2015-09-05, 23:42
Medlem
Hej.
Jag har senaste veckan varit grymt insnöad på tinder och badoo apparna. Har varit riktigt flitig användare, skriver just nu med 30-40st, har fått några hundra matchningar och många har börjat skriva med mig.

1. matchningar och sånt är inga svårigheter att få, att vara öppen och social är A och O märker jag. Att ha uppladdade bilder i ögonblicket som folk kan gilla verkar också fungera bra.

Hur som helst, många matchningar, många sugna tjejer som skrivet MEN det blir inte så mycket mer än så. Så fort det kommer till kritan på riktigt att man ska ses så är det många som drar sig ut och inte "vågar". Jag har haft flera som frågar om dom kan komma över eller om dom vill att jag ska komma till dom. Sen när man ber om nummer och sånt så är det mest för att "testa" gränserna känns det som.

Ända haff jag har hittills är två kåta milfar som är 30år och 40år, båda har ungar och ser relativt bra ut, och dom har inget mot att man bara är ett par år över 20år. Jämnåriga tjejer är typ arroganta, och dom som är sugna tjötar ju hål i huvudet på än, vem pallar sitta och skriva med en tjej i flera dagar utan att ens gå ut på en dejt?

Någon som har använd sig av dessa appar mer och kan uttala sig?
Känner att jag inte orkar dra ut på krogen längre och festa, går åt en massor av pengar och många gånger så har man inte ens speciellt roligt, mer valuta för pengarna och mer spännande om man kan träffa tjejerna nykter.

Vad finns det annars för communitys? Nätdejting sidor verkar ju vara helt värdelöst, allt kostar pengar med.
Senast redigerad av town 2015-09-05 kl. 23:46.
Citera
2015-09-05, 23:45
Avstängd
Samma erfarenhet. Även av Bodycontact. Folk har det för att förverkliga sina fantasier, och kan skriva utan att ta allt för stora risker. När det sen kommer tlll träff, så bangar dom.

Tangentrunkare
Citera
2015-09-06, 00:13
Medlem
Jag har tinder och har träffat många tjejer genom appen. Kör i princip bara med den och ser ingen poäng att gå ut faktiskt. Ruskigt enkelt att få till träffar tycker jag. Har även haft ett BC konto som bara låg där jag lät tjejerna skriva och fick en hel del napp därifrån också. Tyckte dock BC kändes lite väl billigt även för en lättfotad karl som mig så tog bort det. Men min erfarenhet är att det är lätt att få napp, många naiva tjejer som blir extremt fäst vid en innan man ens träffats och det är enkelt att ro hem "filmkvällar" trots att man inte setts offentligt innan.
Citera
2015-09-06, 00:42
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Jag har tinder och har träffat många tjejer genom appen. Kör i princip bara med den och ser ingen poäng att gå ut faktiskt. Ruskigt enkelt att få till träffar tycker jag. Har även haft ett BC konto som bara låg där jag lät tjejerna skriva och fick en hel del napp därifrån också. Tyckte dock BC kändes lite väl billigt även för en lättfotad karl som mig så tog bort det. Men min erfarenhet är att det är lätt att få napp, många naiva tjejer som blir extremt fäst vid en innan man ens träffats och det är enkelt att ro hem "filmkvällar" trots att man inte setts offentligt innan.

Är det vanligt att kvinnofolket resonerar så? Känns ju fan extremt riskabelt att gå hem till en snubbe som man inte ens har träffat offentligt innan för att göra någon slags bedömning.
Citera
2015-09-06, 03:30
Medlem
Hur orkar du hålla uppe kontakten med så många?

Jag var uppe i runt 25-30 samtidigt de 2 första dagarna. Men eftersom det kommer nya matchningar hela tiden så blir det helt överväldigande och orken att skriva försvinner helt
Försöker vara super kräsen med "LikeN" men det hjälper sådär.

När jag ska träffa tjejerna måste jag läsa igenom konversationen flera gånger, för man blandar ihop allt med alla. Namnen försvinner också. Känns på något sätt väldigt opersonligt och grått ..

Vet inte riktigt vart jag vill komma, tinder var kul i början men orkar inte längre haha.

Har någon några tips för att behålla "suget"?

De yngre är nog lite försiktigare och inte så öppna när det gäller just "filmkvällar".
Jag har träffat yngre 3 tjejer, där det började med ett glas vin/öl/kaffe och slutade med filmkväll
Citera
2015-09-06, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av town
Hej.
Jag har senaste veckan varit grymt insnöad på tinder och badoo apparna. Har varit riktigt flitig användare, skriver just nu med 30-40st, har fått några hundra matchningar och många har börjat skriva med mig.

Det verkar ju gå ganska bra för dig. Testade Badoo under någon vecka och av ungefär 50 tjejer jag skrev till så var det kanske bara 10 som svarade och 20 som ens läste mina meddelanden. Dock så är jag ganska kräsen av mig.
Citera
2015-09-06, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Samma erfarenhet. Även av Bodycontact. Folk har det för att förverkliga sina fantasier, och kan skriva utan att ta allt för stora risker. När det sen kommer tlll träff, så bangar dom.

Tangentrunkare

Same here. ;-)

Citat:
Ursprungligen postat av Victus

Hur gör du? Är du bara allmänt trevlig och social eller har du några special knep? Bodycontact såg ju ut som värsta fakesidan haha. Fungerar de ens? Är tjejerna snygga som finns där?

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Greeny
Hur orkar du hålla uppe kontakten med så många?

Jag var uppe i runt 25-30 samtidigt de 2 första dagarna. Men eftersom det kommer nya matchningar hela tiden så blir det helt överväldigande och orken att skriva försvinner helt
Försöker vara super kräsen med "LikeN" men det hjälper sådär.

När jag ska träffa tjejerna måste jag läsa igenom konversationen flera gånger, för man blandar ihop allt med alla. Namnen försvinner också. Känns på något sätt väldigt opersonligt och grått ..

Vet inte riktigt vart jag vill komma, tinder var kul i början men orkar inte längre haha.

Har någon några tips för att behålla "suget"?

De yngre är nog lite försiktigare och inte så öppna när det gäller just "filmkvällar".
Jag har träffat yngre 3 tjejer, där det började med ett glas vin/öl/kaffe och slutade med filmkväll

Håller med det är sjukt svårt att ha koll på vem som är vem, hur gör du får att komma hela vägen dit? Skriver du något särskilt eller märker man direkt när man hittar någon tjej som är på på riktigt?

Citat:
Ursprungligen postat av Yonkin
Det verkar ju gå ganska bra för dig. Testade Badoo under någon vecka och av ungefär 50 tjejer jag skrev till så var det kanske bara 10 som svarade och 20 som ens läste mina meddelanden. Dock så är jag ganska kräsen av mig.

Får väl endel matchningar, men det har bara varit rätt så fula tjejer som vill dra på " filmkväll" då är även dom lite tveksamma.
Senast redigerad av town 2015-09-06 kl. 11:08.
Citera
2015-09-06, 12:50
Medlem
Det fungerar dåligt för mig. Jag har använt Tinder sen i våras och säkert klickat "Gilla" på minst flera tusen tjejer, och ändå bara hamnat uppe i totalt ca 50 matchingar. De flesta är fula. Jag bryr mig inte ens om att skriva till dem. Ibland så har vissa tjejer jag matchat med tagit bort matchningen med mig direkt efter vi matchat - varför gör dom så?

Jag har skrivit till en del jag matchat med men får aldrig mer svar än ett "hej" tillbaka. Vad gör jag för fel?
Citera
2015-09-06, 15:59
Medlem
Båda fungerade kasst för mig. Badoo har jag lämnat för ett tag sen och jag fick kontakt med en tjej på tinder som dissade mig när hon fick reda på min politiska åsikt. Jag sa inte först utan hon frågade mig först så jag var tvungen att säga att jag är SD:are och då skrev hon att jag stödjer rasister och efter det så blockade hon mig.
Citera
2015-09-06, 16:06
Medlem
funderar på att börja med tinder men vet inte om jag är snygg nog

kan någon av er som lyckas väl på tinder pma bild på er själva eller killar som ligger i rätt snygghetsinterval?
Citera
2015-09-06, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speenns
funderar på att börja med tinder men vet inte om jag är snygg nog

kan någon av er som lyckas väl på tinder pma bild på er själva eller killar som ligger i rätt snygghetsinterval?

Av e egna erfarenheter gillar många tjejer "normala" killar som inte ser allt för ful ut. Dvs du behöver inte vara något anabola mongo med 30 slak för att få några matchning är och tjejer som skriver tillbaka. Se till att ha 3-4 st bra bilder både på ansiktet samt någon bild när man ser dig i något sammanhang tex semester kort. Presentation är nog rätt viktig också men jag har klarat mig rätt bra ändå
Citera
2015-09-06, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av town
Av e egna erfarenheter gillar många tjejer "normala" killar som inte ser allt för ful ut. Dvs du behöver inte vara något anabola mongo med 30 slak för att få några matchning är och tjejer som skriver tillbaka. Se till att ha 3-4 st bra bilder både på ansiktet samt någon bild när man ser dig i något sammanhang tex semester kort. Presentation är nog rätt viktig också men jag har klarat mig rätt bra ändå
Konstigt. Jag ser rätt bra ut men får inga matchningar trots att jag klickar "gilla" på flera hundratals tjejer. Får typ en matching per 200e tjej. Jag har flera bilder och en schysst beskrivning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in