[quote=Eberdeen|54602637]Jag är fortfarande mycket skeptiskt till att Trump kan vinna ett presidentval. Nyligen så fick han problem med utrikespolitiken i en intervju och anklagade intervjuaren för "gotcha"-frågor:
http://www.realclearpolitics.com/video/2015/09/04/donald_trump_slams_third_rate_radio_announcer_hugh _hewitt_after_bombing_mideast_quiz.html
Hugh Hewitt är en av moderatorerna i debatten den 16:e september. En debatt som förövrigt kommer att sändas i CNN. Den debatten kan bli mycket tuffare för Trump om CNN faktiskt samlar mod till att fråga konkreta politiska frågor istället för att göra som Fox News. Fox News hade ett ganska fjantigt debattupplägg som genomsyrades av religion.
Donald Trump har väldigt dålig koll på sakpolitiska frågor och så fort debatten börjar fokusera på det så kommer hans siffror att vända. Fox News misslyckades kapitalt (medvetet?) med att förvalta detta. Det kommer nog inte CNN att ha lika stora problem med.
Min högst amatörmässiga gissning är att Trump snart börjar sjunka i anseende och att Ben Carson tar över ledningen någon gång i oktober/november. Sedan lär Bush och de mer etablerade kandidaterna sänka Carson i december, strax innan primärvalet sätter fart på riktigt.[/QUOTE
Man vill ha någon som man kan kontrollera och styra för att kunna exploatera massorna. Trump kan inte köpas och det är därför man kommer att tränga in honom i ett hörn. Man gör allt för att neutralisera siffrorna och opinionen så att de som är köpta jagar iḱapp. Att CNN ställer idiotfrågor är inte ovanligt. De har aldrig tyckt om Trump. Han är smartare än CNN patrasket. Skulle inte förvåna mig om de släppte frgorna till den papegojan som kunde svara på frågorna bara för att man ska ha skit att svärta Trump med. Vem fan känner till vem en specifik kackerlacka i Iran kommer och tänker göra. Det är klart att det känns riggat.
Ta en titt på intervjun med Jesse Ventura när han blir intervjuad av idioten Piers. Piers har inte förstått att han inte kan köra sin idiotiska engelska stil med amerikanerna. Det känns som CNN är helt ur fas.
Skickar med ett klipp där Trump erbjöd den inkompetente Obama Hussein Barack 50M USD för att släppa sin födelseattest. Min gissning är att Obama föddes i Kenya för det finns ingen anledning att gömma undan det dokumentet.
https://www.youtube.com/watch?v=iDNzCoOR0pY