Citat:
ja vad är problemet? Jag läste att Palme fick ett telefonsamtal vid lunchtid som gjorde han upprörd.Tänk om det handlade om någt om den där Harward affären?Att någon försökte konspirera och ljuga om den. Dokument som Palme inte ville ha registrerat i det offentliga riksdagsarkivet. Jag kan inte förstå att det skulle vara omöjligt. Och jag tror också att det finns en möjlighet att Lisbet Palme inte skulle säga något om det. För henne kanske det räckte att det var Krister Pettersson som sköt och hon tror kanske att han var lejd. Och vad spåret leder vidare kanske skulle skada samhället och Socialdemokraterna på något vis.Därför säger hon inget om det. Det är givetvis spekulativt, men man kan inte avfärda det så lättvindigt att mördarna inte på något vis lurat Palme, så att de visste att han skulle passera Tunnelgatan.
Utredning under de 30 år! Det enda polisen har lyckats med är att hitta två kulor i anslutning till mordplatsen. De vet att de bytte sida på Sveavägen, för att Lisbet Palme ville titta i ett skyltfönster mitt i natten, och att han sköts av en man som sprang i från platsen in på Tunnelgatan. Kulorna vet man inte ens om det är de rätta och kulorna var det inte ens polisen som hittade.
Utredning under de 30 år! Det enda polisen har lyckats med är att hitta två kulor i anslutning till mordplatsen. De vet att de bytte sida på Sveavägen, för att Lisbet Palme ville titta i ett skyltfönster mitt i natten, och att han sköts av en man som sprang i från platsen in på Tunnelgatan. Kulorna vet man inte ens om det är de rätta och kulorna var det inte ens polisen som hittade.
Vad jag menar är ju att utredningen rimligtvis hade stött på uppgifter om någonting sådant eftersom det kräver en inledande överenskommelse, ett sammanträffande, ett utbyte, en kontakt. Förr eller senare. Det skulle kunna påvisas via många former. T ex ljudinspelningar från telefonavlyssning och buggning, alla typer av brev, förhör inom utredningen och från annat håll, registrerad och beslagtagen postdokumentation, bevakningsuppgifter, säkerhetsundersökningar, material från riksdag och regering osv.
Håller med dig i det sista.