpa, så kommer någon någonstans att tolka det som ja, jag vill riva gränserna".

"Nej" är inte "jag skiter i deras jävla hjälpbehov", "nej" är "jag vill inte ställa mig på samma sida som dårarna som vill riva gränserna".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in