2015-09-04, 19:18
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ursäkta, jag missuppfattade vad som diskuterades. Jag var mer intresserad av hur man vet att rätt person dömts inte om rättegången gått rätt till. Thomas Quick och JO var väl ingen höjdare direkt.

Du menar väl Thomas Quick och JK?

Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
(...)
Hur gör polisen med hanteringen av rykten som
bessanass , går det att lägga ihop ett och ett (...)

Vad är det för rykten som har "bessanass"?
2015-09-04, 19:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Du menar väl Thomas Quick och JK?

Vad är det för rykten som har "bessanass"?

Besannats skulle det stå...djäv...Siri
Det har jag skrivit om innan, eftersom det är tydligt
att det finns annhöriga till Godds Patron vill
jag inte göra fler ringar på vattnet, oklokt!
Du har nog ett så stort ollon framför ögonen som
gör det svårt för dig att läsa, prova med en hink
med is.
Rykten är en sak om det pladdras om över grönsaks disken
en annan om det är bevittnat av trovärdiga källor.
Polismyndigheten är en sådan källa.
Dom var 30 och är nu åtta, det betyder att 22 av dessa
har kunskap och är även människor.
Yppandeförbud låter vattentätt som en svensk Ubåt
men naturligtvis läcker den på ytan.
2015-09-04, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Kan du ens föreställa dig vad familjen H har gått/går igenom?
Det är en förälders absolut värsta mardröm. Hur fan har man mage att då i detta anklaga pappa som anstiftare eller rent av som GM?

Visa lite lite hänsyn för fan!

OBS! Det är inte riktat till dej personligen utan till de som sitter här och hittar på rena lögner och fabricerad skit.

Snälla du. Jag anklagar inte någon. Jga har inte velat att nämna ens pappan, så ont det gör. Mer en månad sen jag skrivit om detta utan att säga vem jag syftar på. Jag visste att en del här kommer att reagera starkt. Det är helt meningslöst att göra mordutredningar om man inte ta med nära anhöriga i beräkningen allra först. Bara för att kunna eventuellt utesluta de från utredingen och gå vidare. Jag är kanska säker på att poliser har gjort detta, men vi får ingenting veta pga yppandeförbudet.

Dessutom jag har också forlorat ett 7-årig barn, så jag vet hur det känns.
2015-09-04, 19:44
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det finns ingenting i det du anför som skulle omöjliggöra MGM som GM eller ge honom alibi för ”tidpunkten”. Detta alldeles oavsett hur många pizzor han köpt. Du blandar en mängd inadekvat och även obekräftad information samt drar sedan slutsatser från den som saknar grund.
Du måste faktiskt argumentera och motivera Varför du tycker det.
För det gjorde jag. Jag drev min tes med stöd från fakta. Du bara refererar till vad du Tror.

Svara på följande:
Varför rörde sig Lisas mobil söderut mellan 1823 - 1830?
Varför hittades Lisas mobilskal i dungen söder om cafeet 500 m bort?
Varför stod då mopeden på cafeet med nyckeln i?

- vem körde tillbaka mopeden alltså?
- hur skulle balten hinna köra tillbaka moped samt gömma kropp, utan att lämna spår?

Det fanns inget blod på café
Det fanns inget blod på mobilskalsplatsen
Men Lisa mördades enligt obducent ungefär då hon försvann.

- Balterna var o handlade, blev filmade av övervakningskamera, 1930
- Lisa mördades INTE på cafeet eller mobilplatsen

- Så hur kunde balterna rent praktiskt ha hunnit mörda henne?

Pappan frågade ut balterna ca 21-22 om de hade sett Lisa.
Han är tränad och van att identifiera lögnare, nervositet - men han reagerade inte på balternas beteende.

- om man nyss mördat o gömt en ung flicka och pappan kommer och frågar - är man inte jätterädd då, jättenervös, panikslagen?
2015-09-04, 19:52
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Gårdagens NLT om LH.

http://www.bilddump.se/bilder/20150903161118-213.66.26.143.JPG
http://www.bilddump.se/bilder/20150903161330-213.66.26.143.JPG
Artiklarna pratar om hur tätt utredningen håller, att inga poliser eller inblandade skvallrat för media etc.

Det ÄR som de säger ytterst ovanligt.
Och det ger även upphov till frågetecken.
För även i alla andra fall finns ett exakt lika stort behov av att hålla tätt.
Så varför just här?

Detta är centralt för hela utredningen menar jag.
Och det kan kopplas till varför de så envist håller fast vid den häktade balten trots att inga egentliga bevis finns.

Detta brott har alltså en stark Emotionell knytning till de inblandade.
De tar detta väldigt Personligt.
De tolkar Lisa Holm som något Symboliskt. Kanske som något "rent", det sista "rena" i ett fientligt samhälle som kommer närmare och närmare dem själva där ute på landet.
Och den häktade balten är Utlänning. Det är lika Symboliskt för poliserna det också.
De tolkar detta alltså som "ett mörkt hot som kommer Utifrån den onda världen och har tagit sig in i deras lilla paradis här i världen."

Det är Därför de är så extremt envisa i sin blinda övertygelse att balten är skyldig.

Det är Personligt för poliserna. De ser sin gen dotter i Lisa Holm, de ser medias krigsrubriker om "invandrarvåld" i den häktade balten.

De kommer aldrig att släppa honom lös.
Han kommer att åtalas, dömas.
Men i Hovrätten kommer han gå fri.

Och resultatet blir att en mördare går fri, och en oskyldigt häktad, oskyldigt dömd, får ett mångmiljonstort skadestånd.
2015-09-04, 19:59
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Vad skulle kunna driva pappa Holm till en sådan handling bortsett från PTS?
Egentligen inget, förutom just PTS.
Just att han gick bananas efter endast 30 minuters sen ankomst visar ju så extremt instabilt psyke han hade.
Han var alltså inne i Stridsvakthållning.
Så fort hon 1 . inte svarade i telefon och 2. kom några minuter försent, så gick han omedelbart in i "Combat Mode."
Det är så PTS fungerar.

Han var kvar i detta "Combat Mode" när han körde i ilfart efter henne. Och när han kom ifatt henne - ungeför 500 meter från cafeet, så kanske hon blev arg, irriterad på honom för att han överhuvudtaget ens kom. Hon skällde ut honom.
Men eftersom han var i "Combat Mode" så reagerade han så som han är tränad, och slog ihjäl henne.

Om detta är sant så kanske han såg något där i dungen som han inte borde ha sett.
Dvs kanske Lisa var med en kille där. Kanske hon såg pappans bil komma körande och sa till killen att åka därifrån.

Men isf så finns det en kille därute som inte vågar berätta detta för polisen.
För han förstår självklart vad de komemr att tro. Om nån kommer och erkänner att han var med henne de sista minuterna av hennes liv, kanske tillomed hade sex, då vet han hur misstänksamt det är.
Han vågar inte säga något. Så Kanske det hade kunnat vara
2015-09-04, 20:04
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Så Kanske det hade kunnat vara
Och hur hamnade MGM:s blod på Lisa tillhörigheter? Samt ett annat typ av DNA. Du får nog klura vidare.
2015-09-04, 20:18
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Punkt 4 visar ingalunda att Lisa kör eller åker mopeden dit.
Däremot visar det att mobilen förflyttar sej. Då förmodligen liggande tillsammans med BO i någons bil.
Dock kan det väl inte uteslutas att LH jagats och sprungit dit ?
Nej. 1823 smsade Lisa sin pappa. 1830 stängdes telefonen av.
Mellan 1823 och 1830 rörde sig mobilen söderut.
Skalet hittades söderut, 500 m från cafeet.

Det du kräver är att balterna skulle ha kastat in Lisa i sin bils bagage så fort hon smsat klart?
Och sen kört 500 meter söderut för att sen öppna bagaget och ta hennes telefon, krossa den och slänga en del av skalet där.
Sen köra runt knuten för att 50 m därifrån kasta resten av skalet.

sen köra till Martorp och mörda/våldta och gömma Lisa.
Sen köra till ICA i Källtorp för att handla pizzor och sen tillbaka för att äta.

Det var så du menade?
2015-09-04, 20:22
Medlem
Flamsans avatar
Ni som påstår att det är så ovanligt att det inte läcker från polisen.
Det var likadant i det aktuella trippelmordfallet.
Inga läckor där heller.

Inse att polisen är trött på att lösa detaljer om sina utredningar i pressen och här som i förlängningen kan förstöra utredning.

Det kommer nog bli så här i fortsättningen.
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Och hur hamnade MGM:s blod på Lisa tillhörigheter? Samt ett annat typ av DNA. Du får nog klura vidare.
Du vet inte något om det.
Det är endast Ord som är Obekräftade.
Advokaten får inte information om det ens för att kunna kritisera.

Balten lämnade in Lisas handske - självklart finns då hans dna på den.

Åklagaren ägnar sig bara åt försök att påverka domstolen.
Fult spel med andra ord, eftersom han vet att han inte har riktiga bevis så hoppas han att han ska få nämndemännen att döma honom på sin tro
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
...
2. pappan ljög om tidpunkter. sa han ringde efter kompisar och att de letade före polisen kommit. men pappan kom fram till cafeet ca 21. kl 22 registrerade polisen hans larm. det tar just ca en timme för pappan att ringa efter kompisar som måste ta sig dit - och dessutom hinna leta. Nej, det hinner de inte på denna tid. Pappan ljög här alltså bevisligen - varför?
(...)

Ok att man får tåla ditt evärdeliga pladder, det är lätt att scrolla förbi. Men du ska fanimej inte beslå pappa H med lögn på så lösa grunder!

Det tar inte en timme att ringa någon!
Direkt när han kom fram, vilket snarare skedde ca 20.30 f ö, såg han att allt var på tok. Om han snabbt larmade sina kollegor var de där ca 21 och hade då en timme på sig. Dessutom kanske några kom i helikopter, så det kan ha gått ännu snabbare än så. De hann utan tvivel leta en god stund innan polis larmades.

Heder åt en sådan pappa, som gjorde precis allt rätt. Ta inte den ifrån honom.
Medlem
Citat:
Nej. 1823 smsade Lisa sin pappa. 1830 stängdes telefonen av.
Mellan 1823 och 1830 rörde sig mobilen söderut.
Skalet hittades söderut, 500 m från cafeet.

Det du kräver är att balterna skulle ha kastat in Lisa i sin bils bagage så fort hon smsat klart?
Och sen kört 500 meter söderut för att sen öppna bagaget och ta hennes telefon, krossa den och slänga en del av skalet där.
Sen köra runt knuten för att 50 m därifrån kasta resten av skalet.

sen köra till Martorp och mörda/våldta och gömma Lisa.
Sen köra till ICA i Källtorp för att handla pizzor och sen tillbaka för att äta.

Det var så du menade?

Det låter som en väldig trolig beskrivning på förfarandet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in