Citat:
Ursprungligen postat av
MbmA
Varför skulle Ryssland strida mot Nato? Jag påpekar endast att en konfrontation mellan Turkiet och Ryssland inte finns på kartan. Båda länder har för mycket att förlora.
Detta är visserligen från RT. Men du har rätt. Putins inställning mot IS känns oklar.
Det finns inget vet alls i det vilket jag konstaterade i mitt första inlägg i ämnet. Resten var vilka effekter det skulle få om det inträffade och eftersom det slutar med slakt så kommer det ite att inträffa.
Citat:
Ursprungligen postat av
MbmA
Ryssarna hjälper förmodligen SyAAF med teknisk assistans i stor omfattning. Finns ingen möjlighet i världen att Assad jets fortfarande skulle flyga utan hjälp utifrån när hela flyflottan är ryskt.
Absolut. Reservdelar måste levereras i mängder tillsammans med bomber och annat lämpligt att "tappa" på motståndarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
MbmA
Sedan tror jag du överdriver att SAA behöver ngt massivt stöd. Syrien har rustat i årtionden för ett krig mot IDF. Det borde finnas vapenlager som räcker lång tid framöver.
Det är inte vapen de har brist på för eget bruk, de har brist på folk. Dels pga avskjutning men också rätt kraftiga problem med dessertering från de folkgrupper som inte riktigt tycker att att Assad är världens toppenkille.
Ersätter man då Syriska enheter med Ryska så behöver man den utrustning som de ryska förbanden är utbildad på. Som exempel så använder Syrien tjeckiska skyttefordon, Ryssarna är utbildade på sin BTR-82. Så även om man kan nyttja Syrisk ammo till handeldvapen osv så behöver man fylla på med med förnödenheter som passar den moderna ryska utrustningen för att få ett fullt stridsdugligt förband.