Flashback bygger pepparkakshus!
2015-09-04, 12:36
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
"Folket" körs inte över totalt av politikerna, det är folket som röstat fram dem gång på gång. Svensken är helt enkelt inte tillräckligt kompetent att välja sig kompetenta företrädare. Du kan inte gnälla över hur illa det politiska systemet fungerar i Sverige utan att beröra svenska väljares egen skuld i att det är så, för den skulden är rätt så rejäl.
Fast när politikerna väl blivit tillsatta kan dom göra vad dom vill utan konsekvenser. Det är en brist i systemet när man måste välja företrädare (ty blanka röster ger inte tomma stolar i riksdagen) som kan ljuga fritt. Det har inte med kompetens att göra.
Citera
2015-09-04, 13:00
Medlem
Idomeneos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmanto
Bor i Stockholm och rör mig mycket i city kvällstid och på natten. Inte stött på en enda marockansk unge. Hundratals som driver omkring och utför diverse brott och jävlas låter därför för mig överdrivet minst sagt.
Skojar du? Det sitter alltid grupper med utländska ungdomar runt plattan, eller som står utanför snabbmatsställen på nätterna.
Citera
2015-09-04, 13:08
Medlem
missionarydaughters avatar
Hela detta UG-avsnitt andades en erotisk laddning mellan interjuvobjekt och reporter.
Citera
2015-09-04, 13:21
Citat:
Ursprungligen postat av missionarydaughter
Hela detta UG-avsnitt andades en erotisk laddning mellan interjuvobjekt och reporter.

Ja, lite, faktiskt.
Och reporterskan såg yngre ut än fjortonåringarna.
Hur gammal kan hon vara då, 12?

Begriper inte hur FB kan sitta och snyfta över detta.
Förstår till viss del "Hashpundarens" inställning om samhället som sviker osv. Sådär resonerade jag också, när jag var ung och kände mig lite off och rebellisk. Men det här är fortfarande inte svenskar och Sveriges ansvar!

Folk verkar ha hamnat i någon slags psykos där vi ska hjälpa alla i HELA VÄRLDEN, oavsett varifrån de kommer och vilka problem de har. Vi är jättejättegoda och snälla och har sådana enorma hjärtan att det snart kommer att sluta i en enorm hjärtattack.

Är det ingen som tänker på allt det de här männen ställer till med, när de rånar, knarkar och brukar våld? Eller tror ni att de sitter snällt där på bänkarna och lider med sina hundögon och inte gör någon förnär?
Citera
2015-09-05, 01:13
Medlem
Idomeneos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Det finns en marockans dokumentär om denna typ av killar, gjort av en marockan från Spanien, han säger i slutet att dom lever som dom gör för att dom trivs med att leva utan regler. Det tror jag gäller dessa snubbar till stor del också. Dom lider nog, men inte på det sättet många tror.
Länk eller titel?
Citera
2015-09-05, 01:17
Medlem
Tant-Harrys avatar
I början på året så fanns det dryga 340 Marockanska, dom flesta har blivit tilldelade platser på HVB hem men avviker så fort dom får en chans, dom vägrar prata med migrationsverket, lillkillen som det var så "synd" om för att vakten höll fast honom hade setat på ett HVB hem innan med 3 personal bara på honom, han eldade, slängde saker på personalen vägrade prata med migrationsverket.
När dessa telningar kom till boendena så hade alla ryggsäckar fyllda med märkeskläder nya telefoner o.s.v Marocko är inget krigsland, fattigare än sverige ja men det är 95% av jordens befolkning, så att man låter dessa änglar flyta runt och sälja droger utan att förvara och skicka hem är under all kritik.
Citera
2015-09-05, 01:54
Medlem
Idomeneos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawnmover1
De lever på droger, svt åkte med när han levererade till finland, annars skulle han inte ha råd eller anledning att åka finland tur och retur.
Konstigt. Reportern sa att han åkte dit pga hans äventyrslust.
Citera
2015-09-05, 03:13
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idomeneo
Konstigt. Reportern sa att han åkte dit pga hans äventyrslust.

Mest troligt var väl att han transporterade från Finland? Droger som kommit via Afghanistan, Kaukasus, genom Ryssland in i Finland och till marknaden i Stockholm.

Förutsatt att det rörde sig om heroin.
Den där restaurangägaren i dokumentären påminde sjukt mycket om Delroy Lindos karaktär Rodney Little som har butiken och alla små langare som han hade i sitt stall som han matade, han hade de även att sopa gatan osv. precis som den här restaurangägaren hade marockanerna att sopa gatan utanför restaurangen. Det är nog en förtäckt drogoperation.
http://www.imdb.com/title/tt0112688/

Life imitating art? Kanske, men det där att snubben åker till Finland bara för att, jo tjena.
Låter som sagt som en drogoperation.
Citera
2015-09-05, 09:31
Medlem
gurkmajjas avatar
Vilka falanger är det som krigar i Marocko för tillfället då?

Det här rör sig om människor som sannolikt har levt samma liv i hemlandet, de har bara av olika skäl bytt marknad för sin droghandel. De har troligen flytt från rättvisan och/eller andra kriminella som hotat dem, i sina egna länder och, mer eller mindre av en händelse, hamnat i Sverige.

Detta gör SVT reportage om alltså. Nu har jag inte sett reportaget, men för er som såg det, kollade SVT upp deras bakgrund? Kollade de med deras hemländers ambassader/konsulat här i Sverige om de var efterlysta i hemlandet, om deras identitet stämde osv? Eller, intervjuades bara barnen och "bekymrade" poliser och diverse tjänstemän?
Citera
2015-09-05, 09:49
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja

Det här rör sig om människor som sannolikt har levt samma liv i hemlandet, de har bara av olika skäl bytt marknad för sin droghandel. De har troligen flytt från rättvisan och/eller andra kriminella som hotat dem, i sina egna länder och, mer eller mindre av en händelse, hamnat i Sverige.

Detta gör SVT reportage om alltså. Nu har jag inte sett reportaget, men för er som såg det, kollade SVT upp deras bakgrund? Kollade de med deras hemländers ambassader/konsulat här i Sverige om de var efterlysta i hemlandet, om deras identitet stämde osv? Eller, intervjuades bara barnen och "bekymrade" poliser och diverse tjänstemän?

Svaren på dina frågor gavs i programmmet. Titta på SVT Play ...
Citera
2015-09-05, 09:51
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Svaren på dina frågor gavs i programmmet. Titta på SVT Play ...
Nej jag tänker inte titta på reportaget, det var liksom därför jag ställde frågorna här.
Citera
2015-09-05, 10:00
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja

Huvuddelen av reportaget var att olika marockanska ungdomar intervjuades och det de sade togs för sant. Ingen bakgrundskoll gjordes. En anonym polis intervjuades och sa att de inte kunde hantera situationen men om inget gjordes så "kommer de att vara kriminella om 10-15 år". (De intervjuade såg alla ut att vara mellan 16 och 25 och var enligt egen uppgift redan kriminella.)

En person från socialen intervjuades. Ett gatu"barn" sökte hjälp på socialjouren men blev förbannad när personalen där ställde frågor och drog därifrån.

En person från Migrationsverket intervjuades och sa att Marocko vägrar ta tillbaka gatu"barnen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in