2015-09-02, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
Fast väldigt många notise-skribenterna.yp från TT mfl. Däremot, ett stort reportage på flera sidor från den lokala xx med spännande bilder/filmsnuttar. Då behövs både en skicklig skribent samt bildmänniska.

Det skulle vara att föredra men din ide lönar sig i regel inte varför vi får hålla till godo med lågkvalitativ journalistik.

Media har ätit upp sig själva genom att jaga läsare med halvlögner och smaskiga rubriker. Det finns ingen trovärdighet kvar.

Som om inte det vore nog lever journalisterna kvar i tanken på att de förmedlar sanningen. Därmed behöver de inte visa fakta som styrker deras teorier. Om de mot förmodan skulle ange fakta saknas vanligtvis källa.

Jag har läst mängder artiklar i gammelmedia på senare år och dessa håller i ärlighetens namn markant sämre kvalitet än de främsta Flashback-skribenterna.
Citera
2015-09-03, 08:40
Medlem
Tycker det börjar bli mer och mer desperat från gammelmedias sida. Alla dessa attacker mot alternativ media som man försöker smutskasta med alla medel och nu senast uthängningen av Julia Ceasar. Paniken börjar bre ut sig.
Citera
2015-09-03, 08:51
Medlem
Mack-Bolans avatar
För en tid sedan sa jag upp min lokala morgontidning, igår blev jag uppringd.

"Hej, vi ser att du varit kund hos oss tidigare, vi har ett bra erbjudande,,,"

-Nej, jag är inte intresserad

"Ok, varför är du inte det?"

-För mycket Vänsterpropaganda!

"Det tycker d,,"

-KLICK

Jag har inte läst AB eller EX-pressen på väldigt länge, varken pappersupplaga eller nät.
Aldrig läst DN, jag kan ibland läsa någon intressant artikel i SvD på nätet.
Har aldrig betalat TV-licens.

För att balansera upp FB, Avpixlat Fria Tider m.fl. följer jag intressanta skribenter som tex Thomas Gür, Ivar Arpi osv. När jag skall få mig ett gott skratt läser jag Arnstad eller Virtanens tweets.
Citera
2015-09-03, 08:57
Medlem
Gunnilas-bulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Tycker det börjar bli mer och mer desperat från gammelmedias sida. Alla dessa attacker mot alternativ media som man försöker smutskasta med alla medel och nu senast uthängningen av Julia Ceasar. Paniken börjar bre ut sig.

Håller helt med dig. Om det vore så att alternativ media inte var ett hot hade MSM aldrig orkat bry sig om eller förhållit sig till alternativ media.
Citera
2015-09-03, 21:15
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Stor upprördhet på redaktionerna när Norrbottens Medias VD Erik Ranängen påpekar elefanten i rummet: att läsarna inte kommer märka att NSD och Norrbottens-Kuriren precis sparkade 13 redaktionsmedlemmar.

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Ranängen
Jag tror inte att läsarna kommer att se någon skillnad. Våra medarbetare är duktiga, de är lojala mot sin produkt. Alla brinner för att tidningen ska ut, nätet ska uppdateras och de gör sitt bästa i ur och skur.

"En källa på Norrbottenstidningarna kan bekräfta för Journalisten att inslaget i gårdagens SVT Norrbotten rört upp starka reaktioner vid båda redaktionerna. Ett 30-tal journalister krävde i morse att VD Erik Ranängen skulle komma med en förklaring till uttalandet.

Under mötet fick Ranängen förklara sig för personalen."

http://journalisten.se/nyheter/krismote-pa-nsd-och-kuriren-efter-vdns-uttalande
Citera
2015-09-03, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Stor upprördhet på redaktionerna när Norrbottens Medias VD Erik Ranängen påpekar elefanten i rummet: att läsarna inte kommer märka att NSD och Norrbottens-Kuriren precis sparkade 13 redaktionsmedlemmar.

"En källa på Norrbottenstidningarna kan bekräfta för Journalisten att inslaget i gårdagens SVT Norrbotten rört upp starka reaktioner vid båda redaktionerna. Ett 30-tal journalister krävde i morse att VD Erik Ranängen skulle komma med en förklaring till uttalandet.

Under mötet fick Ranängen förklara sig för personalen."

http://journalisten.se/nyheter/krismote-pa-nsd-och-kuriren-efter-vdns-uttalande

Hahaha! Ungefär som att säga: "Kom hit, mannen, så ska du få se hur mycket mer vi kan piska dig till!"
Citera
2015-09-04, 05:31
Medlem
Vossevangens avatar
Apple tilbyr annonseblokkering på IPad og IPhone.
Skjer når Apple slipper oppgradering av nettleseren Safari i september.
Vil få store konsekvenser for mediehusene:

http://www.klassekampen.no/article/20150904/ARTICLE/150909908
Senast redigerad av Vossevangen 2015-09-04 kl. 05:34.
Citera
2015-09-04, 07:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen

Ja det där minns jag från när det för-annonserades av Apple, jag tror vi hade uppe det här i tråden.
Jag vågade då knappt tro på att det verkligen skulle bli av,men det är ju helt fantastiskt dåliga nyheter för tidningarna.
Citera
2015-09-04, 08:38
Medlem
UT64s avatar
Citat:

Citat:
– Dette sender sjokkbølger inn i alle mediehus,

Härligt. Hoppas svinen drunknar i "sjokkbolgerne"!
Citera
2015-09-04, 08:57
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:

Även om man alltid har anledning att vara skeptisk mot Apple och vad de egentligen har för avsikter med detta i förlängningen, så är det givetvis positivt om det drabbar svenska mediehus. Fiendens fiende är min vän. Glädjande.
Citera
2015-09-04, 09:15
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Flashback drivs också med annonsering. Personligen är jag orolig för ett framtida internet utan trafikneutralitet och annonsering. Fortsättningen på den här tråden kan bli nymedias död.
Citera
2015-09-04, 09:36
Medlem
tryffs avatar
Jag var i götet ett par dagar (senast var i december). Kunde konstatera att GP numer är tunnare än Metro. Då har ändå GP avsevärt fler annonser. Sedan fanns det ytterligare en lika tunn bilaga av samma tjocklek som heter "Kultur och sport". Kulturdelen bestog av ledare och amatörer som skickar insändare. Det går fort nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in