2015-09-04, 12:12
Medlem
Om jag ger f-n i att titta i loggboken så funkar w10 ganska bra både på laptop och stationär. får lita till att loggboken visar fel av "ofarlig" art. Inga kritiska fel rapporteras i alla fall. Det mesta av felen tror jag har att göra med ägarkonton och deras rättigheter. I övrigt tuffar 10:an på utan några obehagliga överraskningar. Problemet med min router och tappat internet i 10:an verkar ha självläkt.
Citera
2015-09-04, 14:23
Medlem
scarlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Augmented
Jag uppgraderade från Windows 8.1 till 10 häromdagen, och har sedan dess stött på ett stort problem.
Jag använder två skärmar, och ända sedan uppgraderingen har skärmarna börjat få "flickering" som kommer på båda skärmar, som främst uppstår när båda skärmar visar programvara. Det flickrar som mest just när jag spelar på en skärm och har något annat uppe på den andra skärmen. Om den andra skärmen t.e.x endast visar skrivbordet uppstår knappt någon flickering alls. Hoppas att jag lyckats beskriva problemet så ni kan förstå.

Den ena skärmen har en upplösning på 2560x1440 och den andra 1920x1080 och båda har en bilduppdateringsfrekvens på 60Hz om det är av någon relevans.

Förslag på lösningar uppskattas enormt!

Uppdaterat dina drivrutiner till grafikkortet?
Citera
2015-09-04, 14:54
Medlem
Jag har ett skumt problem

Testar att köra W10 på jobbdatorn som är en bärbar med dockningsstation för mobilitet.

Men varenda jävla gång som jag byter nätverksanslutning från kabel till trådlöst eller åt andra hållet (LAN - WLAN switching aktiverat i BIOS) så öppnas MSN i en ny flik i Chrome eller IE beroende på vilken som är standard.

Det kan ju bli att man dockar i och ur datorn ett x antal gånger på en arbetsdag så det är lagom roande att MSNs hemsida öppnas med automatik. Men jag hittar ingen inställning för det.

Någon som vet hur man blir av med det?
Citera
2015-09-04, 15:51
Moderator
Amirons avatar
Får felmeddelandet bootmgr is missing press ctrl+alt+del bla, bla när jag försöker installera w10 på en tom hdd.

plockade hem min kopia härifrån: (som PeterNoster tipsade om i ett tidigare inlägg i tråden)
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/techbench

att bränna .iso till dvd gick utan problem och md5 stämmer.
Så hur går jag vidare därifrån? hddn är som sagt var tom, och skivan bootar inte utan ger mig bootmgr is missing meddelandet.

Edit: snavfel
Senast redigerad av Amiron 2015-09-04 kl. 15:58.
Citera
2015-09-04, 16:00
Medlem
von_Ss avatar
Installerade Windows 10 nu och skrivbordet blev för stort för skärmen. Alltså de yttersta delarna av skrivbordet syns inte. Upplösningen är den rekommenderade, 1920x1080 och försöker jag ändra den bryter helvetet lös må ni tro. Allt slutar då fungera. Tips till en okunnig?
Citera
2015-09-04, 16:04
Medlem
Augmenteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarlot
Uppdaterat dina drivrutiner till grafikkortet?
Jag kör för nuvarande GeForce v. 353.54, när jag försöker uppdatera till den senaste versionen 355.82 får jag följade felmeddelande;

"Installationen kan inte fortsätta

Denna NVIDIA-grafikdrivrutin är inte kompatibel med denna version av Windows.
Denna grafikdrivrutin kunde inte hitta kompatibel grafikmaskinvara."
Citera
2015-09-04, 19:50
Moderator
Amirons avatar
uppdatering :

W10 skivan vägrar fungera på just den datorn, men på min arbetsdator fungerar den fin, fint.
Min XP skiva och linux skivorna jag testa på datorn där jag tänkt installera w10, fungerar utan problem, så varför i helvete vägrar just w10? (har bränt 2 kopior, och ingen fungerar på den burken)
Citera
2015-09-05, 14:32
Medlem
En fråga. Hur vet man att licensen är en OEM license?
Citera
2015-09-05, 16:43
Medlem
har man köpt datorn med windows förinstallerat så är det en oem

högerklicka på den här datorn och välj egenskaper så ser du om det är en oem installation

Med vänlig hälsning
t
Citera
2015-09-05, 17:28
Medlem
Hej! undrar om någon sitter på en länk till en windows 10 activator?
Citera
2015-09-05, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickelarsson
Hej! undrar om någon sitter på en länk till en windows 10 activator?
Bättre att installera en piratkopierad Win 7, köra Daz loader och sedan uppgradera till en genuin Win 10.
Citera
2015-09-05, 17:36
Medlem
Har en äkta w7 installation på en hårddisk som ligger, orkar dock inte sätta i disken i datorn och formatera den så jag kan använda nyckeln. Ingen som har activator?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in