Citat:
Ursprungligen postat av
Moltas666
Oavsett hur många kondningar du byter så låter inte kassettdäcket bättre än det gjorde när det var nytt eftersom dom bygger på en sämre teknik.
Lägg till att hjul och remmar av gummi antagligen har torkat upp och behöver bytas.
I alla fall om däcket är av mer standardmodell, de finare hade ju separata motorer för capstan och rullarna.
Nej, kassett är verkligen inget som jag saknar, det var liksom bara det som fanns och det var inte ens bra "då", som tonåring på 70/80-talet var en rullbandspelare något jag bara kunde drömma om.
Det sista (bra) däcket jag hade var ett Pioneer med Dolby S och autotuning i början 90-talet nånting, då började det likna något ljudmässigt, men ändå var det ju det där med spola, spola, spola...
Jag tyckte lyftet var enormt när man kunde börja bränna egna cdskivor och hantera ljudet i datorn.
Jag har ett fungerande kassettdäck, men det är bara ibland när nostalgidjävulen griper tag i mig efter lite spritintag som det används till inspelade Café Midnatt och Eldorado.
Och det har snart tjänat ut där med, för jag hittade många av programmen på piratbukten, i bättre ljudkvalitet dessutom