2015-09-04, 16:12
Bannlyst
[quote=gaylordfucker|54585341]Det är bara skitsnack som du har hört som har blivit större och större.

Dom enda som vet något om vad Herr H håller på med är dom närmaste i ledet, och dom skvallrar inte

Lägg ner teorin om familjen H [/QUOT

Håller med, mot bakgrund av vad som kommit ut ifrån fu så hör en sån teori hemma i en annan tråd som handlar om konspirationsteorier kring Lisa Holm
2015-09-04, 16:25
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaylordfucker
Det är bara skitsnack som du har hört som har blivit större och större.

Dom enda som vet något om vad Herr H håller på med är dom närmaste i ledet, och dom skvallrar inte

Lägg ner teorin om familjen H

Det är ju det jag menar. Jag har ingen teori om familjen H. Tycker det är för jävligt att folk kan sitta här anonymt och säga att det finns stora indicier på att pappa H är inblandad i mordet.

LÅT FAMILJEN H VARA IFRED.
2015-09-04, 16:48
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Få JO anmälningar, ytterst få domvillor eller andra rättegångsfel m.m., visst finns ett mörkertal som i allt annat men med tanke på främst hur noggrann JO är tror jag inte det är särskilt stort.

Ursäkta, jag missuppfattade vad som diskuterades. Jag var mer intresserad av hur man vet att rätt person dömts inte om rättegången gått rätt till. Thomas Quick och JO var väl ingen höjdare direkt.
2015-09-04, 16:55
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ursäkta, jag missuppfattade vad som diskuterades. Jag var mer intresserad av hur man vet att rätt person dömts inte om rättegången gått rätt till. Thomas Quick och JO var väl ingen höjdare direkt.
Om du med VET menar säker skulle jag påstå att du antingen ska vara gärningsman, offer eller vittne - för att till 100 % veta att rätt person dömts.

Av förståeliga orsaker arbetar inte så värst många av de kategorierna i domstol, varför det för de flesta är att förlita sig till vad som går att (be)visa inom ramen för rimligt tvivel. Nu kan säkert notarien ge ett bättre svar, men på ett ungefär tror jag det förhåller sig just så.
2015-09-04, 16:58
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Det finns givetvis ett mörkertal där med men i och med att det får tas för visst att en felaktig dömd person överklagar och då det i regel inte behövs prövningstillstånd i hovrätten såvitt avser brottmål kommer varje person som i så fall dömts felaktigt få saken prövad i hovrätten. Ser man utifrån det perspektivet talar väldigt mycket för att det är ytterst sällan fel person döms, även om det tyvärr händer.

Jag kan inte på rak arm avgöra hur många tingsrättsdomar som ändras och visst händer det, konstigt vore annars om det som sagt kan röra sig om 30 000 domar per år, men då har vi hovrätten som sagt.
Senast redigerad av Tingsnotarien 2015-09-04 kl. 17:01.
2015-09-04, 17:30
Avslutad
Ja! rädslan ligger till grund för mycket orättfärdigt
i världen.
Så visst skulle vi träffas i en park, skulle
väldigt lite av det som skrivits här blivit sagt.
Den största rädslan människan besitter
är den rädsla hon är minst medveten om.
Rädslan att göra bort sig inför gruppen/familjen/stammen.
Den rädslan färgar allt, alla handlingar utgår från det
mer eller mindre.
Och nu till baka till Högsättet i Blomberg.
Finns det bekräftat vilken dag styvsonen lämnade
Blomberg efter försvinnandet och nu tydligen det direkta mordet
som inträffade på Söndagen?
Var är frun till A.J?
Blev hon utfrågad?
Vilket förhållande har Lisas Mamma till Blomberg
och familjen J*nsson?
Hur gör polisen med hanteringen av rykten som
bessanass , går det att lägga ihop ett och ett eller
blir någon av de återstående åtta poliserna satta
på bakläxa och därmed på Pottan av Johansson?
Nu när man slagit ihop alla poliscentraler till en huvudcentral
enhet, kan dom inte byta ut lätt?
2015-09-04, 17:36
Medlem
Citat:
Det finns givetvis ett mörkertal där med men i och med att det får tas för visst att en felaktig dömd person överklagar och då det i regel inte behövs prövningstillstånd i hovrätten såvitt avser brottmål kommer varje person som i så fall dömts felaktigt få saken prövad i hovrätten. Ser man utifrån det perspektivet talar väldigt mycket för att det är ytterst sällan fel person döms, även om det tyvärr händer.

Jag kan inte på rak arm avgöra hur många tingsrättsdomar som ändras och visst händer det, konstigt vore annars om det som sagt kan röra sig om 30 000 domar per år, men då har vi hovrätten som sagt.

Om du böjer armen då? Någon susning? Vore intressant att veta på ett ungefär hur många tingsrättsdomar som ändras..
2015-09-04, 17:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Om du böjer armen då? Någon susning? Vore intressant att veta på ett ungefär hur många tingsrättsdomar som ändras..
Det här gäller en annan tingsrätt, och det framgår inte hur ofta domarna har ändrats i skuldfrågan, men man får i alla fall ett hum om vad det handlar om.

TV4 Nyheterna: Varannan dom ändras av hovrätten

Det är förbluffande ofta en tingsrätt och en hovrätt är oense.
2015-09-04, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det här gäller en annan tingsrätt, och det framgår inte hur ofta domarna har ändrats i skuldfrågan, men man får i alla fall ett hum om vad det handlar om.

TV4 Nyheterna: Varannan dom ändras av hovrätten

Det är förbluffande ofta en tingsrätt och en hovrätt är oense.

Ofta tillkommer det väl bevis/vittnen mm som ändrar utgången, varför man överklagar
2015-09-04, 18:10
Medlem
Angående yppandeförbud. Har brodern som sitter häktad som MGM fått kännedom om att hans fru och bror blivit frisläppta? Om så är fallet får han då veta orsaken av advokat eller polisen varför de är frisläppta.
Mamman sa i någon intervju att hon skrivit o skickat flertal brev men inget svar från sin son.
Har läst i tråden eller media att åklagare eller polis sagt att MGM får läsa brev efter kontroll av polisen.
Det troliga är att MGM inte svarar på breven för han kan inte ljuga till sina föräldrar och än kan han inte säga dessa ord om att mördat någon. Försöker han rädda föräldrarnas liv genom att inte erkänna sitt brott?

T Alldén som mördade C Stenvall erkände först då polisen berättade att de hade förhört hans son och hotade att gripa honom också, eftersom sonen saknade alibi.

http://www.expressen.se/nyheter/mordaren-domd--men-mysteriet-annu-olost/
2015-09-04, 18:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Angående yppandeförbud. Har brodern som sitter häktad som MGM fått kännedom om att hans fru och bror blivit frisläppta? Om så är fallet får han då veta orsaken av advokat eller polisen varför de är frisläppta.
Mamman sa i någon intervju att hon skrivit o skickat flertal brev men inget svar från sin son.
Har läst i tråden eller media att åklagare eller polis sagt att MGM får läsa brev efter kontroll av polisen.
Det troliga är att MGM inte svarar på breven för han kan inte ljuga till sina föräldrar och än kan han inte säga dessa ord om att mördat någon. Försöker han rädda föräldrarnas liv genom att inte erkänna sitt brott?

T Alldén som mördade C Stenvall erkände först då polisen berättade att de hade förhört hans son och hotade att gripa honom också, eftersom sonen saknade alibi.

http://www.expressen.se/nyheter/mordaren-domd--men-mysteriet-annu-olost/
http://www.expressen.se/gt/35-aringen-brevvaxlar-med-frun--fran-haktet/
Citat:
Ändå kan 35-åringen, närmast helt fritt, brevväxla med sin hustru och familj från häktet i Mariestad, där han hålls inlåst. De kommunicerar på litauiska, enligt vice chefsåklagare Lars-Göran Wennerholm.
– Efter en tid så blev det möjligt, inte i början, men allt går via tolk. Sedan bestämmer åklagaren om innehållet är av sådan art att det kan skickas vidare, säger 35-åringens advokat Inger Rönnbäck.
2015-09-04, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Du har inga förutfattade meningar om farbror blå och hur det hanteras med mordfall eller?

Citat:

Vet du vad. . .

Du kan din rättsliga sak, absolut! Men vet du vad du inte kan. Rättspsykiatri eller Rättsmedicin, inte undra på att dessa, rättspsykiatn eller rättsmedicin ifrågasätter rättsinstansernas tolkande i sina domskäl.

Vad som blir löjligt, ja vad blir löjligt?? Du är så vek. . . .

och samarbetsvillig så det blir löjligt
Senast redigerad av LKVN 2015-09-04 kl. 19:14.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in