2015-09-03, 21:42
Medlem
Kakuzus avatar
Fick gåshud när jag såg kvällens PM om xperia, detta är STORT. FPC har precis integrerats i en smartphone som håller sig i det absoluta toppskiktet i världen.

Såg att några tidigare idag ville ha lite råd. Om ni någonsin funderat på att äga FPC så skulle jag vilja ge en STARK köprek nu på 212kr. Håll då på aktien i ett år minst!

FA ser som sagt mycket stark ut framöver i FPC.
2015-09-03, 21:45
Medlem
Fan vad irriterande att man har slut på pengar att kasta in i fingerprint :PPP
2015-09-03, 21:48
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakuzu
Fick gåshud när jag såg kvällens PM om xperia, detta är STORT. FPC har precis integrerats i en smartphone som håller sig i det absoluta toppskiktet i världen.

Såg att några tidigare idag ville ha lite råd. Om ni någonsin funderat på att äga FPC så skulle jag vilja ge en STARK köprek nu på 212kr. Håll då på aktien i ett år minst!

FA ser som sagt mycket stark ut framöver i FPC.
vill inte göra dig besviken men Sony ligger på plats 9typ medan huawei ligger på 3-4 i världen.

Sony är bara ett känt märke för svenssons likt saab.

Men visst är det ändå grymt bra att få en kund som omsätter ca 1-1,5mdr åt fpc per år på endast Xperia modellerna.
2015-09-03, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Jag ger dig en puss om vi redan imorgon når 200 nivån så den blir touchad

Antagligen byter jag till en hel del bullar om nivån håller.

Heter den Bullen Bull FING X3 N

Finns ju en fprint X3 C också

Vem ska man köpa om man nu ska köpa?

När det gäller Bullar köper och säljer man den precis som en aktie eller gäller några speciella regler?
Senast redigerad av micks 2015-09-03 kl. 22:49.
2015-09-03, 21:52
Medlem
Hur mycket tar Fingerprint ungefär betalt per sensor? Finns det några bekräftade uppgifter ang det?
2015-09-03, 21:55
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Hur mycket tar Fingerprint ungefär betalt per sensor? Finns det några bekräftade uppgifter ang det?
räkna snitt runt 3-3,5$
2015-09-03, 22:01
Medlem
Citat:
räkna snitt runt 3-3,5$

Tack, då blev jag lugn igen
2015-09-03, 22:15
Medlem
Kakuzus avatar
Citat:
vill inte göra dig besviken men Sony ligger på plats 9typ medan huawei ligger på 3-4 i världen.

Sony är bara ett känt märke för svenssons likt saab.

Men visst är det ändå grymt bra att få en kund som omsätter ca 1-1,5mdr åt fpc per år på endast Xperia modellerna.

Det har du rätt i. http://www.idc.com/prodserv/smartphone-market-share.jsp

Syftade mer på Xperia, som är en "mainstream-smartphone" sedan flera år tillbaka.

Rätta mig gärna om jag har fel men av dem källorna jag har kikat så har Sony xperia-modellerna historiskt sett slagit Huaweis honor-modeller i antal sålda smartphones per år (om vi kikar 2013-2015).
2015-09-03, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Yada yada. Står man utanför kan man alltid leka domedagsprofet.

Sluta tramsa. Ja jag står utanför. Beredd att gå in, ja. Risk att tappa en liten slant, ja.

Men jag gör min egen bedömning, borde gått ur tidigare innan jag fattade vad som höll på att hända, hoppade av vid 230.

SONY, skitbra. Ganska väntat dock, och faktiskt inte det bästa Fing har...

Men som jag skrev förut, just nu så följer inte kursen någon logik, så PM och liknande har föga betydelse. Tror det blir en liten uppgång imorgon FM, sen neråt.
2015-09-03, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Sluta tramsa. Ja jag står utanför. Beredd att gå in, ja. Risk att tappa en liten slant, ja.

Men jag gör min egen bedömning, borde gått ur tidigare innan jag fattade vad som höll på att hända, hoppade av vid 230.

SONY, skitbra. Ganska väntat dock, och faktiskt inte det bästa Fing har...

Men som jag skrev förut, just nu så följer inte kursen någon logik, så PM och liknande har föga betydelse. Tror det blir en liten uppgång imorgon FM, sen neråt.

Jo visst finnes en logik (om vi tittar på senaste veckorna) ,bra nyheter sjysta PM:s mm kurs ner
så med nya bra nyheter och fler Pm:s,,vad betyder det
svårt att lista ut
2015-09-03, 23:18
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
M-kael S-dings analys av FING Kommentarer på det han har skrivit?

Det är väl vettiga farhågor han vädrar; dvs att det finns en stor risk gällande intjäningen och marginalerna när man primärt är underleverantör till företag som lider under stenhård pris- och marginalpress.
2015-09-03, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Det är väl vettiga farhågor han vädrar; dvs att det finns en stor risk gällande intjäningen och marginalerna när man primärt är underleverantör till företag som lider under stenhård pris- och marginalpress.

Efter ha följt detta bolag sedan 145:- ,så har du rätt i det fundamentala

denna aktie har blitt så sjukt övervärderad, efter alla "sektmedlemmar"
så därför sitter en massa nyinvesterare här och gnäller över var vinsten är

Är dom stora drakarna dårar, nej dom vet precis vad ett bolag är värt ,annars hade dom inte suttit där dom är och gör vad dom gör!

95% av dom som vet vad dom gör köper/säljer
resten är vi tomtar som går på det
Tänk på den

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in