2015-09-05, 08:36
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Men nu hade ju Jimme inte något svar att ge, som kandidat om statsministerposten, om hur han tänker arbeta för att nå sitt mål?

Intergrationsfrågan som är väldigt viktig för många svenskar lämnades helt obesvarad och finns inte med i "vår politik A-Ö"- enkelt därför att Sverigedemokraterna inte har någon plan på att förbättra intergrationen. Vilket faktiskt är helt naturligt när den totala motsatsen till Sverigedemokraternas idealsamhälle är det icke-mångkulturella. Varför säger inte bara Jimmie det?

fattar inte varför endel människor har så förtvivlat svårt att begripa detta.
Men sjuklövern gör redan allt mellan himmel och jord för att förbättra integrationen, man är bäst på integrationspolitiska åtgärder i hela Europa rentav.

Ändå har vi det sämsta utfallet av dessa åtgärder räknat i skillnader mellan inrikes och utrikes födda.

Anledningen till detta är att vi har den överlägset mest extrema invandringen i Europa, sett till antal per capita, och tills vi minskar den ner till rimliga nivåer, (bara ner till Tyskland behöver vi minska vår asylinvandring 85% för att komma)
Så spelar det ingen roll vad vi gör, vi kommer att fortsätta se en ökande arbetslöshet bland utrikesfödda, ökad gängkriminalitet, ökad hopplöshet, segregation och splittring.

Jag uttrycker mig vanligtvis aldrig så här, men jag börjar tröttna. Kan ni massinvandringsförespråkare sluta vara så dumma i huvudet snart? den integrationspolitiska åtgärd SD föreslår, är att minska invandringen ner till nivåer som samhället faktiskt klarar av att absorbera. Allt annat görs redan.
Citera
2015-09-05, 08:50
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
fattar inte varför endel människor har så förtvivlat svårt att begripa detta.
Men sjuklövern gör redan allt mellan himmel och jord för att förbättra integrationen, man är bäst på integrationspolitiska åtgärder i hela Europa rentav.

Ändå har vi det sämsta utfallet av dessa åtgärder räknat i skillnader mellan inrikes och utrikes födda.

Anledningen till detta är att vi har den överlägset mest extrema invandringen i Europa, sett till antal per capita, och tills vi minskar den ner till rimliga nivåer, (bara ner till Tyskland behöver vi minska vår asylinvandring 85% för att komma)
Så spelar det ingen roll vad vi gör, vi kommer att fortsätta se en ökande arbetslöshet bland utrikesfödda, ökad gängkriminalitet, ökad hopplöshet, segregation och splittring.

Jag uttrycker mig vanligtvis aldrig så här, men jag börjar tröttna. Kan ni massinvandringsförespråkare sluta vara så dumma i huvudet snart? den integrationspolitiska åtgärd SD föreslår, är att minska invandringen ner till nivåer som samhället faktiskt klarar av att absorbera. Allt annat görs redan.

Du behöver inte kalla mig dum i huvudet för att Sverigedemokraterna skiter i intergrationen.
Citera
2015-09-05, 09:08
Medlem
kexapas avatar
Citat:
Du behöver inte kalla mig dum i huvudet för att Sverigedemokraterna skiter i intergrationen.

? Men varför diskutera något som man inte vill ha ??
Citera
2015-09-05, 10:05
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Någon som vet när nästa Sverigedemokratiska debatt kan sändas?
Citera
2015-09-05, 10:10
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Hela poängen med att ta emot flyktingar är att de skall kunna återvända till sina älskade hemländer när det hela är över.

Men av egen fri vilja.
Citera
2015-09-05, 10:16
Medlem
zorceuss avatar
Citat:

Jag misstänker att Sverigedemokraternas inställning i frågan inte är anledningen till att du blir kallad dum i huvudet, utan jag tror du skall söka svaret någon annanstans.

Men vad har de andra partierna för konkreta, nya förslag för att lösa integrationen?
Citera
2015-09-05, 10:19
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorSun
Jävla icke-argument. Det finns fortfarande hundratals miljoner som lever under än värre förhållande än de som lever i Libanons flyktingläger. Varför skall inte de då få "resa vidare" till Sverige och bli omhändertagna?

SD vill minska den totala kostnaden för flyktinghjälp, men samtidigt hjälpa fler med riktade medel. Och ja, SD vill även minska flyktingströmmarna till Europa. Det vill även övriga partier.

Vad är det för bullshit? Du borde läsa på om hur många flyktingar det totalt finns i världen. Det räcker så bra med ca 50 miljoner.
Du verka inte ha en aning om hur det är att leva i ett flyktingläger i Libanon men jag kan garantera dig att merparten av de 50 miljonerna flyktingarna har det bättre än de som är i Libanon.
Sedan har du tydligen missat debatten helt förövrigt också. Den handlar framförallt om hur flyktingarna skall fördelas mellan EU länderna så att pressen på länder som Tyskland och Sverige minskar. Det mår alla bättre av både flyktingar och de enskilda ländernas invånare.
Citera
2015-09-05, 10:29
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Vad är det för bullshit? Du borde läsa på om hur många flyktingar det totalt finns i världen. Det räcker så bra med ca 50 miljoner.
Du verka inte ha en aning om hur det är att leva i ett flyktingläger i Libanon men jag kan garantera dig att merparten av de 50 miljonerna flyktingarna har det bättre än de som är i Libanon.
Sedan har du tydligen missat debatten helt förövrigt också. Den handlar framförallt om hur flyktingarna skall fördelas mellan EU länderna så att pressen på länder som Tyskland och Sverige minskar. Det mår alla bättre av både flyktingar och de enskilda ländernas invånare.
Varför skall Europa försörja 160.000 bidragsturister? Varför just dom?
Resurserna de kräver skulle lätt hjälpa 1 miljon i sina hemländer
Citera
2015-09-05, 10:30
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Med SD'd politik skulle integration bli bättre än någonsin förr.
Citera
2015-09-05, 11:23
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Varför skall Europa försörja 160.000 bidragsturister? Varför just dom?
Resurserna de kräver skulle lätt hjälpa 1 miljon i sina hemländer

Vilka är det som du kallar bidragsturister? Flyktingar från Syrien? Förstår du själv va du skriver och SD säger säger när ni påstår att bättre sända pengar till Syrien eller i länderna i närområdet som exempelvis Libanon?
Senast redigerad av Powergirl 2015-09-05 kl. 11:27.
Citera
2015-09-05, 11:35
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Vilka är det som du kallar bidragsturister? Flyktingar från Syrien? Förstår du själv va du skriver och SD säger säger när ni påstår att bättre sända pengar till Syrien eller i länderna i närområdet som exempelvis Libanon?
Kan vi ta emot HELA syriens befolkning om det vore så att alla ville till sverige? Kan du svara ja eller nej på den frågan?
Citera
2015-09-05, 11:43
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Kan vi ta emot HELA syriens befolkning om det vore så att alla ville till sverige? Kan du svara ja eller nej på den frågan?

Idiotfråga. Vem har påstått något sådant? Självklart inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in